• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Corolla full detail. Update op pagina 2.

Ziet er goed uit, zowel de auto als het verslag! En inderdaad wel herkenbaar, het is een lastige hobby (qua tijd) om te combineren met een gezin.
Nog wel even een vraagje, je hebt het over een coating en primer. Welke producten heb je precies gebruikt? Of lees ik er overheen?
 
nicknameless;329108 zei:
Zoals altijd werk ik in een vaste volgorde. Ik begin met de banden te ontvetten. Hiervoor gebruik ik Meguiar's Super Degreaser en een Meguiar's Versa-Angle Wheel Face Brush Short Handle.

Na de banden is het tijd voor een foambandje. Hiervoor de ValetPro Snow Foam Combo gebruikt.

Na het afspuiten van de foam, heb ik de auto gewassen met C-Quartz Soap Gel. Heel veel vervuiling kwam hier niet vanaf.

Zelf van de velgen kwam weinig vervuiling vanaf, hiervoor de gewone Iron-X gebruikt.

Na het hele wasprogramma, de auto naar binnen gereden en aldaar begonnen aan het kleien. Hiervoor de Dodo Juice SN klei gebruikt en Spay&Wipe als lubricant.

Voor het polijsten heb ik de volgende producten en/of combinaties gebruikt:

- rotary + oranje pad + 3M lichtblauwe dop
- rotary + witte pad + 3M lichtblauwe dop
- dap900 + zwarte pad + menzerna super finish

Na de hele auto ontvet te hebben met Eraser (tip, gebruik het buiten of in een goed geventileerde ruimte. Aangezien ik het binnen had gebruikt zonder ventilatie, gevolg, knallende koppijn....), heb ik de lak voorbereid op

In de tussentijd dat de wax gecured heeft (30 ~ 45 minuten) en een droogtijd van 2 uur, heb ik allerlei klusjes tussendoor gedaan. De motorruimte verdiende ook weer wat aandacht.
Heel erg vervuild was ie niet, gewoon even een doekje met wat apc afnemen en daarna met Auto Finesse Revive Trim dressing behandeld. Overtollig product afgenomen met een badstof washandje.

Banden behandeld met Auto Finesse Satin Tyre Gel. Op de foto glimt het nog erg, maar foto is gemaakt net na het aanbrengen ervan.

Ook de uitlaat kreeg weer de nodig aandacht. Ook deze behandeld met de Polishangel coating.

Van de coating en primer zal ik nog een aparte review schrijven.

De gebruikte materialen staan tussen de foto's.

Ben nu druk aan het schrijven van de Polishangel review ;)
 
Een degelijke detail.
Ik wacht even op de review van de polishangel, want daar mis ik hier toch wat achtergrondinformatie over.

Wat was er nog over van je vorige coating Patrick?
 
@ Blackpassat,

op de motorkap en dak was de C-Quartz al vele malen minder aanwezig dan op de zijkanten. Ik heb geen idee waar dt aan zou kunnen liggen.

Overigens staat de review ook online.
 
Weet je zeker dat je koppijn kreeg van die ereaser? Want volgens mij kwam het gewoon door die knalrode lak ;)
 
Ziet er weer erg keurig uit ! :cool:

Wat een luxe om in zulke ruimte te (mogen) detailen .

( ik dacht ff bij het lezen betreffende het demonteren dat je ook de deuren , koffer , motorkap , wielen enz ook zou meegenomen hebben , zelfs de spatlappen zijn blijven zitten ! )
Volgende keer de auto dus op assteunen Patrick :D
 
Twintig manuren wel besteed zou ik zo zeggen!

Je onderbouwing m.b.t. beschikbare tijd kan ik onderschrijven. En dat lijkt met het groeien alleen maar erger te worden.

Gaaf om te lezen dat je er toch weer even tegenaan gegaan bent voor jouw Toyo Patrick en het resultaat is prachtig om te zien. Ik ga nu even je review lezen, want ben ook daar zeer benieuwd naar.

Greetz,
Aficior
 
Prachtig resultaat!

Hoe lang houdt de AF satin tyre gel het uit op je banden indien je goed ontvet met Meg's SD?