• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Impreza WRX '03 (Revisie klaar!)

@mazdadave; nee, was ongeveer 50 km. Garage stond goed aangeschreven op het subaru forum! Ben blij dat ik het hier heb laten doen. In tegenstelling tot de subaru dealer in breda. Hier word weinig goeds over gezegd. En de garage in waalwijk had mij een te lange wachttijd van bijna 2 weken.

@rallimart; ik heb er nu potenza re050a onder zitten. Bevallen prima. Zit wel te twijvelen. Heb er nu 215/45/17 onder. 225/45/17 zijn een klein beetje goedkoper dan de 215 varriant. Ik rijd er ook mee in de winter trouwens.
 
De omtrek van de band neemt dan wel toe Erik, dat geeft wat afwijking. In dit geval blijft het binnen de perken; iets minder dan 1,5%
 
Nope.... De hoogtemaat (45) is een percentage van de breedte (215 naar 225) dus deze zal marginaal groter worden ;)
 
Ow thanks, destijds zelf ook gebruik gemaakt met zo'n tyre calculator en binnen de marge gebleven. Niet bij stil gestaan dat dit zo was. Weer wat geleerd.
 
je wielkast ziet er iets gevulder uit met 225.

Heb op mijn auto nu ook 215 op de winterbanden maar die vind ik toch net te snel om echt mooi de wielkast te vullen. 225 staat toch een stuk netter (let wel met dezelfde hoogte 45)

Daarbij heb je inderdaad ook wat afwijking, met 225/45 is 120 op mijn teller 120 op de gps, met 215 is 120 op de teller 113 op de de gps
 
Ik heb nu al een redelijke afwijking op de teller. De tomtom schakelt automatisch aan wanneer ik de auto start dus rij altijd op de GPS snelheid. Ongeveer 127 is 120 op de tomtom. Denk dat het zelf iets leuker staat, 225. Mooie maat voor de STi velgen denk ik zo!
 
Scheelt 1,4cm in omtrek :)
Kan geen kwaad, als je 3mm profiel hebt versleten heb je ook evenveel afwijking op de omtrek...
 
Het gaat nergens over maar de omtrek van 215/45/17 is 196,44 cm. Die van 225/45/17 is 199,27 dat scheelt dus 2,83 cm. Dat is -zoals bij benadering aangegeven- 1,44%. Je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat de slijtage van je banden de omtrek (en dus ook de tellerafwijking) beïnvloedt.
 
Zit er een thuiskomer/reservewiel in je auto? Zo ja, koop dan de originele maat. De aandrijflijn vind verschillende omtrekken niet erg fijn namelijk.
 
Zit inderdaad een reserve wiel in de achterbak. Echter dit is zo een simpel thuiskomertje. Ik weet dat het voor een AWD het beste is dat de banden allemaal zelfde maat hebben, en het liefst zo min mogelijk verschil in slijtage tussen voor en achter. Echter is volgens mij dat reserve wiel 15 of 16 inch denk ik. Dus dat is toch al verschillend. Vandaar dat ik wel alle banden tegelijk wil vervangen binnenkort.
 
Daarom heet het ook een thuiskomer....voor enkele km's gaat het best ( de rolomtrek is hetzelfde ).

Even over de bandekeuze , neem niet de RE070 als je het hele jaar rijdt dit is echt een band voor in de zomer....het is een soort semieslick.
In de sneeuw rijdt het voor geen meter , spreek uit ervaring ik kwam de straat niet uit met die banden onder de Sub.......

Zal idd. wel 225/45/17 nemen , ziet er wel 'dikker' uit , en is de originele maat wat op die velg gaat.;)

Alex,
 
Ik weet niet of jullie niet verder komen dan het volgende dorp , maar ook als je een paar 100 km verderop staat met een lekken band zou ik persoonlijk wel naar huis willen kunnen rijden met een gerust gevoel, zonder het idee te hebben dat ik me diff aan het slopen ben.
Ieder zn ding.

Ook vraag ik me ook af of je voor een paar euro verschil moet af stappen van de maat die ontworpen is voor je ophanging. Die ophanging is ontworpen op een bepaalde omtrek band, als die bredere en hogere maat een beter resultaat had gegeven hadden ze die wel gemonteerd vanuit de fabriek.
 
215/45/17 en 225/45/17 zijn de maten die voor de STi velgen bedoeld zijn. Heb zelf al gesnuffeld op 't club forum. Deze maat kan zeker geen kwaad.

Heb op dit moment de vraag open staan op 't clubforum om een setje velgen te mogen gebruiken om mijn Subaru een week op te laten rusten. Zodat ik de velgen kan laten coaten. Helaas mijn winter velgen iets te snel weg gedaan. Kan de Opel Zafira van pa lief twee weekjes gebruiken zodat ik mijn velgen kan laten aanpakken.
 
Wouter , de standaard thuiskomer van Subaru heeft dezelfde rolomtrek , dus als je met beleid rijdt blijft de boel heel.
Anders was m'n diff al stuk geweest , heb eens een keer (toen ik buiten m'n dorp was) een lekke band gehad en toen een stuk met de thuiskomer moeten rijden.

Erik, min STI-velgen worden nu gespoten zijn volgende week klaar , zal een foto'tje posten.;)


Alex,
 
Even een kleine update. Van de week een nieuwe pook knop besteld. Aangezien mijn leren pook knop helemaal versleten was. De momo of pro drive pook knoppen voor Subaru zijn aardig aan de prijs. Blijkt wel helemaal massief te zijn. Want hij best zwaar. Hij moet nog gemonteerd worden...

0DFFF07E-DF05-44F4-BA63-6C1B4D74173B-2658-0000041F32995D48.jpg


Echter, ga ik morgen kijken voor een leuke upgrade, namelijk STi interieur. Blauwe deurpanelen, tapijt, kuipstoelen, achterbank. Daarnaast het middenconsole waar een zilvere rand omheen zit. Als laatste een STi steur omdat mijn stuur helemaal versleten is. Komt het er ongeveer zo uit te zien:

Foto-NFV4UUSH_zps8c464429.jpg


Word nog een leuke klus. Het komt uit een rechtshandige STi. We moeten dus de hoogte verstelling van mijn huidige stoel overzetten naar de nieuwe stoel. Daarnaast zit je alleen met een kleine uitsparing van de voetsteun van de bestuurder. Moet morgen tijdens het bekijken van het interieur maar eens kijken of dit gaat lukken.

Dus.. To be continued.
 
Ik ben benieuwd! Grote mods toch wel, praktisch je gehele interieur wordt geupgrade! :')

Pook ziet er ook netjes uit! :)^
 
Behalve het dashboard word inderdaad alles vervangen. Ik heb al STi pedalen (zilvere). Na de upgrade zal het interieur helemaal naar mijn wens zijn. Was even bang dat rechtshandige voorstoelen een probleem zouden worden. Aangezien ik nogal klein ben doe ik vaak graag mijn stoel omhoog. Echter zit bij dit interieur de hoogte verstelling aan de rechterstoel. Dat zou betekenen dan links niet te verstellen is. Heb het bij de dealer na gevraagd. Ik kan de delen van mijn huidige stoelen overzetten naar de nieuwe stoelen zodat de bestuurders stoel ook te verstellen is.