• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips gevraagd: De-ironizer en sprayer

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.869
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen! :D

MAART 2018 - Vandaag bij de nieuwe Scudo van mijn ouders wezen kijken.
Zilver van kleur, dus veel dingen zie je niet. Wat je wel zag was de WaxOyl op rubbers en kunststof en een lading roestpuntjes rondom de hele auto. Met name de bestuurderskant zat eronder. Vliegroest zoals ik het zelf nog maar weinig ben tegen gekomen.
Mijn moeder had nog wat Dragon's Breath staan (ValetPro box) Hielp niet veel, behalve dat de WaxOyl-lakpantser-deluxe-super-shizzle meteen weg was...

Om een lang verhaal kort te maken: Na een hoop gezeik en rare verhalen van mensen die er verstand van denken te hebben, koppige ouders, kansloze verkoper en een Fiat-dealer die vliegroest kan verwijderen met een''vliegenpoep-verwijderaar'': Ik mag het eindelijk zelf goed aanpakken! :p

Vandaag bij toeval nog over de Scudo gesproken en opnieuw de Dragon's Breath gebruikt. Ik denk dat de WaxOyl de werking wat tegenhield c.q. het product niet goed bij de vliegroest kon komen. Dit keer werkte het beter dan voorheen, zo leek het:

20180613_102247.jpg...20180613_102251.jpg...20180613_102614.jpg...20180613_103325.jpg
20180613_103336.jpg...20180613_103406.jpg...20180613_103809.jpg...20180613_104114.jpg

* Ik schat in dat ik ongeveer 350ml product heb gebruikt. (3 hits nodig tot er vrijwel geen reactie meer ontstond)
* De sprayer vernevelt niet mooi, maar je spuit een soort van sputterend straaltje. :)P)
* Wanneer je sprayt met een waaiende beweging, dan kun je het best goed verdelen.
* Het product komt ietwat schuimig uit de sprayer. Lijkt goed te blijven plakken, ondanks het dunner lijkt te zijn dan (Non-Ferro/Ferrous Dueller)
* Na opnieuw inwrijven met een vochtige MF-spons lijkt het product niet te ''her-activeren'', maar schuimt het alleen een beetje op en doet niks meer)
* Meurt uiteraard als een malle, maar dat is een feit bij dit soort producten.


Momenteel zit ik even in dubio: Welke de-ironizer ga ik bestellen? Ik gebruik graag Non-Ferro/Ferrous Dueller, maar ik heb nog steeds geen goede sprayer gevonden! De Dragon;s Breath-sprayer sprayt prima in vergelijking met de andere producten, maar ik heb ergens het idee dat de Non-Ferro/Ferrous Dueller iets sneller/beter werken.

Ik had op advies van vele een Kwazar - Red Venus Super Pro Acid Handsprayer 1500ml aangeschaft, maar de Ferrous Dueller (En ik dacht de Non-Ferro ook) kwam hier alsnog niet verneveld uit. Dit was eerder een sputterend staaltje en er kwam ook best veel product uit in korte tijd. (Goede druk, gespeeld met de nozzle) Inmiddels is de Venus ook omgevallen en is de nozzle afgebroken! :S

  • Welke de-ironizer heeft jouw voorkeur? (Fiat Scudo, flink wat oppervlakte, dus grootverpakking(en) nodig)
  • Hoe breng jij het aan? (Sprayer)
  • Heeft Kwazar ook een vervangende nozzle, naast de bekende foamnozzles? ( @Laurette / @Dibbuz , ik zie deze niet in de webshop)
koncowkaVSHDACID.jpg


Ik wil ook graag een Purple Venus Alkaline Foamer bestellen voor prewash en zag dat hier 3 nozzles bij zitten. Misschien kan ik de witte nozzle op de rode Venus zetten?



Thanx in advance! :D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het niet geprobeerd maar ik denk dat een drukpompje beter werkt. Ferrous Dueller en Non Ferro zijn simpelweg te visceus (dik, stroperig) om mooi te verspuiten zonder druk...
 
@Istnogferarie - De Red Venus is een drukpomp. Of ik begrijp jou verkeerd, denk ik :p

Ik zie nu in de webshop, bij de Red Venus, dat @tembaco wel plezier heeft van de sprayer i.c.m. Non-Ferro. Ik las zojuist ook een reactie van Dibbuz die de Kwazars ook aanraadt voor Non-Ferro en dergelijke.

Hmm.... :confused:
 
Laatst bewerkt:
@Quantoxx Zou je niet eerst gaan kleien, voor je de de-ironizer gaat gebruiken? Dan kan de vliegroestverwijderaar tenminste bij de vliegroest komen, en zit er niet een laagje wax, sealant of kWats-Oyl in de weg voor de werking.
 
@Quantoxx ,deze komt van een zwarte Kwazar pompsprayer (voor oplosmiddelen)maar ik zou gokken dat ie wellicht ook op die van jou past?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    94,9 KB · Weergaven: 224
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik doe de-iron voor het klei-en. Bij ernstige vervuiling is anders de klei erg snel vervuild en is de kans op krassen groter. Liever eerst zoveel mogelijk contactloos reinigen...
 
Heb je niets aan, maar ik gebruik non-ferro. Met de standaard sprayer. Voor gebruik schud ik ff flink. Na gebruik draai ik de dop niet dicht en spoel hem grondig door door vanaf voorkant en binnen in de kop met warm water en de brede nevel van de gardena.
Tot op heden, nergens last van. Vrijwel altijd goede spray.

Voordat ik dit deed (ik spoelde dan door paar keer met schoon water te sprayen), had ik na twee keer gebruik alleen een dikke rechte straal met de standaard sprayer. Dus voor mij geldt (tot het tegendeel bewezen is) of bovenstaande werkt, of de sprayer is vernieuwd.
 
Allereerst: Bedankt voor de feedback, luitjes! :p

Zou je niet eerst gaan kleien, voor je de de-ironizer gaat gebruiken?
Oh, dat doe ik eigenlijk nooit. De voorwas en handwas halen de meeste vervuiling weg, dan de-ironizer, gevolgd door kleien. :D Zelfde verhaal als van @Istnogferarie. Maar, het is een zilveren lak en zelfs de hologrammen moet je goed voor kijken. Dus misschien ga ik dit keer aan de gang met prewash en foam, alles lekker kleien en dan maar eens kijken hoeveel vliegroest er te verwijderen valt. :p

De bus heb ik al eens voor een gedeelte gekleid en de LSP was toen niet duidelijk minder geworden.


@Quantoxx ,deze komt van een zwarte Kwazar pompsprayer (voor oplosmiddelen)maar ik zou gokken dat ie wellicht ook op die van jou past?
Ja, dat lijkt er erg op. Behalve dat messing kopje dan, want die van mij was gewoon wit kunststof.

Enig idee of ze los te verkrijgen zijn of moet ik voor alleen de nozzle een hele nieuwe Venus gaan kopen?

Heb je niets aan, maar ik gebruik non-ferro. Met de standaard sprayer.
De nieuwe sprayers heb ik al in huis gehad en was ook niet helemaal mijn ding. Ook heb ik van @Istnogferarie een lading sprayers gekregen en die lijken veel op deze.

Misschien toch nog maar weer eens proberen... :p
 
Lees ik m’n reactie nog eens door en zie dat je m’n typo goed geinterpreteerd hebt :innocent: Die punt tussen non-ferro en Met had een komma moeten zijn.

Ik bedoelde dus dat je niets aan mijn reactie hebt, want ik gebruik non-ferro in de standaard sprayer.
Heb je nog een navulling staan? Kun je het proberen, anders rijd je her maar ff langs.
 
@Quantoxx ,de zwarte pompsprayer voor middelen die oplosmiddelen bevatten ,heeft zo’n messing kopje en de andere kleuren hebben idd een plastic kopje.
 
@Quantoxx Mijn suggestie om eerst te kleien voor het verwijderen van de vliegroest, is omdat je aangaf dat de vliegroest niet bereikbaar lijkt te zijn met de vliegroestverwijderaar, en er dus blijkbaar nog iets over de vliegroest ligt.
 
@Cordoba - Thanx voor het meedenken. :D Ik denk dat de eerste keer, dus in maart, de WaxOyl of andere bende van de dealer, de werking van de de-ironizer tegenwerkte. Ik heb toen de auto gewassen en vervolgens Dragon's Breath.

Deze keer heb ik zelfs niet gewassen en meteen de Dragon's Breath gesprayed. Werkte nu veel beter. :p (Waarschijnlijk omdat er nu geen LSP meer op zat)

@Laurette - Het zou fijn zijn als deze ''normale'' nozzles inderdaad ook los te verkrijgen zijn. Zou je willen checken of dit mogelijk is? Thanx! :D
 
Update

Vandaag 2 liter Ferrous Dueller gesprayed! :p Ik heb het in een 250ml Monello-flesje gedaan en een normale zwarte sprayer van... uuh... Geen idee welk merk. Ik denk van Dodo Juice.

Ging beter dan verwacht. Het leek tenminste op een nevel, dus ik was al tevreden.

Na 2 liter te hebben gesprayed tijdens best wat wind ben ik voorlopig genezen van De-ironizers. De lucht hangt in mijn kleren en erger nog; Mijn huid! :p Wat een putlucht! :D