• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suggesties voor skoda metallic lak polijsten

Zoranurai

Detailing guru
11 jul 2022
478
115
Ik ben heb dus even wat testspots gedaan op mijn auto, een 2017 skoda octavia met bezova capuccino/cappuccino-beige

En is die lak nou serieus zo hard? Eerste pogingen met 2 horizontale en 2 verticale passes met monello medio bianco + angelwax regenerate (en ook nog met scholl s20b geprobeerd) met een klein beetje druk en langzame beweging, shinemate ex620 op 5 van de 6, haalde net een beetje de lichte love marks eruit maar alle swirls zaten er nog in. (Ter vergelijking, bij de vorige clio kwamen ze er met een medium pad/polish er makkelijk uit)

Pas toen ik de monello duro rosso pakte met carpro ultracut kwam ik er eindelijk wat doorheen, maar verder dan zo’n 80% defect removal kwam ik niet met foam.

Hebben jullie nog tips of ervaringen met skoda lak? Allicht wat pad+compound combinaties die bij jullie werkten?

Heb zelf nog geen ervaring met microfiber/wol eerlijkgezegd
 
Dus als ik het goed begrijp... Met een 15mm machine + grove combi kwam je met één hit op 80% correctie? Dat klinkt als een prima uitkomst, toch?

Op hardere lakken is het sowieso doorpoten, dus dan lijkt mij één hit om tot zo'n correctie te komen prima.

Eén van de laatste Skoda's die ik gedaan heb, was mijn BF21 + grove combi eigenlijk nét niet voldoende om al af te kunnen schalen.
(Grove hit gedaan, daarna opnieuw grove hit en deze goed doorgewerkt richting finish, dan gefinished)
 
Mja het hoeft ook niet súper perfect hoor, maar baalde een beetje dat er toch meer swirls in zaten dan ik had verwacht en dat het met medium er helaas niet uit ging.
Misschien wel nog een hit doen met dezelfde combo, maar helaas nog geen tijd voor gehad.
 
Mijn BMW had keiharde lak en bij mij was de combinatie Scholl zwart/witte spiderpad/S3 een winnaar. Heel effectieve combo.
 
Het antwoord is dus: waarschijnlijk wel. Ik zou eens een Microfiber (persoonlijke voorkeur op harde lakken, bijv de Meguiars Cutting disc) of wol pad proberen (Rupes blauw). En verder 3 passes doen ipv 2, iets meer druk (niet overdrijven) / langzamer bewegen / kleiner vlak. Aan Ultracut ligt het iig niet. Clio kan idd flink zacht zijn, dus weet niet of dat een goed referentie punt is.
 
  • Leuk
Reactions: Zoranurai