• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tuf shine permanent tire shine kit

Gewoon er overheen smeren, dat idioot lange schoonmaken hoeft maar 1 keer (gelukkig).
Heb de bandjes wel even afgenomen met s&w voor ik de verse laag coating aanbracht.
 
De zomervelgen worden er straks ook mee gedaan. Uitgebreid testverslag komt daar natuurlijk ook bij.
 
*FOTO*

Maar bij mij zit het net een week erop. De glans begint nu pas te verdwijnen.
De banden zijn nog maar een kleine maand oud. Dus 3 rondjes met de cleaner was voldoende. 2 in principe ook, maar wou op zeker spelen.

Hierna 2 laagjes coating erover en dat was het.
vooral het verwerken van de coating vind ik een pluspunt tov de andere dressings.
 
Hier gisteren ook aan de slag geweest met de tuf shine kit.

8 maal proper maken en 5 laagjes coating (omdat het kan ... en naar mijn goesting mag het vettig uitzien).

Veelbelovend in ieder geval.
Ziet er echt vettig en blinkend uit, maar is kurk droog en proper !rofl
 
Ik ga deze in de gaten houden, nu zijn mijn banden nog maar een paar weken oud dus zullen ze zo schoon zijn, zou mooi zijn als het een aantal maanden blijft zitten
 
Woody, ik heb toen geen foto's genomen. Maar ik maak van de week eentje zoals ze er nu bijstaan.
Ik ben er heel tevreden over.
Echter ondervind ik 1 nadeel.

Op de banden van mijn vooras is de helft van de behandelde "wang" van de band er al afgereden.
Bij het draaien maken mijn banden enige inclinatie (ik kan het niet anders omschrijven) en dit in combinatie met een wat getrokken bandje en weinig wang heeft ervoor gezorgd dat
de helft er al "afgesleten is".

Ook hiervan zal ik proberen komende week een foto van te nemen.

Groeten,

Lode

EDIT; toch alvast rap wat foto's voor je gemaakt. Sorry voor de vuile auto, ik heb andere prioriteiten momenteel...

p1020062rq.jpg


banden vooraan;
p1020066b.jpg


detail;
p1020064g.jpg



Achteraan even met spray and wipe over gegaan (vlug vlug);
p1020070n.jpg


uitgezoomd;
p1020071g.jpg

Zitten inderdaad onder bepaalde lichtinval wat vlekken in de banden/dressing... Maar vind het niet echt storend.

en een laatste pic;
p1020075y.jpg



Hoop dat je er wat aan hebt !
 
Vanuit dat standpunt heb ik het nog niet bekeken... Maar zoals jij het omschrijft lijkt het mij een beetje "normaal".
Moet ik eens checken op de mini. Die heeft ook low-profiles maar die heb ik al paar weken niet meer bereden/bekeken.
(Anderzijds rijdt mn vriendin niet zoals het hoort met de Mini :D )

Op de leasewagen zit er altijd 16 inch eronder. Dus daar zou het probleem dan minder moeten voorvallen. Of beter gezegd, daar is het mij nog helemaal niet opgevallen.

Dus vanavond de mini eens checken.
 
als je daadwerkelijk op de wang van de banden rijdt is er iets niet goed. Of de spanning is te laag of die banden zijn te smal voor de velgen.
Als je zou weten hoe weinig een wang van een band voorstelt zou je niet meer zo fijn rond rijden.....
 
@ WouterP; zoals ik reeds meldde, zijn inderdaad getrokken bandjes + ik rij enkel op de "wang" bij fel draaien (= manoeuvreren/parkeren)
Mercedes heeft hier "last" van, mijn oude w203 had het ook, laatst nog kwam een patiënt melden dat de band lek stond. Stuur stond gewoon nog extreem gedraaid.

Ik blijf er gerust in ....

edit; voor je een gedacht te geven, is 225/35/19 op een 8.5J velg vooraan
255/30/19 op een 9.5J velg achteraan
 
Dat verklaart alsnog niet dat de achterste banden er ook last van hebben. Die wringen niet maar hebben alsnog de sporen....
Wat voor bandenspanning wordt hier aangehouden? Ik gok dat deze te comfortabel wordt is.
 
Is weer anders maar ik heb zelf 225/35/19 voor en 235/35/19 achter gelegd maar echt getrokken als bij jou is het niet (ook iets van 8,5J dacht ik...)
Misschien idd. spanning eens checken?

Hier gaat alles prima met rondom af en toe checken op 2,6 Bar.
 
WouterP;330937 zei:
Dat verklaart alsnog niet dat de achterste banden er ook last van hebben. Die wringen niet maar hebben alsnog de sporen....
Wat voor bandenspanning wordt hier aangehouden? Ik gok dat deze te comfortabel wordt is.

Volgens mij hebben de achterste banden er geen last van.
Er is (nog) duidelijk te zien tot waar ik de dressing heb aangebracht.
p1020079m.jpg



banden staan achteraan op 2.6 en vooraan op 2.8 bar, zou het nog wat meer mogen/moeten zijn?
foto van voorste band;
p1020082n.jpg


Of bij eerst volgende bandenwissel toch maar een maatje breder nemen vooraan? Of banden druk nog wat hoger?
In iedergeval waardeer ik je opmerking ! Ook aan de mod's die een oogje dichtknijpen, want we gaan aardig off-topic... maar toch...
 

Vergelijkbare onderwerpen