• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

swirls na hars weghalen met ssr1

bmwhans

Detailing addict
13 mrt 2011
100
65
op de motorkap van de auto (bmw 325)zag ik tijdens het wassen dat er allemaal harde witte spetters op zaten die alleen met de nagel er af te krijgen waren.
de auto is 2 maand geleden helemaal gepolijsd dus er zaten nagenoeg geen swirls op de kap ,nu heb ik handmatig met pb ssr1 en een witte handpad de spetters eraf gekregen,daarna nog behandeld met bp prof polish op een finishing pad maar nu in de zon zit de hele kap onder de swirls die heb ik dus zelf veroorzaakt.
de kap is een half jaar geleden opnieuw gespoten en de poetser zei dat de lak zacht was maar dat ik handmatig swirls veroorzaak met ssr1 en witte pad had ik niet verwacht .
maar wat nu? krijg ik dit handmatig nog goed? ik heb het tenslotte ook handmatig veroorzaakt.
wat zijn de te volgen stappen?
alvast bedankt gr hans

Ik denk haast dat je met de ssr1 het vullende laagje van de poetser hebt weggehaald en daarmee zijn kassen hebt blootgelegd.
BMW staat juist bekent om zijn harde lakken..
Stapje zwaarder beginnen met polijsten en rustig afbouwen is mijn advies.

bartr123 zei:
BMW staat juist bekent om zijn harde lakken..
Ik vraag me af: als de kap een half jaar geleden herspoten werd (zoals vermeld in beginpost), gaat dit dan nog op?
Ik heb totaal geen know-how over spuiten en herspuiten vandaar mijn vraag.....als je nu bv de kap laat herspuiten in een niet-bmw-garage dan weet je toch niet of de gebruikte lak hard of zacht is? :weetniet

ik werk zelf bij een vw dealer en ik weet dat opnieuw gespoten delen nooit zo hard zijn als de orginele lak en dan is het ook nog per spuiter verschillend dus in dit geval gaat de harde bmw kak niet meer op.
gr hans