• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Turtle Wax Hybrid Ceramic Spray Coating

Het is zeker geen coating zoals Gyeon of Nanolex. Het is meer een makkelijk smeerbare sealant waar wat SiO2 in is verwerkt. En zelfs dat zal deels marketing zijn.
Uitharden hoeft ook niet. TW zelf zegt, dat het meteen nat mag worden, maar dat je met nog een laag smeren 24 uur moet wachten. Elke week wassen zal dus geen probleem zijn.
Verder zal ik er niet op los speculeren, maar rustig wachten tot de volgende wasbeurt. Stay tuned.
 
Bedankt voor de reactie's. Had ook niet de verwachtingen van een coating, maar heb ongeveer een avond en een volledige dag te besteden maximaal. Inclusief wassen en voorbereiden e.d. Zoek dus een goede wax of snel aan te brengen 'coating'.. Dat was een beetje de gedachte achter m'n interesse in dit product :cool:
 
Niks gedaan vandaag. De auto heeft iets minder kilometers gemaakt door wat vrije dagen: 450km. Wel weer regelmatig in de regen gestaan.
Vandaag stond-ie in het zonnetje, en hij glanst nu weer, alsof ik de TW er net op heb gesmeerd. Weet niet, of dit een beetje zichtbaar is op de foto.
Ik vind dit heel raar spul. Blijkbaar doet leidingwater het heel slecht, en regenwater maakt alles weer goed? Geen idee, maar op dit moment ben ik weer tevreden. Lak voelt ook weer gladder aan.
IMG_1293.jpeg
IMG_1294.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer eens gewassen. Er wordt nu om begrijpelijke reden een stuk minder in gereden, en dan zie je, dat kilometers veel meer invloed hebben op vuil worden dan de tijd alleen. Standtijd zou je waarschijnlijk beter in kilometers kunnen uitdrukken, dan in maanden.
Maar nu nog even niet. Zit er nu 10 weken op.
Wassen was een peuleschil, maar daar ging het niet om. Beading kan ik nog niet testen met dit uitzonderlijk mooie weer. Wel valt de spetterende glans op In dit zonnige weer. De metallic lak komt wel erg goed tot zijn recht. Op de foto niet zo goed te zien door het felle zonlicht.
Na een korte inzinking begin ik nu toch echt wel fan te worden van dit spul. Het resultaat is minstens net zo goed als met Collinite.
Het kan dus zijn, dat ik deze test voortijdig afbreek, omdat ik aan de klei ga, en dan meteen de polish & wax van deze lijn probeer.
883BE6B4-A0C9-4FC8-9F62-43BA31796BA3.jpeg

38C7FD24-1ABD-4981-97B0-192B0BD89DA2.jpeg
 
Ik luid hierbij het einde van de test in. Op 17 April heb ik de auto voor het laatst gewassen, en bij het drogen de Turtle Wax Hybrid Ceramic Wet Wax als drooghulp en booster gebruikt. De test kan dan natuurlijk niet meer voortduren. Als ik een speciale testauto had, zou ik de test nog wel willen volhouden, maar deze auto moet ook netjes blijven en is niet alleen maar testobject.
De resultaten na bijna 12 weken en 3000 km zal ik De resultaten op de eerste post van deze draad zetten, zodat jullie niet door alle foto’s heen hoeven te scrollen als je alleen het resultaat wilt zien.
 
Bedankt voor je verslag!

Ik heb zelf de turtle wax hybrid solutions wash & wax getest en dat is ook een topper!
Als je deze combineert met de spray coating heb je volgens mij de ideale oplossing voor een daily driver.
 
Dit weekend beginnen met een exterieur detail van mijn eigen auto. Ga deze uiteindelijk finishen met 2 lagen spray coating van TW. Tussen die 2 lagen staat de auto 24uur in de garage. Kan eventueel mijn bevindingen (op termijn) ook eens posten hier..
 
  • Leuk
Reactions: Timm, sep en Brad
Inmiddels 2 lagen van deze TW spray coating op de auto zitten. Na de eerste laag heeft de auto 24 uur binnen gestaan en na de tweede ook, wat overigens niet nodig was geloof ik. Het aanbrengen van de coating is vrij makkelijk, al is het bij mij niet 100% perfect verlopen. Waarschijnlijk door een verzadigde doek met teveel product uitgewreven, want heb minimale strepen op enkele plaatsen. Laat het nu even zo om de coating verder niet aan te raken of te minderen en verwacht dat deze strepen na verloop van tijd wel weg zijn.

Resultaat
DSC_0021.JPG


De vlekken
Vlekken.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Dany
Als ze niet verdwijnen kun je 1 spraytje TW Spray & Shine op een MF applicator spuiten, over het paneel met de strepen/vlekken gaan en onmid. uitwrijven.
 
  • Leuk
Reactions: ArnoutdB
Zag het vrijwel direct met aanbrengen al. Nieuwe doek erbij gepakt en uitgewreven, zonder resultaat. Zie het nu even aan, maar ga het onthouden voor een volgende keer! Wil dan ook op de doek gaan sprayen i.p.v. de panelen. Verwacht het dan beter te kunnen verdelen.
 
Goed punt. Ik had een soortgelijke reactie van je elders op het forum gelezen. :cool:
Kan binnen werken dus wegwaaien zal iets meevallen en probeer altijd het product in het midden aan te brengen en uit te wrijven naar de randen en hoekjes.
 
Vandaag opnieuw gebruikt gemaakt van dit product. En jawel, weer een plekje her en der. Ervaring van de vorige keer was dat deze de volgende dag (met regen) weg waren.

Heb het product vandaag op een microvezeldoek gesprayed en verdeeld, vervolgens uitgepoetst met een schone doek. Maar nog steeds niet perfect. Ben benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen of juist niet.

Eerstvolgende keer ga ik het nog met een handapplicator proberen. Zag dit een van de bekende detailers op Youtube ook doen. Heb dit product vooral gekozen om de standtijd en het gemak. Gemak valt dus iets tegen, standtijd nog geen idee. Anders toch maar overstappen, al is het misschien persoonlijk.