Niet al te lang geleden heb ik een auto gekocht welke ik wat mee liefde wilde geven, dus ook meteen het stappenplan ingeslagen en gewacht op een mooie dag. Helaas waren de weekenden steeds of regenachtig, of ik had geen tijd. Laatst pakte ik toch mijn kans, het was een graag of 6 dus kon nog net (niet optimaal). Gauw wassen en kleien, maar toen ik aan het cleanen wilde beginnen kwam er flinke mist opzetten en moest ik mijn werkzaamheden staken. Nu heb ik dus een gekleide auto, maar geen beschermlaag meer. Ik wilde nog aan de gang met cleaner, glaze, sealant en wax om hem echt winterklaar te maken.
Zelf zie ik enkele opties:
- Niet kloten bij deze lage temperaturen, gewoon schoonhouden en in het voorjaar het hele stappenplan opnieuw.
- In ieder geval wachten op boven nul en dan maar gauw in de wax, heb je tenminste iets.
- Wasbox voor een hele dag afhuren, zal wel duur zijn dus niet echt een optie.
- De auto maar laten voor wat het is, maar even de wielen eraf en mee naar binnen om die in de sealant te zetten.
Aangezen het ex-lease is ga ik er vanuit dat de vorige eigenaar hem niet in de was zette, beading was dan ook niet te zien (alleen even net na aankoop, vloeibaar dus). Daarom vermoed ik dat het kleien niet echt ten koste van de bescherming is gegaan. Wat is nu verstandig om te doen?
Zelf zie ik enkele opties:
- Niet kloten bij deze lage temperaturen, gewoon schoonhouden en in het voorjaar het hele stappenplan opnieuw.
- In ieder geval wachten op boven nul en dan maar gauw in de wax, heb je tenminste iets.
- Wasbox voor een hele dag afhuren, zal wel duur zijn dus niet echt een optie.
- De auto maar laten voor wat het is, maar even de wielen eraf en mee naar binnen om die in de sealant te zetten.
Aangezen het ex-lease is ga ik er vanuit dat de vorige eigenaar hem niet in de was zette, beading was dan ook niet te zien (alleen even net na aankoop, vloeibaar dus). Daarom vermoed ik dat het kleien niet echt ten koste van de bescherming is gegaan. Wat is nu verstandig om te doen?