• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Turtle Wax Hybrid Ceramic Spray Coating

Ik herken dit wel, maar geen last van, door mijn werkwijze die toevallig goed blijkt te werken:
Aanbrengen en verspreiden met een microvezeldoek,
Afnemen met de achterkant van dezelfde doek,
Dan pas uitpoetsen met een schone en droge uitpoetsdoek.

Mocht je toch nog strepen hebben: even een vochtige doek erover.
 
Aha oké, kan het op die wijze nog eens proberen. Vind uiteindelijk het resultaat ook wel prima.
Product is wel wat kleverig vind ik. De doek, hoe schoon of nieuw ook, loopt vaak vast van stroefheid.

In ieder geval bedankt voor de tip!
 
Je hebt een donkere auto. Werk je soms in de zon? Dan verdampt dit spul te snel en wordt het stroef. Had ik ook op een zwarte auto die in de zon stond. Op een koele auto heb ik daar geen last van.
 
Werk altijd uit de zon. Garage is ook koel. Maar blijf het gewoon proberen! Slechts twee (donkere) auto's gedaan nu. Volgende week een zilvergrijze op de planning. Ben benieuwd.
 
Ik heb ondervonden dat als je het product nog ziet nadat je het er op heb gesmeerd, je te dik heb gesmeerd. Stroefheid? Idem.
Smeren en niets meer te zien? Opboenen dan maar. Paneel per paneel doen. Ik werk met een MF applicator.
Hou ons op de hoogte hoe het gegaan is.
 
Aldus de TurtleWax zelf. Stap 2: 2 sprays per paneel. Moeten we dat zien als een motorkap of een dak of als 40x40cm vlakken bijvoorbeeld?
Ik gebruik totaal 4 normale (niet voluit) sprays op bijvoorbeeld een motorkap. Werk ze wel een voor een in en uit, dus per spray.
1588919002372.png
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Inmiddels goede 2 weken verder. Is inderdaad niet heel veel. Was gewoon even benieuwd, dus voor een eurootje in de wasbox afgespoten.

Enorm waterafstotend. Fantastisch. Ruitenwissers niet gebruikt en met 40 km/h nagenoeg al het water van de ruit.

Thuis even poosje in de zon laten staan. Staat er gewoon prima bij zo! :innocent:
IMG_20200516_174731.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aanbrengen en verspreiden met een microvezeldoek,
Afnemen met de achterkant van dezelfde doek,
Dan pas uitpoetsen met een schone en droge uitpoetsdoek.
Vandaag op een zilvergrijze auto op soortgelijke manier gewerkt. Prima gegaan zo, enkel op een raam minimale strepen.
Heb het product wel gewoon op het oppervlakte gesprayed.

Gebruikte waarschijnlijk voorheen teveel product. Lijkt nu goed te gaan.
 
  • Leuk
Reactions: Brad
Vandaag op een zilvergrijze auto op soortgelijke manier gewerkt. Prima gegaan zo, enkel op een raam minimale strepen.
Heb het product wel gewoon op het oppervlakte gesprayed.

Gebruikte waarschijnlijk voorheen teveel product. Lijkt nu goed te gaan.
Ik denk, dat dit werkt, omdat je dan eerst met de achterkant van de eerste doek het overtollige verwijdert. Ik gebruik dus ook teveel. Blij dat het zo werkt.
 
  • Leuk
Reactions: ArnoutdB
Er is een verbeterde variant.
Altijd leuk en er is al zoveel op de markt!

Helaas vandaag op een zwarte auto toch weer wat plekjes her en der. Achteraf netjes kunnen weg werken, maar leuk is het niet. De werking van het product van dit topic is prima. De verwerking mocht voor mij beter.
 
Klopt inderdaad. Met alle voorbereidende stappen is dit wel matig met 12 'beloofde' maanden aldus Turtle Wax. Eerste indruk was wel oké, maar ga vanaf nu boosten.