• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

* TEST * Sonax - Profiline CC36 Ceramic Coating (BMW E36)

Ziet er allemaal verleidelijk uit om het aan te brengen op mijn eigen auto. De Si3D coating zit er nu bijna een jaartje op. Maar ik heb nog anderhalf fles over, keuzes, keuzes.

Wat ik me nu afvraag wordt van deze coating de lak ook daadwerkelijk harder? Si3D, Prime en Mohs schijnen echt je lak harder te maken. Maar van de Sonax heb ik er nog niks over gehoord of is het zoals de Cancoat? Alle eigenschappen van een coating behalve de hardheid van de lak?
 
Cure kan je toch juist prima gebruiken op een coating? Is het daar zelfs niet voor ontwikkeld?
Is er iemand die zegt dat dit niet kan dan? :p

Als ik zo eens de beading en sheeting van de CC36 bekijk, wil ik hier niets meer overheen smeren omdat die eigenschappen van zo'n spulletje niet op kan boksen tegen die van de CC36. :p Dus, als je het vanuit dit standpunt bekijkt (hydrofobische eigenschappen) dan smeer je niks eroverheen.:p

Wat ik me nu afvraag wordt van deze coating de lak ook daadwerkelijk harder? Si3D, Prime en Mohs schijnen echt je lak harder te maken. Maar van de Sonax heb ik er nog niks over gehoord of is het zoals de Cancoat? Alle eigenschappen van een coating behalve de hardheid van de lak?
Deze coatings zelf zijn krasbestendig(er) en ik geloof dat de Mohs de meeste hardheid heeft.

De CC36 prijst zichzelf aan als een flexibele coating. (Zoals ook andere coatings) Zo zou steenslag dan minder drastisch zijn, maar mijn idee erbij is dat het door deze flexibiliteit met de lak kan meewerken die uiteraard bij luchtvochtigheid en temperaturen kan gaan werken.
Je kan je voorstellen, als je bijv. naar de Mohs kijkt, dat er door de behaalde toegevoegde dikte er meer bescherming is voor steenslag en krassen omdat er simpelweg een laagje op de lak ligt die eerst geraakt zal worden en dan pas de blanke lak. (Kort door de bocht) Maja, die steen die je gaat koppen, die knalt daar ook doorheen. :p
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Deze regel las ik alsof Cure zelden over een coating gebruikt wordt, terwijl ik juist denk dat dit heel veel gebruikt.

zullen niet kunnen opboksen tegen de eigenschappen van de coating zelf. Om deze reden word dit dan ook vaak niet gedaan.

Cure word zelfs geleverd bij de Mohs en dergelijke. Zal dus ook zeker wel veel gebruikt worden, inderdaad. ;)
 
Hm allemaal erg interessant. Ik ga inderdaad een keuze moeten maken tss coating of wax. Een jaar op zich is wel goed, maar nu ook weer niet zo lang. Relatief natuurlijk. Ik snap inderdaad wel je redenering over het gebruik van Cure. Het is fantastisch te zien hoe goed de CC36 werkt natuurlijk. Aan de andere kant geef je zelf aan dat de vrij hoge prijs en de relatief "korte" standtijd het wel aan te raden zou zijn om boostende middelen te gebruiken. Waarom zou je het niet doen en voor maximale standtijd gaan? Je hebt er tenslotte een berg werk in verzet om het zo te krijgen. :) In alle geval is het fantastisch om dit eens in zijn werk te zien en om erover bij te leren.
 
Mooi resultaat @Quantoxx , zo komt de kleur heel erg mooi tot zijn recht!
Leuke foto ook (eerste na het filmpje) al valt me daar wel iets op...had je niet beter de balken onder de deuren kunnen afplakken of juist meepakken? Ditzelfde voor de trims...nu is het wat rommelig met een veegje hier en daar.

Verder niets dan lof voor het uitgebreide testen van de materialen.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Altos - Thanx kerel! :)

De Trims en ook die dorpels moet ik nog doen met een product. Er zit namelijk al heeeeeeeel lang Gyeon - Trim op en op de stootstrippen houdt het zich nog redelijk. Die dorpels zijn knetterhard en deze heb ik onder het mom van "Gewoon doen!" gepolijst. :) Er moet nog een laagje Revive op of opnieuw Trim.

Wél heb ik de raamlijsten en handvaten in de CC36 gezet als test. Deze werden erdoor gevoedt en zullen voorlopig wel zwart blijven, maar ik vermoed dat dit niet al te lang zal blijven zitten. (Test)

De banden staan in de Black Edge, maar ook dit moet ik nog eens goed aanpakken. De Tire zat er nog lichtelijk op zit, stoot nieuw product af. (Tire was op) Wielen polijsten en meteen in een LSP zetten. Eén voor één, haha! :)

Ook heb ik nog de glascoating van Nanolex staan, die komt er ook nog op. ;)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie en Altos
@Altos - Thanx kerel! :)

De Trims en ook die dorpels moet ik nog doen met een product. Er zit namelijk al heeeeeeeel lang Gyeon - Trim op en op de stootstrippen houdt het zich nog redelijk. Die dorpels zijn knetterhard en deze heb ik onder het mom van "Gewoon doen!" gepolijst. :) Er moet nog een laagje Revive op of opnieuw Trim.

Wél heb ik de raamlijsten en handvaten in de CC36 gezet als test. Deze werden erdoor gevoedt en zullen voorlopig wel zwart blijven, maar ik vermoed dat dit niet al te lang zal blijven zitten. (Test)

De banden staan in de Black Edge, maar ook dit moet ik nog eens goed aanpakken. De Tire zat er nog lichtelijk op zit, stoot nieuw product af. (Tire was op) Wielen polijsten en meteen in een LSP zetten. Eén voor één, haha! :)

Ook heb ik nog de glascoating van Nanolex staan, die komt er ook nog op. ;)

Je hebt het er nog maar druk mee:p, geweldig resultaat kerel, hoop dat je er lang van kunt genieten;)! En ook nog eens een top verslag á la @Quantoxx :p
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Quantoxx Geweldig verslag van het product, bedankt daarvoor!

Ik ben heel benieuwd naar de standtijd van het product, neem aan dat je dit topic in de weken/maanden blijft aanvullen?

P.S. Neem jij altijd je foto's zoals de foto na het filmpje, of viel je om van de reflectie van de coating?:D

:p

Oooh! Het regent hiero. Hihihi :)

Wat doe je nog achter de pc? Ik ben heeeeel benieuwd naar de resultaten van het filmpje! :heart_eyes:
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ooh, de regen was net zo snel weer weg als dat hij kwam, denk ik. :p

Moet toegeven dat ik tot op heden niet zo'n ''droge'' auto had na wat regen -->

20170804_101728.jpg


20170804_101917.jpg


20170804_101912.jpg


20170804_101928.jpg


20170804_101941.jpg


20170804_101952.jpg


20170804_102003.jpg


20170804_102142.jpg



Ook maar even een filmpje gemaakt van de auto van de buurman en mijn auto. Paar weken oude NXT waar mijn buurman heilig in gelooft ...VS... de CC36. :p


 
Laatst bewerkt:
@Quantoxx Geweldig verslag van het product, bedankt daarvoor!
Ik ben heel benieuwd naar de standtijd van het product, neem aan dat je dit topic in de weken/maanden blijft aanvullen?

Jup, dat is zeker de bedoeling. Zit alleen nog even in dubio over het onderhoud; Wel of geen boostende middelen. :p

P.S. Neem jij altijd je foto's zoals de foto na het filmpje, of viel je om van de reflectie van de coating?:D
Hoezo..? Zo maak ik al mijn foto's. Vinden ze bij het circus gewoon normaal, hoor!

Wat doe je nog achter de pc? Ik ben heeeeel benieuwd naar de resultaten van het filmpje! :heart_eyes:
Ah, onze berichten kruisten elkaar! :D
 
  • Leuk
Reactions: RbL
Cc36 voor hoor
Wilde eig3enlijk cancoat gaan doen maar dacht dat niet lang hoefde te drogen
Maar wel dus
Cc36 ga ik proberen en neem ik volgende week bij carclean mee
Ga ik de hele auto weer strak maken
 
* UPDATE - Eerste wasbeurt *

Zo dan, we zijn 4 dagen verder sinds de applicatie. Deze dagen flink genoten van de mooie beading en sheeting tijdens regenbuien. :D Vandaag de eerste wasbeurt gepland en vandaag kwam ook mijn laatste aanwinst binnen; Nilfisk E145.3-10 Extra

20170807_174222.jpg



Foamen met Artico Magico. De Lancia-fles vulde ik ruim onder de 1:10 en een scheutje Born to be Mild. Ik verwachte al dat de hogere druk wel eens voor dikker schuim kon zorgen, dus een iets dunner aangelengd en de BtbM voor het geurtje&kleurtje. :p

20170807_163333.jpg


20170807_163643.jpg



De auto was vrij vlot helemaal bedekt met foam en na zo'n 30 seconden viel het op dat het schuim anders openbrak als ik gewend ben. Leek wel op er beading onder het foam zat. :p
Ik dacht; ''Dit heeft met de CC36 te maken óf de nieuwe HD ramt het foam harder uit de Lancia'' :D

20170807_163733.jpg


20170807_163739.jpg



Na het foamen en afspuiten was de auto naar mijn idee eigenlijk al brandschoon. Nomaliter zie ik na het foamen nog wel iets van een traffic film, maar die kon ik nu eigenlijk niet bespeuren. (Uiteraard nog wel gewoon gewassen)

Voordat ik de auto daadwerkelijk ging aanraken; Beading even checken -->

20170807_171443.jpg


20170807_172104.jpg




Ok, dat lijkt allemaal in orde. De handwas dan maar doen met IncreddiMitt + Born to be Mild. :D

  • Lak voelde spekglad.
  • Water/sop-spoor achter de handschoen aan wilde meteen openbreken.
  • Toen ik aan het laatste gedeelte van de auto kwam, waren de liggende delen al flink droog aan het trekken. (Sop droogde niet in)

Na afspoelen met de HD ben ik altijd weer die pannenkoek die iets langer dan gezond is met de beading en sheeting blijf spelen. Dit heb ik bij wax ook wel een beetje en bij coatings zoals Si3D/Mohs is dit ook erg verslavend. Maar bij de CC36 is het wel op z'n toppunt. :p

20170807_172110.jpg


20170807_172121.jpg


20170807_172139.jpg


20170807_172214.jpg



Met name de sheeting blijf ik fantastisch vinden! Gortdroog trekken en een droogdoek heb je eigenlijk amper nodig-->




 

Bijlagen

  • 20170807_164935.jpg
    20170807_164935.jpg
    548,9 KB · Weergaven: 210