• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Strepen na waxen

Wel jammer dat het niet naar de zin is, wel mooie auto.

Meer smeren zullen de strepen helaas niet doen verdwijnen. Ik verwacht ook niet echt dat Spray and Wipe hier een uitkomst gaat bieden.
Rondje PB prof polish of een lichte polish (met korrel) zoals Scholl S40 bijv zullen je uit de brand helpen lijkt me.
Misschien dat jouw lak meer behoefte heeft om “gevoed” te worden met olierijke bestanddelen zoals in Poorboys Blackhole of een rondje Autoglym Super Resin Polish (SRP). Dat zou logisch zijn omdat de zijkanten we goed zijn en normaliter kinder zon pakken. Zult dus eerst ff moeten (laten) bekijken, dan van alles in huis te halen.

Ik vind de gloss protection overigens niet echt een lekkere na de commandant, maar goed dat herstel je nu niet meer. Vindt dat meer een “onderhouds”product, dan een product om naar een nulstatus te gaan.

Ik zit in Nuland, heb Scholl S40, Poorboys Blackhole en SRP staan.

Lastig dat ik er zo weinig van weet he ;).
Maak ik hieruit op dat u me zou willen helpen met beoordelen wat er nodig is en dat eventueel uitvoeren? Op de foto's is het lastig te zien, maar de strepen zijn zeer duidelijk. Heb zelf weinig middelen in huis en maar van alles gaan inkopen en proberen lijkt me ook geen strak plan. Wil het vooral in de toekomst graag goed doen! Ben nog niet zo lang de eigenaar van deze auto maar wil dat wel zolang als kan blijven!
Naar Nuland rijden is voor mij zeer goed te doen.
 
Altijd welkom, voel me alleen wel oud als je u gaat zeggen... ;)

@Altos zou morgen al kunnen, maar zo snel dat ga ik niet redden.
Stuur me maar ff een PB om wat af te spreken als je wilt.
 
Mooi dat dit opgelost gaat worden door @Marcel1973 en/of @Altos Heren en dame letten jullie wel op de gezondheid? Zo te lezen staat de auto in een (voormalig) Corona-kerngebied.

Ik ga er vanuit dat degene die dit gaat oplossen, gelijk wat info geeft om herhaling van het probleem te voorkomen. Mensen hebben altijd het idee dat ze wax dun aanbrengen, maar zolang je ook maar een lichte waas ziet op de lak waar je net wax hebt aangebracht, is de aangebrachte laag meer dan dik genoeg.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: 350Z
Was ik toch bijna vergeten om na foto's te plaatsen!
Hier is hij dan :)

WhatsApp Image 2020-05-18 at 14.47.36 (2).jpeg

WhatsApp Image 2020-05-18 at 14.47.36.jpeg
 
Oeioei, wat een mooie auto!
De onderste foto is echt een droom. Ik hoop, dat je ook goeie tips hebt gekregen van een van de glimkezen hier, en dat ze er voortaan altijd zo bijstaat.
Veel plezier ermee, en geniet van het rijden met dit mooie weer!
En aan alle heren, die hier hebben meegeholpen: Klasse :sun:
 
De kracht van een forum als dit. We delen met z'n allen een passie en we helpen elkaar om een zo mooi mogelijk resultaat te behalen op onze auto's. Zelfs onbekenden helpen we. Het is dat ik in Friesland woon, maar ik had je ook graag geholpen. Mooi dat het gelukt is! Chapeau aan een ieder die hieraan heeft meegeholpen.
 
Reken maar @BlackBarchetta. Niet alleen voor stappen, maar ook om te onderhouden en bij te houden.

De oplossing:
Gereinigd met Prof Polish, voeden met Black Hole en daarna weer de wax erop.

Bij aankomst ff dr lakdikte gemeten en die zat rondom op ca 180-200. Als het nodig was, was polijsten een optie.

De lak voelde schraal aan en nam direct alles op, waardoor deze eerst gereinigd is en daarna is gevoed met glaze om “de droogte” te verhelpen. Geen polijstacties nodig en omdat er geen blanke lak op zat, was de pad na een rondje profpolish al rood gekleurd. Vervolgens kon er weer een wax op.

Blijft een leuke wagen. Zag er laatst nog eentje op internet voorbij komen, zijn serieus geld waard.
 
Uit nieuwsgierigheid @Marcel1973 . Heb regelmatig gelezen dat het specifiek voor srp is en het niet hecht aan iets anders en dat een wax bovenop egp ook min of meer niet functioneerde.

Ik vind egp in ieder geval zeer plezierig verwerken en een klasse product wat hier op het forum te weinig gebruikt en voorgeschreven wordt. Het is 845 voor en na.