• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steenslag/diepe krasjes

Remko.me

Detailing rookie
1 nov 2010
192
0
Ik heb soms, zoals denk ik iedereen last van steenslag en soms wat kleine diepe krasjes van ongeveer 1 cm.

Wat ik tot nu toe doe is het opvullen van het lak met een tandenstoker, maar daar stopt het verder ook bij, ik heb die kennis gewoonweg niet. Ik lees zoveel op het forum over het opvullen van steenslag en krasjes, dat je hierbij een stukje fijn schuurpapier gebruikt en vervolgens weer verder aftopt met een coat laag.

Lastig, zoveel info en zoveel foto's hiervan op het forum, maar wat en welke spullen ik precies nog heb is mij niet duidelijk. Ik zou graag meer info willen ontvangen van jullie. Misschien iemand geïnteresseerd om het voor te komen doen? ik heb namelijk lelijke steenslag plekken op mijn auto en wil ze eigenlijk onzichtbaar maken. Hij is net een jaar geworden en die steenslag zie je toch wel van dichtbij, zonde!

Ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Even kort:

Steenslag opvullen / kleine kras

- Welke spullen precies?
- Stappenplan?
- Hoe precies uitvoeren?
- Hoe lang drogen?

Alvast bedankt!

Je kunt de Langka set gebruiken: https://forum.Carclean.com/threads/langka-complete-chip-paint-repair-kit.1668/

Of:

Lees even het topic van de full detail van mijn A4: https://forum.Carclean.com/cc_postst8290/DDT-Stimpy68s-Audi-A4-Full-Works.aspx

Daar staan de nodige foto's al om je een beeld te geven.

- Welke spullen precies?

- Lakstift
- Wetsand spullen, om precies te zijn een schuurkurk zoals wij gebruikt hebben van 3M en bijbehorende schuurvelletjes
- Geduld
- Stevige hand

- Stappenplan?

- De boel goed ontvetten met bijv. IPA
- De kras/steenslagkrater vullen met lak, NIET smeren! En DUN aanbrengen, beter meerdere dunne gelijkmatige laagjes dan 1 dikke! Tussen de lagen lak laten drogen, 15 a 30 minuten.
- Zorg dat de lak iets boven de normale lak uitkomt
- Schuur voorzichtig de er bovenuit stekende lak weg, niet ineens alles proberen weg te halen, iedere keer checken hoeveel er weg is en wat het resultaat is. Eerst grof daarna fijn schuren
- Polijsten

- Hoe precies uitvoeren?

- Zie hierboven ;)

- Hoe lang drogen?

Is helemaal afhankelijk van de lak...vaak is een uurtje voldoende, maar dit is geen stelregel!

Ik wil bij deze wel waarschuwen: dit (wetsanden) zijn geen werkzaamheden voor een leek of net beginnende detailer, kennis en ervaring (vooral met een rotary) is wat mij betreft een pré. Je kunt onherstelbare schade aanrichten als je niet weet waar je mee bezig bent en denkt het "even" te doen. Het is niet lullig bedoeld, maar ik wilde het er wel even bij vermelden.