• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Summer Detail Day - 19 augustus 2017!

Ben jij dit jaar aanwezig op de Summer Detail Day op 19 augustus 2017?

  • Ja natuurlijk!

    Stemmen: 64 58,7%
  • Nee helaas niet :(

    Stemmen: 25 22,9%
  • Misschien..

    Stemmen: 20 18,3%

  • Totaal aantal stemmers
    109
Ik hoop dat jullie niet al te dicht op de auto hebben gekeken, want dan ziet dat oranje gevaarte er niet uit ;)
 
Is er iemand van de aanwezigen bij de "fotografie cursus" van afgelopen weekend die in het kort wat tips hier kan doorgeven voor de niet aanwezigen?o_O:innocent:
 
  • Leuk
Reactions: Mr.Bimmer
Is er iemand van de aanwezigen bij de "fotografie cursus" van afgelopen weekend die in het kort wat tips hier kan doorgeven voor de niet aanwezigen?o_O:innocent:

Wat ik er van mee kreeg (tot ik telefoon kreeg):
Telefoon gebruiken met de app lightroom.
Geen witte auto, maar donkere auto.
Op de hoogte van de auto fotograferen.
Altijd de velg op de foto ipv loopvlak band.
Binnenzijde vanuit bijrijderskant, omdat je daar meer ruimte hebt.
Bij cabrio, kun je vanachter (naar binnenzijde) een foto schieten met hulp van trap/krukje.
Ochtend en avond zon nemen (uur voor/na zonopkomst/-ondergang)
De opmerking over zon/schaduwkant ging geheel aan mij voorbij, daar snapte ik geen snars van. Iets met auto in de schaduw zetten en zelf in de zon gaan staan zodat de reflectie goed uitkomt. Of zoiets. Hahaha.
 
Bedankt Marcel,

Bruikbare tips!


Wat ik er van mee kreeg (tot ik telefoon kreeg):
Telefoon gebruiken met de app lightroom.

Alleen die snap ik niet zo, want ik gebruik ook lightroom, maar dat werk voor geen meter met telefoon foto's... eigenlijk alleen met foto's in raw formaat, anders word de kwaliteit heel slecht.
 
Ik wist niet dat die er is... maar dat kan het toch never nooit halen bij de kwaliteit van de "echte"
 
@Marcel1973 vervelend als je wel een witte auto hebt (of gedetailed hebt)... o_O

:joy: Ook daarmee gaat het lukken, alleen was reflectie minder zichtbaar op de foto's. Maar dat zal je bekend zijn.

Volgens mij was het lijdend voorwerp van de cursus een witte McLaren. :sun:
:joy: Yep, en ook nog eens niet schoon en opgeruimd. Had indruk dat de "leraar" dat wat vervelend vond.

Bedankt Marcel,

Bruikbare tips!

Alleen die snap ik niet zo, want ik gebruik ook lightroom, maar dat werk voor geen meter met telefoon foto's... eigenlijk alleen met foto's in raw formaat, anders word de kwaliteit heel slecht.

Je moet de foto's maken met de app. Daarmee krijg je de originele niet gecomprimeerde foto die je kan bewerken. Als je een foto met de standaard foto app maakt, is deze al bewerkt en gecomprimeerd naar JPG.
Ik wat foto's gemaakt met de app en je kunt wat spelen met instellingen. Ben het eens dat je daar even voor moet gaan zitten om het uit te zoeken.
Dit is de app uit de appstore van Apple (ook voor iPhone te krijgen):
Adobe Lightroom for iPad' van Adobe
https://itunes.apple.com/nl/app/adobe-lightroom-for-ipad/id804177739?mt=8
 
De winnaars van de button- en enquêteactie zijn inmiddels bekend en hebben bericht gehad! Gefeliciteerd allemaal! :party:

De enquêtewinnaars zijn:
Ton Roovers
Jaap Muizer
Micha Duikhuizen
Patrick Siegers
Mark Visscher
Kenneth Reijnders

De buttonwinnaars zijn:
Button winnaars SDD.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Etterual