• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Forester exterieur & interieur

Het was ff doorbijten zeg, maar het resultaat is er wel heel erg naar!
Heel erg netjes Maaike ,^^
 
Na regen komt zonneschijn zegt men...
Nou, dat is hier vanochtend ook waarheid geworden.
Tijdens één van de spaarzame momentjes waarop in dit land de zon schijnt, ben ik gewapend met camera naar buiten gegaan.
Het resultaat wil ik jullie niet onthouden en deel ik hieronder.
Paar kritische nootjes naar mezelf:
- in de zon is duidelijk zichtbaar dat de wax niet op alle plekken goed uitgewreven is, kijken of ik daar ergens de komende dagen een momentje voor kan vinden.
- de CarPro perlcoat is aan het uitlopen :eek: moet ik ook even in orde zien te maken

Dan nu de tops:
- de lichte krasjes die er nog zitten zijn redelijk goed gemaskeerd door de EX-P sealant en de DJ blue velvet Pro. Misschien van het weekend nog een laagje aanbrengen als ik zin heb:heart_eyes:
- mooie beading
- hij staat er voor het eerst in jaren echt retestrak bij. Niet perfect, niet 100% glad, maar joh, vegeleken met wat het was!

Genoeg gekletst...de foto's genomen in de zon :cool:

C9C30371.jpg


8D4C1810.jpg


9534EDC9.jpg


37E620EB.jpg
 
In welke verhouding heb je PERL gebruikt? Mijn ervaring is dat het hoe 'puurder' gebruikt, hoe minder last van uitlopers.
Opzich relatief logisch, het is oplosbaar/verdunbaar in water... ;)
 
Eigenlijk heb ik geen idee als ik er zo over nadenk.
Ik heb ooit een mengsel aangemaakt in een fles, ik vermoed dat ik ben gegaan voor 1:5 mezelf kennende.
Als er zich de komende dagen een droog moment voordoet (volgens de voorspellingen wel) dan ga ik het eens puur proberen en kijken hoe de perlcoat zich dan houdt.
 
Lijkt me een prima plan.
Houd er wel rekening mee dat de look in eerste instantie dan waarschijnlijk wat 'vettig' is.
Persoonlijk laat ik 'm dan een dagje intrekken, wat er na een dag nog 'op' de trims ligt veeg ik na met een oude MF :ja
 
Geweldig resultaat:)^ Die is behoorlijk opgeknapt. Toch heerlijk als je er de tijd voor hebt/kan maken
 
Netjes hoor, zoals je zelf zegt: Kijk hoe de auto er eerst bij stond en hoe hij er nu uitziet! Daar doe je het toch voor?

Bij het eerst volgende zonnetje naar buiten, biertje/rose er bij en genieten maar!
 
Vandaag eindelijk eens tijd gehad voor het interieur.
Eerst alle matjes eruit en deze te lijf gegaan met de Hydro als stofzuiger.
Het interieur helemaal uitgezogen, stofvrij gemaakt en de kunstofdelen met APC 1:10 behandeld.
Afgesproken de matjes, het tapijt voorin en enkel de voorstoelen inclusief hoofdsteunen te behandelen.
Binnenkort gaat de auto weer naar Spanje, waarna de auto nogmaals van binnen zal worden gedaan, waarbij de focus zal liggen op de achterbank met name.

Vooraf plaatjes van het tapijt aan de bestuurderskant:
IMG_1772.jpg


IMG_1768.jpg


Aangezien er donkere bekleding in de auto zit, zie je hier niet echt vlekken o.i.d. op. Wel een plaatje vooraf:

IMG_1771.jpg



En dan tenslotte na...
De grijze, wazige vlekken zijn dusdanig, omdat het tapijt hier nog wat vochtig was. In werkelijkheid is de kleur mooi egaal donkergrijs.

IMG_1774.jpg


Dezelfe zitting als hierboven nadat deze ingespoten is met APC 1:6, voorzichtig ingeborsteld en met de extractor behandeld.

IMG_1775.jpg


Tenslotte leuk te laten zien wat er enkel van de bijrijdersstoel af kwam. Viel me nog alles mee. Had het erger verwacht. Met name het water uit de matten was erg ranzig.

IMG_1773.jpg



Het interieur is hierna behandeld met Autoglym Vinyl en Rubber care.
Zal me toch eens meer gaan oriënteren op de producten die voor het interieur te verkrijgen zijn.
Heb wat dat betreft ook hiervoor zomaar weinig in mijn collectie en aangezien ik het erg leuk vind (*koekkoek*x-] ) interieurs te reinigen en ik zelf witte bekleding heb die ERG makkelijk vlekken krijgt lijkt me dit niet overbodig.
Ik houd me dan ook van harte aanbevolen wanneer iemand hier tips heeft voor het volgende:

- Een middel te gebruiken icm de extractor om matten, tapijt en stoelen mee te reinigen
- Het interieur (de kunststofdelen) te boosten, liefst niet met een glimmende finish
- Stoelen e.d. te beschermen tegen vocht bijvoorbeeld
- Om de pedalen mee te behandelen