• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

STi velgen probleem

erikjeeh

Detailing rookie
24 mrt 2012
1.000
0
Heren,

Ik maak maar even een apart topic aan om de antwoorden centraal te houden. Zoals jullie weten heb ik sinds kort een Impreza. Hier kreeg ik 17 inch STi goude velgen onder en Standaard 17 inch wintervelgen.

Nou is mijn probleem de binnenkant van de velgen. Deze waren van de winter velgen niet schoon te krijgen. Maar ik heb laatst de winter velgen geplaatst. Kon ik meteen de goude velgen goed aanpakken aan de binnenkant en de bevestigings gaten. Echter worden ze maar heel langzaam aan wat beter..

Mijn stappenplan;

1; ingespayed met Spray & Wipe, in laten trekken daarna met de EZ brush het nog eens verspreid en daarna afgespoeld.
2; ingesprayed met IronX, in laten trekken en daarna afgespoeld.

Dit ongeveer nu 3x achter elkaar. Ze waren echt donker bruin tot zwart. Maar elke keer wanneer ik IronX gebruik is de hele velg alsnog weer geheel paars. Hier een aantal fotos:

985CA2FC-3A2E-4305-B1AF-D3BE8BE606FA-1362-000001F1ABA3C047.webp

BD2EF3CB-07D1-4B41-AD63-F705F387CA51-1362-000001F372270598.webp

Iemand misschien een idee, tips, trucks?

edit: Het zwarte oppervlak voelt ook korrelig/ruw aan.

Niet om me er makkelijk vanaf te maken maar ik zou direct met schuurpapier/staalwol aan de gang gaan Erik. Wel goed de juiste slijpgraad bepalen (niet te grof maar wel zo dat je resultaat behaalt) en dan vervolgens netjes afbouwen.

Misschien met een velgenreiniger proberen i.p.v. Spray&Wipe (hoewel ik hoop dat je Spray&Rinse bedoeld?!), dat is geen reiniger maar een detailspray. Daar zal geen danwel onvoldoende reinigingskracht inzitten om de velgen schoon te maken. Je zou ook, i.p.v. de Iron-X cleaner, Iron-X paste of washgel kunnen proberen om de velgen schoner te krijgen.

Whoeps, indeed IbizaSigno, ik bedoelde de spray&rinse.

Aangezien 't spuitwerk van velgen van een Subaru al niet alles is, is het wel slim om te gaan schuren? Zo ja, welke korrel zou ik ongeveer moeten pakken?

Vond 't wel jammer dat de binnenkant van de velg niet dezelfde kleur goud is als buitenkant maar meer geel/zilver. Echter vind ik op dit moment coaten/laten spuiten nog een beetje te prijzig.

Dat hoopte ik al. :-b In dat geval eens kijken naar de Iron-X soapgel of de paste variant. De paste blijft langer zitten waardoor deze grondiger reinigt, met de soap geld kun je wassen. Wellicht effectiever dan de spray.

Misschien wel een goed idee inderdaad. Ik heb inderdaad 't idee dat wanneer ik de EZ brush gebruik tijdens het werken van ironX dat dat 't meeste effect geeft.

Ik zie dat er maar 1 kleur goud is in plastidippen is. Oftewel "METALIZER GOLD". Daarnaast heb ik geen ervaring met dit product. Zal je niet eerst moeten gaan schuren voor het plastidippen? Wat zouden de voor-nadelen zijn tegenover 't zelf opnieuw spuiten dan tegenover plastidippen?

Voor spuiten moet je de ondergrond veel mee behandelen om het netjes te krijgen
Plasidip vult de oneffenheden meer uit. FF BlackPassat aardig vragen, die heeft ervaring

Als je toch zou willen Plastidippen dan is het toch helemaal geen probleem om de velgen te schuren?.
Het is natuurlijk moeilijk om de benodigde slijpgraad van het schuurpapier van een foto te bepalen maar ik zou eerst met waterproof 800 of 1.000 beginnen. Als het niet voldoende is kun je altijd nog naar een govere korrel pakken.
Mocht dit niet de gewenste verbetering geven dan de Plastidip erover.
Wat kun je verliezen Erik?

Heb Johan al een PM gestuurd. Ben even verder aan 't zoeken over plastidippen. Ik zie dat je in lagen werkt. Zie ik het dus goed dat als ik met geel begin en overga naar goud dat dit een mooie lichte goude kleur zou geven?

Ik heb de IronX paste besteld. Zal eens kijken hoever ik hiermee kom. Zal dit niet meer optimaal werken zal ik overgaan om heel fijn schuren. Als laatste red middel hou ik het plastidippen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Zal ik dan maar vloeken in de kerk? JIF in combinatie met een oude afwasborstel heeft bij mij al meerdere keren goed resultaat behaalt in zulke gevallen. Licht polijsten en afwerken met een wheelwax en klaar.

ik zou der helemaal niks aan doen omdat het resultaat zelfs als het beter wordt als nu alsnog 'slecht' te noemen is. Je stopt dan heel veel tijd en geld in de vorm van producten erin zonder een resultaat waar je tevreden over kunt zijn. Als ze onder de auto zitten kun je al helemaal de velgen niet goed bijhouden aan de binnenkant omdat de structuur veel te grof is.

Persoonlijk zou ik lekker sparen en straks 8 velgen laten poedercoaten en tot die tijd niet te veel ergeren aan hoe het eruit ziet.

Waren deze velgen al niet een keertje hier langsgekomen ?

Stukje 50/50 maken met tape en de iron-x soap-gel laten inwerken , herhalen en kijken of je enig resultaat boekt .

Anders staalwol 0000 en indien je ze proper krijgt : polijsten met een cone ? :weetniet

Wat zou je er van vinden als ik ze voor je straal? Dan gaat wel alle lak etc er af. Het zal dan niet een glad oppervlak hebben. Dan moet je ze wel zelf behandelen daarna. Er zal toch wel iets van een vulprimer of iets zijn om de velg glad te maken? En vervolgens zelf spuiten etc.

Voor 250 euro kan je je laten stralen en spuiten en heb je weer prachtige velgen.
Deze zijn gewoon aan kaas, persoonlijk had ik ze opnieuw laten spuiten.
Zulke velgen verdienen gewoon een mooie lak en geen tijdelijke halfbakken oplossing.

Als tamer ze kan stralen is misschien zelfs nog goedkoper om ze te laten spuiten.
Weet je zeker dat je het zelf goed kan dan zelf doen maar als je het zelf doet en je hebt overal druipers dan ben je ook niet blij.

Hey Erik. Ik had je al een pm gestuurd, maar wilde even nog in het topic laten zien wat het resultaat kan zijn. Ik heb er eerst 2 voor en vervolgens 2 na foto's bij gedaan. De laatste foto is de velg gespoten door mij zelf. Als je goed kijkt zie je na het stralen dat er een bepaalde structuur op de velg zit. Dit voelt een beetje korrelig, ruw aan. Er zit immers ook geen lak op na het stralen. Het is dan aan jouw om de velg te primen en spuiten eventueel. Mij ging het spuiten redelijk af trouwens.