• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoeprandschade, wat te doen?

Eerder deze week ben ik bij een familielid langsgeweest, welke een autoschade herstelbedrijf heeft. Daar had ik ook de stootlijsten
en bumperprotectors vandaan. Hij dacht dat het herstellen een uurtje werk was, dus vanochtend de velg er eventjes afgegeven.

Na de nodige boodschappen gedaan te hebben de velg terug opgehaald. Zoals hij als voorspeld had zou je erg je best moeten doen om
de beschadiging nog terug te vinden. En inderdaad, het is zeer kundig weggewerkt, ik moest zelf al erg goed zoeken om het terug te
vinden! :party: :party: :party:

P8270742.jpg


P8270743.jpg


P8270744.jpg


P8270745.jpg


Ik ben helemaal in mijn nopjes! Dit weekend nog een vers laagje Collinite erop en dan is het helemaal in orde.

Ohja, die klinker en dat plankje heb ik ondertussen al weggehaald hoor, was het vergeten en zag het op de foto's nog staan 8o
 
@GMToyota: zou niet weten waarom niet, het is gewoon een regulier autoschade bedrijf.
Ik weet niet of ik de link naar zijn site hier mag plaatsen, maar als je even googled op autoschade Axel dan vind je hem vanzelf.
 
Dat is inderdaad goed opgelost!:cool:
Je ziet er niks meer van...
Dit is bijna toverwerk.
Heeft hij dan plaatselijk met lak bezig geweest?
En ja hoe groter de velg hoe groter de kans op schade.
Ga deze winter een winterset aanschaffen en ga dan van 16" naar 15".
Minder stoer maar o zo handig bij een schuiver.....
 
Focusio zei:
Ga deze winter een winterset aanschaffen en ga dan van 16" naar 15".
Minder stoer maar o zo handig bij een schuiver.....

Ik heb afgelopen winter hetzelfde gedaan, alleen dan van 225/45/17 naar 205/55/16. Een iets smallere band voor meer grip en een kleinere velg om minder snel schade te rijden bij een klein schuivertje. Ik moet eerlijk bekennen dat ik afgelopen winter twee kleine schuivertjes gemaakt het tegen een stoeprand en er beiden keren goed vanaf gekomen ben.

Wel heb ik veel schade aan mijn zomervelgen. Helaas een geschenk van de vorige eigenaar:(
 
Hallo,

Wat een trieste dag was het vandaag. Ik reed in mijn 3 maanden oude Aygo door de bocht in een woonwijk. Totaal grip kwijt...schoof zo richting de stoeprand. Pats...

Ik vreesde heel veel schade maar vooralsnog valt het mee. Ik gok alleen velgschade. Ik ben met mijn velg tegen de stoeprand aangereden en nu zit er dus schade aan de velgrand. Net zoals wanneer vrouwen inparkeren zegmaar.

Ik ga maandag even langs de garage om te kijken of er niets verbogen is want het ging niet heel zachtjes...

Hebben jullie nog tips voor het herstellen van mijn velg? Ik woon in Rotterdam dus hopelijk kennen jullie een goede reparateur...
Verder heb ik mijn velg nu schoon gemaakt maar nog niet beschermd tegen roest ed. Wat kan ik daar het beste voor doen?

Ik hoop dat het voor een redelijke prijs te herstellen is...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Roest hoef je niet bang voor te zijn, alluminium roest niet..

Ik heb afgelopen zomer van mijn 20jaar oude velgen alleen de velgrandjes geschuurd, geplamuurd en gespoten..
Toevallig kwam een originele velgenspuitbus van motip voor 95% overeen. maar volgens mij kan je lakkleur ook laten meten en dan in spuitbus laten mengen.

before's:
Foto-FAQJX6BV.jpg


Foto-7LKKEFRD.jpg


en het resultaat:

Foto-8NAZGY8Z.jpg


Foto-YAHRIWUS.jpg


Foto-ASBLW8Z8.jpg
 
geen 20 jaar, wel oud;)
Maar zoals je bij het resultaat kan zien zitten er daar al nieuwe banden omheen gedraaid.:)^
 
Timmeeeyy zei:
Hallo,

Wat een trieste dag was het vandaag. Ik reed in mijn 3 maanden oude Aygo door de bocht in een woonwijk. Totaal grip kwijt...schoof zo richting de stoeprand. Pats...

Ik vreesde heel veel schade maar vooralsnog valt het mee. Ik gok alleen velgschade. Ik ben met mijn velg tegen de stoeprand aangereden en nu zit er dus schade aan de velgrand. Net zoals wanneer vrouwen inparkeren zegmaar.

]-0 ]-0 ]-0

Niet alle vrouwen over één kam scheren. ;)
Ik kan perfect file parkeren en bij gewoon parkeren, sta ik vaak te ver van de stoeprand af... Juist omdat ik niet het risico wil lopen om tegen de stoeprand aan te komen. Gezien de velgenfoto's op het forum, zijn het toch meestal de mannen die tegen de rand aan komen. :D
 
Wat ook erg goed werkt om de velgrand te repareren is het reparatiesysteem van Innotech. Je vult de schade op met een aluminiumpasta, verharder erop spuiten, schuren, grondlak spuiten, op kleur spuiten, blanke lak spuiten en klaar is Kees!
Het enige probleem is het vinden van de juiste kleur!

Velgrand1fotoboek.jpg

Velgrand2fotoboek.jpg


Deze velgen hadden eigelijk compleet gerenoveert moeten worden, maar de klant kon zijn auto niet zo lang missen, dus toch maar aan de slag geggaan, het resultaat is niet 100%!

foto1.jpg

foto2.jpg

foto3.jpg
 
Helaas moeten wij er nu ook aan geloven, na een uitwijk actie dankzij een medeweggebruiker zitten we nu met het volgende opgescheept :

a1e911fb.jpg


c4b06ac3.jpg


8c22127f.jpg


e0a86739.jpg



Gelijk de banden er maar af laten halen en richting wheeltrim in bijwerk gereden waar ik me helemaal doodschrok : € 97,- per velg excl. Btw en men wil ze alle 4 spuiten ivm kleurverschil.
Daar ben ik tot op heden nog niet aan toe zeg maar.

Iemand een andere optie ?

Groetjes Wilma
 
Gewoon 1 velg laten doen, het kleurverschil valt wel mee want de wielen zitten tenslotte niet bij elkaar en lichtval geeft ook al een andere kleur.

Bij de Velgendokter in Uden €80 voor een velg.
Dan zit er extra duurzame lak op waar remstof ook minder snel in vreet.