Vandaag eindelijk eens tijd gehad voor het interieur.
Eerst alle matjes eruit en deze te lijf gegaan met de Hydro als stofzuiger.
Het interieur helemaal uitgezogen, stofvrij gemaakt en de kunstofdelen met APC 1:10 behandeld.
Afgesproken de matjes, het tapijt voorin en enkel de voorstoelen inclusief hoofdsteunen te behandelen.
Binnenkort gaat de auto weer naar Spanje, waarna de auto nogmaals van binnen zal worden gedaan, waarbij de focus zal liggen op de achterbank met name.
Vooraf plaatjes van het tapijt aan de bestuurderskant:
Aangezien er donkere bekleding in de auto zit, zie je hier niet echt vlekken o.i.d. op. Wel een plaatje vooraf:
En dan tenslotte na...
De grijze, wazige vlekken zijn dusdanig, omdat het tapijt hier nog wat vochtig was. In werkelijkheid is de kleur mooi egaal donkergrijs.
Dezelfe zitting als hierboven nadat deze ingespoten is met APC 1:6, voorzichtig ingeborsteld en met de extractor behandeld.
Tenslotte leuk te laten zien wat er enkel van de bijrijdersstoel af kwam. Viel me nog alles mee. Had het erger verwacht. Met name het water uit de matten was erg ranzig.
Het interieur is hierna behandeld met Autoglym Vinyl en Rubber care.
Zal me toch eens meer gaan oriënteren op de producten die voor het interieur te verkrijgen zijn.
Heb wat dat betreft ook hiervoor zomaar weinig in mijn collectie en aangezien ik het erg leuk vind (*koekkoek*x-] ) interieurs te reinigen en ik zelf witte bekleding heb die ERG makkelijk vlekken krijgt lijkt me dit niet overbodig.
Ik houd me dan ook van harte aanbevolen wanneer iemand hier tips heeft voor het volgende:
- Een middel te gebruiken icm de extractor om matten, tapijt en stoelen mee te reinigen
- Het interieur (de kunststofdelen) te boosten, liefst niet met een glimmende finish
- Stoelen e.d. te beschermen tegen vocht bijvoorbeeld
- Om de pedalen mee te behandelen