• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1948 auto met originele lak polijsten

cimare

Detailing trainee
9 jun 2011
25
47
Arnhem
Mijn zwarte Pontiac uit 1948 heeft grotendeels nog zijn originele lak. Deze is wel toe aan een polijstbeurt maar de normale schoonmaakmiddelen werken niet zo goed. Ze vlekken. Ik gebruik normaal mijn dap met monello polijstmiddelen en ook de scholl polijstmiddelen heb ik er een paar van.

Op mijn Audi uit 1996 is het allemaal geen probleem, maar met die oude laksoorten is het toch anders. Wat raden jullie aan om te doen? Volgens mij heeft de auto een celluloselak.
Kleien was helemaal geen succes overigens....dat liet sporen na.

De lak is her en der al aardig dun en doorgepoetst in het verleden. Wellicht is goed in de wax zetten ook voldoende. Maar wat is dan geschikt voor droge oude geoxideerde lak?

Wellicht liever wat swirls met lak, dan geen swirls en geen of amper lak over... ;)
 
Laatst bewerkt:
Als je de lak niet wilt verwijderen, omdat de lak misschien dun is of kwetsbaar, dan zou je een paint cleaner kunnen proberen. (Testspot)

Na een cleaner zou je de lak kunnen "voeden" met een glaze en zo meer transparantie/reflectie creëren en ook defecten wat verdoezelen.

Dit werk bescherm je weer door het "af te sluiten" met een wax of andere vorm van bescherming.


Maaar.... ik zat ondertussen wat te snuffelen en kwam via Google al snel een topic tegen.

https://forum.carclean.com/threads/polijsten-geen-resultaat-op-lak-van-1968.8170/