• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

sticker verwijderen

danny

Detailing rookie
29 jun 2010
907
0
Op m'n achterruit zit aan de binnenzijde zo'n lelijke sticker van Elf. Renault plakt die dingen er af fabriek volgens mij op :s Nou wil ik natuurlijk graag van die sticker af. Het probleem is echter dat hij over de draden van de achterruitverwarming geplakt is. Ik ben bang dat wanneer ik hem (met een föhn) verwijder, ik ook de achterruitverwarming beschadig. Heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn vorige auto had ook zo'n sticker aan de binnenkant van de achterruit. Die heb ik er toen vrij gemakkelijk af kunnen halen. Auto was wel nieuw, misschien dat dat nog scheelt.

Succes!

De ruit kan best wel wat hebben. Maar de truc is ook om de sticker te verwarmen en niet de ruit.
Niet constant de fohn op de sticker richten maar als het ware over de sticker waaien. Voorzichtig de temperatuur van de fohn omhoog zetten en met je hand de temperatuur van de ruit voelen. Als je het niet vertrouwd dan kan je de fohn ook op een lage stand laten waar je wel vertrouwen in hebt.
Je zult snel merken dat de sticker warm wordt en de lijm zacht. Dan kan je de sticker er netjes van aftrekken.
De resterende lijmresten kan je dan verwijderen met stickerverwijderaar.

Succes.

Vanmiddag ff de föhn er op losgelaten. In het begin kostte het wat moeite, maar éénmaal een beginnetje ging het best wel goed. Thx :-)^