• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Impreza WRX '03 (Revisie klaar!)

Stoelen heb ik behandeld met APC van poorboy's en de extractor van Hugo/Woody. Alleen tijdens het monteren zijn de achterzijde van de voorstoelen beetje vies geworden. Moet deze nog een keer opnieuw doen.

Het stuur is wat dunner dan het oude exemplaar.

Oude:

68E23B9C-6443-43E5-882C-ABA9DF3FD977-3394-000006F1D07027DA.jpg


Nieuwe:

81682A14-C333-46BF-B323-E996C36A85C8-2828-000005765F4D6BBA.jpg



De oude was echter best wel versleten. De stiksels kwamen los en het leer was redelijk versleten aan de bovenkant. De nieuwe moet ik alleen nog behandelen want ik kan bijna mezelf er in zien, zo erg glimt ie:-D

De nieuwe deur panelen zijn ook blauw bekleed inclusief chromen deurgrepen.
 
Met een beetje geluk komt zaterdag de volgende update er al weer aan. En wat precies probeer nog even voor me te houden ,^^
 
Gister nieuwe spullentjes opgehaald. Blauwe "wokkel sideskirts" die onder een STi vandaan komen. De huidige zijn zwart. Ik sta alleen te twijvelen. Zitten wel krasjes op en dergelijke. Dus kan hem denk ik het beste polijsten wanneer hij er nog af is, zodat er nergens restjes/spetters komen.

0E575988-B17F-4D6E-AE51-AFFDC3DB4CFC-3464-00000613C67C0DB4_zpsf7d946a3.jpg


En ik heb daarnaast een setje spatlappen kunnen overnemen die ik vooral in deze baggertijd zal monteren.

B4C6C000-74F8-4FE3-A2A2-C4E8C59B6D8B-1016-0000013ADAB258C3.jpg
 
Wel handig dat de meeste Sub's blauw zijn, zo kun je nogeens handig gespoten onderdelen overnemen zonder ze te hoeven spuiten.
Ik zou ze zeker vooraf reinigen en polijsten, dat is zoveel makkelijker dan dat ze onder de auto gemonteerd zitten.

Je gaat wel hard Erik met al je mods, is je lijstje met wensen nog lang?
 
Ja en nee. Het lijstje is steeds meer uitgebreid terwijl de huidige dingen blijven liggen. Net als deze bovenstaande onderdelen. Kwamen toevallig op me pad. Dus mooi meegenomen maar de nieuwe banden blijven liggen zeg maar. Maar banden kan ik altijd halen en zijn ook altijd te koop. Ik had net het geluk dat iemand een set skirts had liggen.

To do:
- afwerken van het tapijt.
- underskirts polijsten en monteren met de spatlappen.
- deurpanelen verwisselen van de sti set.
- stuur laten stellen ( nieuwe stuurtje is niet recht te krijgen )
- stralen en coaten van de velgen.
- 4 nieuwe banden.
- spoiler opnieuw laten afdichten.
 
Dat zijn fijne aanwinsten voor je Impreza. De skirts zou ik zeker voor het monteren behandelen. Dat werkt fijner lijkt me.
 
Wordt bijna een echte STI.......;)
Mooie is je bent nooit klaar , er is zooooveel te krijgen voor de Sub.;)
 
van de week was ik bezig om mijn skirts te vervangen. Toen viel mij op dat de wielkasten aardig kaal waren. Deze wil ik graag behandelen in de vorm van een bescherm laag. Heb verschillende middelen voorbij zien komen. Iemand hier ervaring mee? Wat is beter, bitume of tectiel? Breng je dit aan met kwast of spuitbus?
 
Kaal als in dikke zachte beschermlaag met kleur erover? Dan zo laten... Ik vind het juist erg "clean" uitzien wanneer je de kleur van de wagen in de wielkasten ziet..Maar ben wel een vreemde eend daarin ,denk ik...
 
+1 jeroen voor de 4 wiel uitlijning dat maakt een wereld van verschil.

Het kan zelfs zo zijn dat achter niet goed spoort en daarom je stuur scheef staat terwijl het voor allemaal klopt.

Dus 4 wiel uitlijning is een aanrader inderdaad.

Begrijp ik nou goed dat je nu geen zij airbags hebt omdat je dit interieur mooier vindt ?
 
Over het uitlijn verhaal. De wagen is niet gek lang geleden uitgelijnd. Echter zal dit stuur anders getand zijn dan mijn oude. Als ik mijn oude stuur monteer, stuurt de subaru gewoon recht en blijft recht. het scheelt net een mm of 2. Als ik hem ietsje anders monteer dan staat hij te veel naar de andere kant gedraaid. Waarschijnlijk moet de dealer dit kunnen corrigeren.

Wat het interieur betreft. Ik had nooit geweten dat de oude stoelen airbags had. Tijdens het monteren van de nieuwe stoelen kwam ik erachter vanwege dat ik stekkers over had. De nieuwe stoelen hebben inderdaad geen airbags. Ik waarschijnlijk toch langs de dealer voor het stuur, kan ik meteen vragen of zij er weerstandjes tussen willen plaatsen om zo het airbag lampje te laten uitgaan.

Het wielkast verhaal, er heeft iets zwarts opgezeten ter bescherming. Echter is dit langzaam aan het vergaan volgens mij en wil ik het dus opnieuw behandelen om zo mijn wielkasten te beschermen, en als bijzaak dat het er dan weer net uitziet.