• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Corolla 2.0

@RoCo, Flex PXE80 met 25mm backingplate en pad?

Voor de rest goed afplakken, laag toerental enz. Liever 2 á 3 hitjes met een milde combi dan 1 keer te grof met alle ellende van dien.
You rang??
200.gif

Verkeerde tag gok ik?
 
Gefeliciteerd! Ga je hoop plezier van hebben, zeker als je het hybride rijden een beetje onder de knie krijgt.
Mijn vrouw heeft een Corolla 2.0 TS (station) en doet 1:20 op de 18inch.. met 100-105 op de snelweg is ie zelfs zuiniger als mijn 1.8 C-HR.
1:20 hb ik nog nooit gehaald maar ik let ook bekennen dat ik bv op de rijksweg altijd wel harder rij als 100 zeg maar…
 
Het is ook dat je er continu mee geconfronteerd wordt.. niet alleen de weergave in de tellerbak maar ook de zuinigheids-scores die weergegeven worden bij afzetten van de auto. In de Toyota app helemaal... daar kan je zelfs precies zien wanneer en waar je teveel gas hebt gegeven of te hard hebt geremd.

Voor mij hoeft dat echt niet maar vind het geen punt dat mijn vrouw er zuinig door gaar rijden. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Onderkant logo recht tegenover het ventiel. En als je slotmoer gebruikt dan komt die in het gat boven het logo. Alles in lijn... details.. :)
 
Tot zover zo goed was een bekend euvel, ik hoop wel dat de nieuwe variant beter is. Ik heb mijn best gedaan maar kreeg ze niet lekker zwart.
Morgen op het gemak aan de slag met 18” velgen.
 
Laatst bewerkt:
IMG_5234.jpeg

17” eronder zodat ik de bandjes een beetje “op” kan rijden en ik heb nu de gelegenheid om de 18” set ff schoon te maken en te coaten. Ook zijn er nieuwe ruitenwissers geplaatst dus ik denk dat ik ook maar weer eens een vers laagje Nanolex Glass sealent op de ramen ga zetten.
 
Laatst bewerkt:
IMG_5235.jpeg

Vandaag de oude plaklaag weggehaald met een karamel schijf wat zo gebeurd was alleen snap ik nooit zo waarom bandenboeren zo lomp om gaan met de binnenkant van velgen. Ik fiks het wel weer en het is “maar de binnenkant” maar toch..
 
Ja je snapt het niet. Moet afkloppen. Mijn dealer heeft vorig jaar bij mij 2 velgen opnieuw gebalanceerd. En gelukkig geen schade veroorzaakt met het verwijderen van de oude loodjes.
Als ik nieuwe banden moet. Dan doe ik dat wel als de winterbanden eronder zitten. Dan haal ik zelf wel de loodjes eraf...
 
Het is inderdaad ongelofelijk wat een onnodige lompheid er vaak toegepast wordt, met schroevendraaiers etc, terwijl er ook speciaal gereedschap voor is. Bij mijn leaseauto moeten 2 keer per jaar de banden gewisseld worden en iedere keer vraag ik of ze voorzichtig willen doen, ook aan de binnenkant. Vorig jaar 1 velg compleet beschadigd aan de binnenkant, die is daarna wel door hun bij een spuiter gespoten nadat ik het gemeld had..