• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Impreza WRX '03 (Revisie klaar!)

Ziet er lekker uit Erik!

Jammer van de kleine tegenslag, maar jou kennende komt het helemaal goed:)^
 
erikjeeh;307215 zei:
@ aardporsche; Kan inderdaad goed gebeuren bij iedere auto. Daarnaast ben ik bij iemand die bijna alleen maar aan Subaru's sleutelt geweest. Die heeft de auto op diverse punten even gekeken of er misschien teken was van bijvoorbeeld slecht onderhoud, schades of andere rare zaken. De wagen zag er erg netjes uit en de geschiedenis heb ik er bij. Zowel in het Onderhoudsboekje als facturen van de dealer.

Van de week maar even kijken hoe we het gaan maken. De gehele uitlaat is vanaf downpipe tot eind demper RVS. Echter was de cel fix dit niet. De cel fix houd de lambda sensor uit de directe luchtstroom omdat anders mijn engine check lampje uitgaan vanwege de racekatalysator die in de downpipe zit.

Waarschijnlijk dus van de week een update en daarna even lekker genieten van de Sub:heart_eyes:

Gewoon een RVS cel fix scoren, dan wel laten draaien. Je kunt het wel lassen met gewoon standaard lasdraad maar dan gaat de las roesten is zonde. Dan gaat die op den duur lekken op de las. Elektrisch laten lassen met rvs.

Ben benieuwd of je de lambda sensor los krijgt, normaal zijn het al bitches om los te krijgen. Maar nu helemaal. Wellicht laten weken met goede kruipolie en in de bankschroef. Als je handig bent met een flex of zelfs beter een dremel, je het restant weg slijpen aka door midden en eraf "pulken". Succes.
 
De lambda sensor is weer luchtdicht gemonteerd! We hebben de centrepipe losgehaald. Hier hebben we meteen nieuwe bouten gebruikt want de oude hebben we losgeslepen.
De cel fix hebben we losgeslepen van de sensor. Deze hebben we kunnen redden en het schroefdraad van de sensor zelf is in prima staat. Op de uitlaat zelf hebben we een pijpje gelast met hetzelfde formaat schroefdraad. Daarna weer netjes op elkaar gemonteerd.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen foto's heb gemaakt. Maar de uitlaat is weer luchtdicht.
 
Het is een tijdje even stil geweest aan mijn kant. Druk geweest met werk en school. Daarnaast hadden we familie van australie van mijn vriendin een aantal weken op bezoek.

Gister de subaru een olie beurt gegeven. Olie inclusief olie filter zijn vervangen. En vandaag heerlijk de wagen even gewassen met lavare en monello washmit met het bekende twee emmer systeem. Sinds ik een fles spray en rinse heb gekocht van woody ben ik er helemaal weg van. Waarvoor nog dank.

Sinds 01-01-2013 is de subaru mijn prive auto geworden en rijd ik de megane alleen nog puur zakelijk.

6BB54D24-92E3-4D86-991E-E199FC41C598-2632-00000475C2819F39.jpg
 
Hehe. Dat is toch standaard. Een huis met een kas eraan moet altijd zo een grote trampoline hebben :-D Heb mn auto lekker in de hoek gewassen.
 
Deze week een aantal garages een offerte laten maken om mijn aandrijfas hoezen te vervangen rechtsvoor. Deze vertoonde hele kleine scheurtjes. Was minimaal maar wilde er graag vroeg bij zijn. Had eerst bij een garage hier in Oosterhout de vraag gesteld wat de kosten zouden worden. Kreeg de rekening te zien van 400€. Waaronder ook uitlijnen en bakolie. Bizar want beide werkzaamheden hoeven niet te gebeuren bij het demonteren van de as bij de Impreza.

Na hier en daar wat zoeken naar een goeie dealer naar Cito Automobiel gegaan te Capelle aan de Ijssel. Daar was de rekening bijna 4x zo laag. Toen mijn auto in de werkplaats stond vroeg de receptie aan mij of ik misschien interesse had om te kijken. Al met al de hele tijd lekker zitten kletsen met deze monteur. Zelf ook nog lekker vieze handen kunnen krijgen. :-D Viel me op dat ze gigantisch mooie bruggen hadden.

img0813g.jpg


What's next?

4x
potenza.png


Goedkoper heb ik ze niet kunnen vinden.
 
Goed bezig! Die bruggen zijn inderdaad ideaal, vooral omdat die enorme kolom in de grond verdwijnt en dus niet in de weg staat als je hem niet nodig hebt:-b
 
erikjeeh;311987 zei:
Deze week een aantal garages een offerte laten maken om mijn aandrijfas hoezen te vervangen rechtsvoor. Deze vertoonde hele kleine scheurtjes. Was minimaal maar wilde er graag vroeg bij zijn. Had eerst bij een garage hier in Oosterhout de vraag gesteld wat de kosten zouden worden. Kreeg de rekening te zien van 400€. Waaronder ook uitlijnen en bakolie. Bizar want beide werkzaamheden hoeven niet te gebeuren bij het demonteren van de as bij de Impreza.

Na hier en daar wat zoeken naar een goeie dealer naar Cito Automobiel gegaan te Capelle aan de Ijssel. Daar was de rekening bijna 4x zo laag. Toen mijn auto in de werkplaats stond vroeg de receptie aan mij of ik misschien interesse had om te kijken. Al met al de hele tijd lekker zitten kletsen met deze monteur. Zelf ook nog lekker vieze handen kunnen krijgen. :-D Viel me op dat ze gigantisch mooie bruggen hadden.

Goedkoper heb ik ze niet kunnen vinden.

Hier ook pas binnengwandeld met mijn Mazda voor een APK. Inderdaad mooie bruggen. De vriendelijkheid en behulpzaamheid is top en niet meer zo vaak te vinden. Ligt voor jou wel een beetje uit de buurt niet?
 
Als je een nog betere zomerband wil, zou ik de Potenza RE070 nemen.
Wel duurder,maar echt een klevertje voor op de weg.
Rij ook met deze onder de evo in de zomer,en wat een grip.