• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Strepen na het drogen

wsnbm

Detailing addict
22 aug 2017
20
60
47
Hallo,

Wanneer ik de auto gewassen heb en daarna droog maak met een droogdoek, dan zit de auto onder de strepen en vegen in gedroogd lijkt het wel.

Hebben jullie dat ook?

Lopen jullie de auto daarna nog na met een andere doek om de vegen en strepen te verwijderen of is er iets aan de hand met mijn droogdoek?

Heb de auto nu nagelopen met een detailer.
Maar het is super vervelend.

Ben benieuwd!

Txs.

Gr.
John
 
Dan absorbeert je droogdoek niet goed genoeg lijkt het uit je verhaal. Krijg je strepen achter je doek aan?

Heb je het ook als je met de tweede doek alles naloopt of is het dan weg?

Nee, ik heb dat in ieder geval niet. Sinds kort ben ik ook gestopt om de wagen standaard met QD na te lopen omdat als je een ik een beetje op tijd droog geen last van kalk vlekken krijgt.
 
  • Leuk
Reactions: wsnbm
Zou het door de droogdoek kunnen komen?
Moet deze vaak gewassen worden?
Het is echt irritant, ben je tijd bezig met spoelen, wassen, spoelen drogen en is de auto nog niet schoon.
Zie je soort van witte waas achtige vegen en strepen, opgedroogd water lijkt het op.
 
Nu is het lastig omdat ik de plekken heb nagelopen met een detailer.
Maar het ziet eruit als ingedroogde waterdruppels, waarvan sommige zijn uitgesmeerd.
Super demotiverend wanneer je al een tijdje bezig bent.

Ik was express deel voor deel en spoel contstant de auto af omdat ik bang ben dat het gaat indrogen, uiteindelijk gebeurt het toch nadat ik de droogdoek heb gebruikt.

Krijg het diee dat het aan de droogdoek ligt.
 
Over welke droogdoek hebben we het?
Merk, leeftijd, soms gebruikt icm detailspray of andere hulpmiddelen?
 
We hebben pas een maand de auto, en net terug uit Italie.
Vandaag de vakantie eraf gespoeld zeg maar en toen ontdekte ik het "ingedroogde water".

Zal dus een beetje showroom wax opgezeten hebben.
 
Laatst bewerkt:
Zou het door de droogdoek kunnen komen?
Moet deze vaak gewassen worden?
Het is echt irritant, ben je tijd bezig met spoelen, wassen, spoelen drogen en is de auto nog niet schoon.
Zie je soort van witte waas achtige vegen en strepen, opgedroogd water lijkt het op.
Het feit dat je zegt hoe vaak de droogdoek gewassen moet worden lijkt mij dat je dit zelden doet? Mss kan de droogdoek niet goed meer het water absorberen? Al eens een andere droogdoek gebruikt? Heb je het daar ook bij? Mss zijn het kalkvlekken?
 
De droogdoek heb ik inderdaad al een tijdje en nog nooit gewassen o_O.
De handschoen idem.

Ga van beide nieuwe exemplaren bestellen van Monello, vind ik een prettig merk.
 
Laatst bewerkt:
Als je dan toch liever iets nieuw koopt dan vervangen, zou ik ook meteen een nieuwe auto aanschaffen! :p

Een witte waas omdat de droogdoek niet goed water opneemt, dat klinkt ook best vaag.
Inderdaad lijkt mij ook raar. Ofwel is er iets ingedroogd ofwel zat er mss wax op van de dealer zelf dat niet goed uitgepoetst geweest is?
 
Misschien kun je toelichten HOE en met WAT je de auto wast? Vlekken of vegen tijdens het drogen betekent meestal dat er nog iets op de lak aanwezig is en/of de doek smeert het er weer op omdat hier wat in/op zit.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en M3fan
Ik heb de auto gewassen met Nanolex pure shampoo.
Het ziet eruit als dat het water opdroogt in de lak, je moet daarna ook flink boenen om het eruit te krijgen.
Jammer dat ik geen foto gemaakt heb.
:confused:
 
Eerlijk gezegd krijg ik steeds meer het idee dat het probleem zit in de manier van wassen. Allereerst je washmitt en droogdoek niet wassen na een wasbeurt, dat betekent dat je bij de volgende wasbeurt het vuil dat in de mitt zit van de vorige wasbeurt, weer netjes over lak veegt. :sob:
Een droogdoek zou na een perfect uitgevoerde wasbeurt alleen vochtig zijn en niet vuil, maar of dat echt zo is? Bij mij in elk geval niet, en gaat ie dan ook de wasmachine in na elke wasbeurt.

Dan het drogen, spoel je de auto ook na met een zogenaamde 'open slang', voor je de droogdoek pakt?