• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoffen interieur cabrio reinigen & beschermen

Koen

Detailing addict
12 okt 2012
238
65
Welke producten kan ik gebruiken om het stoffen interieur van mijn vriendin haar cabrio te reinigen en te beschermen?

Het interieur is gewoon vuil van gebruik, geen vlekken of overdrijven vuil ofzo.
Voor bescherming wou ik graag iets dat ook voldoende beschermd tijdens het rijden met open dak, want dan is er toch meer kans op vuiligheid in de auto (hoewel dat momenteel nog niet echt van toepassing is gezien het weer...)

Welke producten kan ik gebruiken om het stof te reinigen?
Voor de bescherming had ik de 303 - High Tech Fabric Guard gevonden. Zijn er nog andere producten die eventueel beter zouden werken?
 
ik heb met 303 - High Tech Fabric Guard nu 2 van mijn jassen in gespoten (na het wassen en drogen) werkt heerlijk
 
Kanttekening;

Ik heb geen ervaring met de CarPro Fabric & Leather op stoffen anders dan een vest
Ik twijfel namelijk aan de houdbaarheid wanneer stof met dit product zwaar belast wordt
Niet dat ik ervaring heb dat het niet kan, het moet dus nog getest worden

De CarPro moet echt heel goed warm gedroogd worden
De Raggtop is daarin wat gebruiksvriendelijker en houdt op mijn werkrugzak juist heel goed
 
Op mijn stoffen kap ben ik inmiddels teruggestapt naar Raggtopp. Het voordeel van CarPro F&L is dat de behandelde stof alsnog uitwasbaar is, maar dit zorgt er ook voor dat de stof eronder alsnog nat kan worden. Voor de bekleding hou ik het bij 303 Protectant, en de cabriokap doe ik met Raggtop.
 
Ok, bedankt voor de input!

Nu zit ik nog met de vraag op welke manier ik het stoffen interieur kan reinigen.
Momenteel doe ik het gewoon met de stofzuiger, meer heb ik niet. Maar dat is niet echt efficiënt natuurlijk.
Bij m'n vorige auto gebruikte ik wel eens zo'n schuimproduct om vlekken te verwijderen, maar dat deed ik niet op de hele zetel, enkel op de vlekken.
In de productenlijst op de site vond ik niet echt een product om stof te reinigen (zoals een leerreiniger, maar dan voor stoffen interieurs).
Heeft hier iemand tips voor?
 
APC verdunnen in een spraybottle, opspuiten en inborstelen en daarna afnemen. Hielp bij mij tegen nicotineverkleuring, Big Mac saus en cappucino's op de stoel. Beste zou zijn een extractor maar die zul je niet hebben staan ;)
 
Ok, bedankt!
McShine, ik zal je dan wel eens contacteren zodat we kunnen afspreken ;) Maar misschien eerst op de lente wachten...
 
Gelukkig komen er vandaag 2 aan, samen met nog wat andere productjes :) (als de postbode zin heeft om pakketjes af te leveren toch...)