Hallo mede detailisten,
ik heb wat leuks wat ik morgen kan gaan doen, althans dat vind ik.
Zoals ik heb vermeld in mijn voorstel topic heb ik paar weken terug bij CC een DAP900 gekocht. Helemaal geweldig maar eens moet ik de stap gaan maken om echt zelf te gaan polijsten. Jammer genoeg heeft CC momenteel niet te tijd om een clinic te geven, dus moet ik het mijzelf aan gaan leren. Uren heb ik al how-to's zitten lezen en bekeken op youtube dus de theorie ken ik nou wel. Dus nu de praktijk; de enige manier om lekker zonder belemmeringen te gaan oefenen is op een los gelakt deel. Gelukkig had ik al snel een schade voorscherm te pakken die naar mijn mening echt perfect is.
- Voorscherm van Opel Corsa
- metallic blauw (donkere kleur)
- diepe krassen op een deel van het scherm
- genoeg "vlees" over om op los te gaan met polijsten
- op het 'vlees" zit genoeg waskrasjes, e.d.
Hieronder de foto's.
Zelf heb ik aantal scenario's in gedachte wat ik ga proberen. Maar ongetwijfeld hebben jullie ervaringsdeskundigen andere gedachten of tips voor mij. Dus bij deze mijn vraag of jullie hier in dit topic ideeen, tips and tricks willen spuien?
Mijn ideeen zijn
- Wassen met dreft en clayen om de lak zo glad mogelijk te maken
- Monello - non ferro is uitproberen
- Beginnen met polijsten en mijn 4 pads uitproberen - wit, groen, oranje en geel (met dito monello middelen erbij zoals beschreven op de CC site of op dit forum)
Dus volgen van de polijst stappen van licht naar zwaar en dan op ander deel van zwaar naar licht
- Kijken hoever kan ik kan komen op de diepe krassen
- Net gepolijst deel is bewerken met een schuursponsje en dan polijsten
- Gedeelte schuren met licht schuurpapiertje en weer polijsten
- Wasbenzine (oid?) aanbrengen en dat proberen te polijsten.
- Wellicht zal ik wel ergens door de blanke lak heen gaan, dus die ervaring ben ik dan ook rijker.
- .....
Pics;
ik heb wat leuks wat ik morgen kan gaan doen, althans dat vind ik.
Zoals ik heb vermeld in mijn voorstel topic heb ik paar weken terug bij CC een DAP900 gekocht. Helemaal geweldig maar eens moet ik de stap gaan maken om echt zelf te gaan polijsten. Jammer genoeg heeft CC momenteel niet te tijd om een clinic te geven, dus moet ik het mijzelf aan gaan leren. Uren heb ik al how-to's zitten lezen en bekeken op youtube dus de theorie ken ik nou wel. Dus nu de praktijk; de enige manier om lekker zonder belemmeringen te gaan oefenen is op een los gelakt deel. Gelukkig had ik al snel een schade voorscherm te pakken die naar mijn mening echt perfect is.
- Voorscherm van Opel Corsa
- metallic blauw (donkere kleur)
- diepe krassen op een deel van het scherm
- genoeg "vlees" over om op los te gaan met polijsten
- op het 'vlees" zit genoeg waskrasjes, e.d.
Hieronder de foto's.
Zelf heb ik aantal scenario's in gedachte wat ik ga proberen. Maar ongetwijfeld hebben jullie ervaringsdeskundigen andere gedachten of tips voor mij. Dus bij deze mijn vraag of jullie hier in dit topic ideeen, tips and tricks willen spuien?
Mijn ideeen zijn
- Wassen met dreft en clayen om de lak zo glad mogelijk te maken
- Monello - non ferro is uitproberen
- Beginnen met polijsten en mijn 4 pads uitproberen - wit, groen, oranje en geel (met dito monello middelen erbij zoals beschreven op de CC site of op dit forum)
Dus volgen van de polijst stappen van licht naar zwaar en dan op ander deel van zwaar naar licht
- Kijken hoever kan ik kan komen op de diepe krassen
- Net gepolijst deel is bewerken met een schuursponsje en dan polijsten
- Gedeelte schuren met licht schuurpapiertje en weer polijsten
- Wasbenzine (oid?) aanbrengen en dat proberen te polijsten.
- Wellicht zal ik wel ergens door de blanke lak heen gaan, dus die ervaring ben ik dan ook rijker.
- .....
Pics;