• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Teamup Polishing Power 900 versies

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
7.693
190
Utrecht
Op de ochtend van de PRO900 introductie in juni, een kofferklep uit de stalling getrokken.
Ik heb in mijn studententijd triumph Spitfire gereden en heb die nogsteeds.
Moet ooit nog gerestaureerd, mooi voor als onze zoon wat ouder is.

Hij lag daar al een jaar of 10 stof te vangen.

klepvuil.webp

Gewassen met goedkope shampoo. Wetlook, want de klep is bij gebrek aan enige vorm van bescherming egaal nat.

klepnat.webp

En gekleid met Mothers klei en Dodo Juice Born Slippy. Bleef vrijwel schoon, vuil zat dus niet vast.

Klepklei.webp

Eerder al een afspraak gemaakt met Musicman om samen de beide nieuwe apparaten te proberen.
Ik heb ze al, hij wist nog niet of hij ze wilde hebben :weetniet

Aan de slag met zowel de PRO 900 als de DAP 900

KlepDAP900.webp

Geprobeerd een filmpje te maken met de camera, geen echt succes. Mijn vrouw kan dat beter, maar die was er niet :-/

Beide zijn we zeer tevreden over de apparaten en hoe eenvoudig ze te hanteren zijn als je rustig aan doet.
Scheelt een hoop als je weet waarom de PRO rotary gek gaat doen en hoe dat te voorkomen.

Een foto van het resultaat in de Dodo Juice Rainforest Rub

KlepDJWax.webp

Was weer leuk een paar uur samen rotzooien.
Ook nog even de motorklep van de Volvo gepakt. Weer iemand overtuigd van Lime Prime.

Hans

Vandaag dus voor het eerst kennis gemaakt met de Pro900 en de Dap900. (zelf heb ik de Dap500)
Top apparaten! Ik ben er goed over te spreken en ga even hard sparen om zowel de Pro 900 als de Dap900 aan te schaffen. (Tim heeft een duo pakket heb ik ergens gelezen)

Wat betreft de werking vind ik dat beide machines erg sterk zijn. Toch moet je met de pro900 leren om te gaan. De Dap900 is eigenlijk meer een allermans vriend.
Toch denk ik dat je met de Pro sneller resultaat boekt qua krassen weg halen maar met de Dap betere finish krijgt. Alleen daarom zou je ze allebei in je collectie moeten hebben.

En wat betreft die lime prime, dat is een blijver hoor, wat een dikke wetlook gaf dat op mn volvo motorkap.
Ook weer iets wat op de verlanglijst gaat.

Volgende Team Up wordt een Toyota Corolla die echt mishandeld is. Maar deze is nu met mn zus mee op vakantie. Dus nog even geduld.

Persoonlijk ben ik erg onder de indruk van de PRO900 Rotary.
Hij is compact en niet te zwaar en heeft een prettige ligging in de hand.
Dat hij effectief kan zijn hoor je ook wel aan zijn "sound" een beetje een jank, wel lekker :-b
Op de laagste stand is hij goed hanteerbaar en toch al wat effectiever dan de DAP
Op hogere standen moet je hem leren kennen, vergt wel wat tijd, maar dat hoort erbij.

De DAP 900 is echt de grote broer van de DAP 500
Dezelfde greep en zeer handelbaar met juist dat tikje extra in de hoge standen.
En op de lage standen gewoon de goedmoedige makker die de 500 ook kan zijn.

Ik heb geen spijt van de aankopen, kan ook niet met zo'n prijs, al zal ik ze niet vaak gebruiken.
Voor wie regelmatig auto's van anderen doet is het net als voorraad, moet er zijn als je het nodig hebt.
Vandaag ook weer extra overtuigd van de Kompressor pads, lekker rustig en vergevingsgezind.

Nu alleen nog een extractor :jippie

Hans

@Mk-us.

Correct en tevens juist. Overigens blijkt dat ook uit de prijsstelling van de bundel.
Ook voor iemand met een kleiner budget geldt, meer gebruiksgemak tegen een hogere aanschafprijs.
Maar net als bij duurdere waxen zijn de kosten van het gebruik het belangrijkst en die verschillen hier niet.

Hans