Zoals altijd werk ik in een vaste volgorde. Ik begin met de banden te ontvetten. Hiervoor gebruik ik Meguiar's Super Degreaser en een Meguiar's Versa-Angle Wheel Face Brush Short Handle.
Na de banden is het tijd voor een foambandje. Hiervoor de ValetPro Snow Foam Combo gebruikt.
Na het afspuiten van de foam, heb ik de auto gewassen met C-Quartz Soap Gel. Heel veel vervuiling kwam hier niet vanaf.
Zelf van de velgen kwam weinig vervuiling vanaf, hiervoor de gewone Iron-X gebruikt.
Na het hele wasprogramma, de auto naar binnen gereden en aldaar begonnen aan het kleien. Hiervoor de Dodo Juice SN klei gebruikt en Spay&Wipe als lubricant.
Voor het polijsten heb ik de volgende producten en/of combinaties gebruikt:
- rotary + oranje pad + 3M lichtblauwe dop
- rotary + witte pad + 3M lichtblauwe dop
- dap900 + zwarte pad + menzerna super finish
Na de hele auto ontvet te hebben met Eraser (tip, gebruik het buiten of in een goed geventileerde ruimte. Aangezien ik het binnen had gebruikt zonder ventilatie, gevolg, knallende koppijn....), heb ik de lak voorbereid op
In de tussentijd dat de wax gecured heeft (30 ~ 45 minuten) en een droogtijd van 2 uur, heb ik allerlei klusjes tussendoor gedaan. De motorruimte verdiende ook weer wat aandacht.
Heel erg vervuild was ie niet, gewoon even een doekje met wat apc afnemen en daarna met Auto Finesse Revive Trim dressing behandeld. Overtollig product afgenomen met een badstof washandje.
Banden behandeld met Auto Finesse Satin Tyre Gel. Op de foto glimt het nog erg, maar foto is gemaakt net na het aanbrengen ervan.
Ook de uitlaat kreeg weer de nodig aandacht. Ook deze behandeld met de Polishangel coating.
Van de coating en primer zal ik nog een aparte review schrijven.