• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan zwarte GTS van kleien tot C Quartz

GTS Power

Detailing rookie
14 okt 2011
26
0
ik wil dit voorjaar men Vectra GTS (2004) compleet onderhanden nemen en een C Quartz behandeling geven.

ik ben in het bezit van deze spullen:

DSC_4342.jpg


en heb recent dit bijgekocht:

IMAG0403.jpg


het gaat om deze auto:

DSC_3958.jpg


nu zitten er wel wat swirls in de lak en die wil er zowiezo uit hebben voor de C Quartz.
verder zitten er eigenlijk geen beschadigingen aan de auto.

ik zat te denken aan het volgende:

-wassen met DODO(op de bekende manier)
-IRON X
-goed spoelen
-kleien
-wassen met DODO
-Dappen met oranje pad en ultimed compound(meguiars)
-Dappen met oranje of rode pad en swirlX
-schoonmaken met ERASER
-C Qaurtz behandeling (hopelijk 2 lagen)

ik heb alleen een beetje twijfels dat ik de swilrs er wel goed uit krijg omdat ik na mijn idee een vrij harde lak heb.



Graag u mening!

M.v.g. Tom
 
Is eigenlijk heel simpel: testspot !
Niemand ( en ook echt niemand ) kan namelijk van te voren zeggen welke pad en polijstmiddel combinatie gaat werken om de defecten te verwijderen !
Voor het zelfde geld red je het met een witte pad, wie weet een wollen pad nodig om het gewenste resultaat te bereiken.
Je hebt de diverse pads liggen dus wat dat betreft zit je snor.
Neem gewoon de tijd en schaal van middelmaat combinatie steeds een stapje verder op; wat er meteen teveel er af is gepolijst krijg je er niet meer op ( tenzij opnieuw spuiten, maar dit lijkt me niet de bedoeling )
 
Ik hoop dat het gaat lukken met de Ultimate Compound en SwirlX.
Zelf nooit machinaal geprobeerd met deze producten maar uit reacties van emails van klanten komt er regelmatig teleurstellingen naar boven die er betere resultaten van hadden verwacht.

Persoonlijk zou ik andere polijstmiddelen nemen, Monello Mezzo en Finale en eventueel Forza voor diepere krasjes.
Nadeel is dat als je bezig bent en het lukt niet met de UC en SX dat je niets anders hebt en dus moet kiezen of je de C-Quartz gaat aanbrengen op een lak waar je niet tevreden mee bent.

2 Lagen C-Quartz zou geen probleem mogen zijn.
 
Ik heb eens een Signum gedaan met dezelfde lak.

Ik zou er niet aan willen beginnen zonder Poorboy's SSR of Monello, waarbij ik een voorkeur heb voor de laatste.
 
Misschien zou je na het gebruik van Iron-X nogmaals kunnen wassen om er zeker van te zijn dat alle resten ook echt weg zijn.
 
Dibbuz zei:
Ik hoop dat het gaat lukken met de Ultimate Compound en SwirlX.
Zelf nooit machinaal geprobeerd met deze producten maar uit reacties van emails van klanten komt er regelmatig teleurstellingen naar boven die er betere resultaten van hadden verwacht.

Persoonlijk zou ik andere polijstmiddelen nemen, Monello Mezzo en Finale en eventueel Forza voor diepere krasjes.
Nadeel is dat als je bezig bent en het lukt niet met de UC en SX dat je niets anders hebt en dus moet kiezen of je de C-Quartz gaat aanbrengen op een lak waar je niet tevreden mee bent.

2 Lagen C-Quartz zou geen probleem mogen zijn.


ik heb de lak eerder een keer gedapt met UC en SX en ik was er toen niet helemaal tevreden over ,maar ik wist niet of het aan mij lag of de middelen.

het is jammer dat ik nog 2 bijna volle flessen heb staan:(
ik wou eigenlijk hiena overgaan op monello...
 
Vond je hem te weinig cut hebben of werkte hij niet goed af? Afhankelijk daarvan kun je dat corrigeren met Monello, zodat je in ieder geval niets weg hoeft te gooien.
 
[mod]Graag niet telkens het direct voorgaande bericht quoten[/mod]

Te weinig cut inderdaad.

en ik durfde niet goed de wollen pad en UC te combineren.(wat mij eigenlijk veel te zwaar leek)
 
Dan Inizio Forza proberen. Je zult zien dat het een wereld van verschil is.:)^
 
Niet gelijk naar de zwaartste combinaties grijpen, nergens nodig voor :no

Probeer het eerst eens met een witte pad en mezzo, desnoods opschalen naar oranje en mezzo. Als dat niet voldoende is, opschalen naar inizio en wit, inizio en oranje.

9 van de 10 keer kan ik uit de voeten met een combi van een oranje pad en mezzo.

Enne, niet na 1 hit verwachten dat de swirls eruit zijn, soms zijn meerdere hits nodig. Ik ken iemand die verwachtte én eiste dat 1 hit witte pad en M83 dat alle swirls op de lak van een vw eruit waren....

:roll

Ik persoonlijk werk liever met 2,3 of 4 hits met een minder grove combinatie, dan te grof en met 'extra' schade of meer werk zitten.
 
@Nicknameless, ik nam mee in de overweging dat Inizio sowieso al een extra onbegrote aankoop was. En als UC niet genoeg cut heeft, heeft Mezzo dat ook niet. (UC is gewoon grover, in mijn ogen zelfs te grof.)
 
Aangezien TS al met UC aan de gang geweest is en als die te weinig cut heeft dan is Forza wel een logische stap.
Op een lak waar flink wat swirls zitten kom je in 99,9% van de gevallen minimaal op de oranje pad en Mezzo uit.
Wil je ook rechte krasjes eruit krijgen dan zit je al snel op wol/geel met Forza, niets engs aan, je moet dit niet elke weer doen natuurlijk maar als je dat een keer nodig hebt is er geen man overboord.
Er wordt wel heel erg paniekerig gedaan over een zware combinatie, totaal onnodig. Zelfs op een zachte lak ga je er echt niet gelijk doorheen tenzij de vorige poetser al tot het gaatje is gegaan maar dan zou je met UC ook er door gaan.


De UC kan je gebruiken voor handgrepen e.d. en de SwirlsX zou ik op de velgen gebruiken om het op te maken.
Zonde inderdaad van de flessen, misschien te koop aanbieden en overstappen op Monello.
 
Mijn zwager heeft wel Monello.
Mischien hem eens lief aankijken om het op mijn vec te testen:-b


Wel lees en zie ik vaak dat de auto wordt gewassen met IRON-X Soap. Ik heb dus wel gewoon IRON-X.
Dit mag toch niet veel uitmaken(behalve dat ik daardoor een extra stap heb?)
 
de Iron-x soap is een onderhouds product en word ook gebruikt als extra stap.

de normale Iron-X is dus ook prima :cool:
 
Ik denk dat je toch al wat moet bestellen
Met die paar microsuede doekjes kom je snel tekort
Paar meer is wel zo lekker werken
 
mijn ervaring met de vectra c van de periode tussen 2004 en 2009 is dat de poorboys world ssr serie het even beter doet dan de monello
 
RedCat zei:
Ik denk dat je toch al wat moet bestellen
Met die paar microsuede doekjes kom je snel tekort
Paar meer is wel zo lekker werken


ik heb meer doeken dan wat op de foto staan.(terwijl ik hiermee nog nooit tekort ben gekomen,tevens bij elke stap een nieuwe doek gepakt!)
heb ook wel andere kleine spullen aangeschaft wat niet op de foto's staan.