• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Impreza WRX '03 (Revisie klaar!)

Ik ben eindelijk klaar voor dit weekend. Vrijdag had ik een vrije dag genomen. Had om 9 uur een afspraak bij autoservice Oosterhout om de Impreza eens uit te lijnen vanwege de nieuwe spoorstang en nieuwe stuurhuis rubbers. Na deze sessie eindelijk een recht stuur en deze bleef netjes in een lijn wanneer ik het stuur loslaat.

Daarna naar Broekhuizen gereden om eens wat kopervet te kopen voor de nieuwe remschijven. Deze waren inmiddels binnen met de nieuwe blokken en voor het gemak een momentsleutel gekocht. Hier mijn nieuwe DBA schijven voor en achter, Ferodo DS2500 blokken voor en achter en de momentsleutel:

4D35B032-56A9-4048-905B-C286C439A756-4303-0000069902E44970.jpg


Daarnaast had ik jullie een foto beloofd van de nieuwe ovale eind demper:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De remschijven monteren heb ik verspreid in twee dagen, oftewel twee middagen. Gister heb ik de voorkant voorzien van de gegroefde schijven inclusief blokken. Vanmiddag heb ik de achterkant voorzien van de gladde exemplaren. De gegroefde achter exemplaren zijn helaas niet leverbaar.

De oude remschijven:

img0730tp.jpg


Nieuwe exemplaar gemonteerd:

img0734ds.jpg


Een shot van de voorste remschijf:

img0735kn.jpg


En een shot van de achterste remschijf:

img0736gq.jpg


Zoals jullie zijn mag de Subaru weer eens gewassen worden. Dit is echter weer een leuk klusje voor dit weekend. Vanmiddag nog even lekker een rit met de Subaru maken. Het inremmen kan in ieder geval beginnen!!
 
Goeie upgrades Erik. Als je de WRX zo blijft onderhouden kun je er nog jaren mee vooruit.
Maar zit die demper nou een scheetje beef of hoort dat zo?
 
Demper hangt netjes in de drie ophangrubbers. Lijkt scheef te hangen op de foto. Echter zie ik niks hier in het echt.

@Johan; ik hoop het inderdaad. Ik ben er nog helemaal blij mee. Volgende maand gaan er vier nieuwe banden op. Moet nog even kijken wat voor maar ik denk dat ik voor net iets meer comfort ga. De potenza's zijn namelijk wel aan vervanging toe. Waarschijnlijk worden de nieuwe pirelli zero nero 225/45/17. Zitten nu 215 banden onder.

Daarnaast ben ik op zoek naar een leuke dubbel din mp3 speler. Wellicht een tweedehands exemplaar.

Het blijft een feest om in de wrx te rijden.
 
Jesso, de remmen zijn inmiddels gemonteerd. Zowel voor als achter. Het remt een heel stuk beter en bovendien geheel zonder trillen!

Gister kwam ik er achter dat de cel fix van mijn lambda sensor doorgerot is. De uitlaat is vanaf de downpijp tot demper compleet RVS. Behalve de cel fix. Cel fix is om de sensor niet direct op de luchtstroom van de uitlaat te zetten vanwege de delen met racekatalysator. Anders zou mijn Engine Check lampje telkens blijven branden.

Zie hier;

img0747d.jpg


Heb een nieuwe cel fix besteld. Hopelijk krijg ik de lambda sensor heel van het deel van de cel fix en het tweede deel heelhuids van de uitlaat af. Als dit netjes allemaal er af te halen is het een nieuwe cel fix er indraaien, lambda sensor erop en gaan! Morgen eens onder de auto kruipen.
 
ai ai , lambda sonde's zijn kut! , die dingen draai je 78 procent over , dus begin al maar met heel veel kruipolie er op te sprayen ! , haal eventueel de sonde van de auto af (stekker los doen )
en steek het tussen de bankschroef , goed laten weken in kruipolie en proberen te lossen
 
Goed laten weken met duizend en een olie. Willem-Dirk 40 haalt niet zo bijster veel uit. Of je moet echt 3 weken lang onderhand gaan soaken in dat spul. Heet stoken (gericht) is een optie. Succes ermee..
 
Met alle respect hoor, maar ik vind dat je sind de auto heb al aardig veel aan heb moeten hebben te investeren. Of was dat allemaal bekent toen je hem kocht? Bedoel het niet negatief hoor want vind dat je het netjes onderhoud en goed aanpakt.
 
Alles wat op dit moment gedaan is, wist ik voor ik de auto kocht, dat dit gedaan moest worden. Ik wil de wagen in perfecte staat hebben. Echter doe ik 't in langzame stappen, omdat het toch hobby blijft.

Ik denk stiekem dat ik 't een stuk minder leuk had gevonden als ik een ander exemplaar had gekocht waar niks aangedaan had moeten worden. Daarnaast is alles aan deze auto redelijk orgineel. Dat is toch wel een teken dat de vorige eigenaar er zuinig op was. Bijvoorbeeld de standaard STi velgen, Orginele STi spoiler, STi bumper delen. Daarnaast zijn er nog een paar andere upgrades die serieus geld kosten. Ik ben er erg tevreden over. Echter dat de lambda sensor cel fix is afgebroken is even een kleine tegenslag. Echter weet ik dat het bij lange na geen nieuwe auto is.

Van de week ben ik woensdag en donderdag vrij. Een garage van een goede vriend van m'n vader gaat kijken wat hij kan doen. De lambda sensor zelf is gewoon in goede staat dus dat scheelt!

Omdat ik toch de WRX lekker wilde vertroetelen maar even een snelle wash en wax gegeven:

Gewassen met Dodo shampoo en monello washmit en droogdoek.
Laagje poorboy's EX-P.
Laagje Monello ibrido.

img0752m.jpg


img0758ly.jpg


img0759dj.jpg
 
Mooie pareltjes op die handgreep Erik.
Ik las ook van je pech met de Renault, erg jammer maar aan de andere kant kun je je troosten dat het niet met de WRX is gebeurd.
Je klussen aan de WRX zie ik ook als hobby, je hebt een mooie auto die in goede staat is en je wil dit graag zo houden, tot nu toe zie ik ze allemaal als upgrade van de auto.
 
Heb je helemaal gelijk in Johan. Ik had voor standaard remmerij kunnen gaan. Dat had me heel wat minder gekost. Vind ik deze remmen het waard? Ja! Daarnaast sinds de spoorstang die redelijk wat speling had vervangen is en nieuwe stuurhuis rubbers erop zitten stuurt hij een stuk beter.

De upgrades die ik nu zelf heb uitgevoerd zijn ( op volgorde van tijd); Achterbumper + spiegel rechts + scoop laten spuiten, Nieuwe stuurhuis rubbers, nieuw axiaal gewricht voor, uitgelijnd, nieuwe remschijven + remblokken voor en achter en tussendoor van uitlaat demper geruild met iemand van de Subaruclub. Die ovale pijp staat echt een stuk beter vind ik persoonlijk.

[EDIT]En nieuwe kentekenplaten met nieuwe reclameloze houders gemonteerd.[/EDIT]

De Megane is inderdaad vervloekt lijkt het wel op. In een week tijd rijd eerst de vuilcontainer er tegen aan en word ik vervolgens van achter aangetikt. Maar inderdaad geluk dat het niet mijn net nieuw gespoten bumper van de Subaru was!
 
Bij dit soort wagens, die je aanschaft als hobby komen gewoon dingen naar voren die je bij een daily niet echt gaat overwegen, remmen upgrade e.d.
Natuurlijk slijten bepaalde onderdelen bij dit soort wagens sneller en tja bij aankoop kun je niet echt alles zien. Wellicht dat je de mogelijkheid hebt dat je de auto op de brug kon bekijken.

Natuurlijk kun je ook vette pech hebben dat een week later iets kapot gaat maar ja dat kan bij iedere auto gebeuren!
 
@ aardporsche; Kan inderdaad goed gebeuren bij iedere auto. Daarnaast ben ik bij iemand die bijna alleen maar aan Subaru's sleutelt geweest. Die heeft de auto op diverse punten even gekeken of er misschien teken was van bijvoorbeeld slecht onderhoud, schades of andere rare zaken. De wagen zag er erg netjes uit en de geschiedenis heb ik er bij. Zowel in het Onderhoudsboekje als facturen van de dealer.

Van de week maar even kijken hoe we het gaan maken. De gehele uitlaat is vanaf downpipe tot eind demper RVS. Echter was de cel fix dit niet. De cel fix houd de lambda sensor uit de directe luchtstroom omdat anders mijn engine check lampje uitgaan vanwege de racekatalysator die in de downpipe zit.

Waarschijnlijk dus van de week een update en daarna even lekker genieten van de Sub:heart_eyes:
 
@Kenneth; Helemaal mee eens. Ik was Natty's blue gewend. Had daarnaast geen andere wax. Heb tijdens die regen actie de Ibrido aangeschaft en geen moment spijt van gehad!