• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stoomreiniger aanschaffen?

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.705
193
26
Zwolle
Zijn er leden die bijvoorbeeld een Karcher stoomreiniger gebruiken?
Jaren terug heb ik er zelf een gehad. Maar die gebruikte ik toen te weinig...
Al leek het me nu wel weer handig en leuk om te hebben. Om bijvoorbeeld lastige plekken zoals bijvoorbeeld de achterklep randen te reinigen. Of delen van het interieur. En uiteraard thuis de douche, keuken etc.

Graag hoor ik jullie ervaringen. :)
 
Ik heb er 1, ook de Karcher; maar ik gebruik hem eigenlijk ook nooit :D het is toch vaak meer werk om hem te pakken dan bijvoorbeeld een kwast voor randen etc.. en mijn eigen auto is ook nooit vies genoeg om zoiets nodig te hebben..
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik/wij hebben ook een Kärcher. Wij gebruiken hem veel. Dweilen van de vloer, wc schoonmaken etc. Alles bacterievrij.
Moeilijke hoekjes pakt ie ook makkelijk mee. De vloer dweilen is een aanrader. Lekker schoon aan de voetjes en dat zonder achterlaten van zeepresten.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Die SC 3 is ook echt een hele fijne! Die 30 seconden opwarmtijd heeft mij over gehaald deze te halen toen der tijd. Inmiddels nummer 2 in gebruik (eerste was t pompje stuk van gelopen door de kalk :rolleyes:). Gebruikt in het huishouden, van dweilen tot ramen lappen, maar laatst een leenauto van een goede vriendin mee (en die is niet echt op hygiëne gesteld met 2 Kids) en deze heb ik even goed ontsmet voordat ik er mee op pad ging :mask:

Tipje van flipje : koop iig ook osmose of gedestilleerd water er bij, of koop gelijk wat extra kalkfilters. Ik haal tegenwoordig de kannetjes van 5 liter bij Hornbach ~> Gedestilleerd water, 5 liter. Sommige tankstations bieden ook osmosewater aan voor een paar cent de liter, kan ook een optie zijn.

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: Brad en RoyR
Die SC3 is inderdaad heel scherp geprijsd. Maar is deze ook goed genoeg? Of kan ik beter voor de SC4 gaan?
 
Ik heb de SC3, gebruik hem alleen incidenteel voor detailen (huishoudelijk was een excuus om hem aan te schaffen ;)). Ben er tevreden mee en vind het een aanvulling op de overige tools. Heb geen ervaring met de sc4 maar heb niet het gevoel dat ik wat mis…
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Die SC3 is inderdaad heel scherp geprijsd. Maar is deze ook goed genoeg? Of kan ik beter voor de SC4 gaan?
Waarom ik voor die SC3 was gegaan, was die 30 sec opwarmtijd. De anderen doen er ongeveer 2 min over, scheelt weer wachten als je bij moet vullen o_O

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Verrekt... Nooit opgevallen. Max 50% idd, lees ik nu. Zou niet weten waarom het niet volledig osmose of gedestilleerd water mag zijn. Ik heb mn 2e inmiddels ook al een jaar+ en daar heb ik alleen maar gedestilleerd water in gebruikt, zonder enig probleem tot op heden. Net als de strijkbout overigens...

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Net op de fiets maar even naar de Hornbach geweest. En de SC4 even bekeken. Ziet er wel prima uit. Nog even gegoogled. En blijkbaar is die bij Alternate nog goedkoper. Maar ga eerst bij Hornbach even vragen hoe het met de laagste prijs garantie zit :)

De SC5 hadden ze helaas niet liggen. Maar die is ook weer een stuk duurder. Ik ga maar gewoon een grens trekken...
 
De SC4 opgehaald bij de Hornbach.
Als je aan de informatie balie doorgeeft dat hij bij de Alternate 159 kost. Krijg je nog eens -10% korting. En kost hij je dus €143, en een beetje!

Nu nog even wat extra accessoires bestellen op de Karcher site. En met deze code krijg je dan 30% korting -> k@rcher-shop-30%

Gratis tip :)

20221123_165437.jpg
 
@GeBas Ik had aan Karcher gevraagd wat precies het verschil was. En kreeg deze reactie

"Goedemiddag,

Bedankt voor uw interesse.
Het verschil tussen SC3, SC4 en SC5 ziet u bij de eigenschappen van toestellen
De SC3 heeft bijvoorbeeld niet constant stoom en dient steeds kort op te warmen.
SC4 en SC5 hebben constant stoom en afneembaar reservoir.
De SC5 is iets groter en u kunt daar langer meewerken.

Het verschil tussen premium en niet premium is dat premium wit is met extra accessoires.

Team Kärcher Nederland."

Dat afneembare reservoir leek mij juist erg handig. Stel dat ik hem voor een auto interieur ga gebruiken. Dan pak ik snel dat reservoir eruit. Vul hem onder de kraan. En weer door.
De opwarmtijd is wat langer. Maar dat maakt me niks uit. Ondertussen kun je natuurlijk altijd wat anders doen :)

Kwa accessoires heb ik zo'n beetje alles besteld wat er ook bij de Premium kit zou zitten. Dus:


Screenshot_20221123_203528_Email.jpg


Ook direct wat accessoires mee besteld voor de Karcher Window Vac 5. Wordt ook mijn eerste ervaring met dat apparaat.
 
  • Leuk
Reactions: TWA