• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tussentijdse was foamlans

BimmerPilot

Detailing trainee
28 aug 2013
3
32
Ik wil me een autobrite foam lans aanschaffen. Nu vroeg ik me af, ik was mijn auto 1x per week maar soms is die toch na 3-4 dagen terug vuil door combinztie regen en zon (zwarte wagen) nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om een snelle was te doen met dit, hier versta ik onder; afspuiten HD, infoamen foamlans en erna terug afspoelen met water en klaar. Ik weet dat die dan niet perfect is gewassen maar ben dan op een half uurtje klaar en kan ik weer een paar dagen verder met mijn blinkende auto ;).

Ook heb ik net mijn auto gepolierd en gewaxt en zoek nu een autoshampoo met de beste glans die er is (ben een glansfreak) kan iemand me iets aanraden? Voorheen had ik meguiard wash & wax en dit viel wel goed mee.

Alvast bedankt
 
Kan je doen als je kalkvrij water hebt, anders raad ik het af. Anders ben je nog verder van huis met (ingeëtste) kalkvlekken.
 
+1 @Jansen

Deze vorm van schoonmaken wordt vaak gezien als ff snel schoon maar wanneer de auto droogt is het meestal toch niet zo schoon dan het leek.
 
+1 voor eerdere reacties!

Vergeet ook niet dat afspuiten met de HD en foamen niet genoeg kan zijn. Ik wil ook wel eens valsspelen en effe snel de auto doen, maar de laag vuil (traffic film) krijg je er vaak niet af tenzij je de auto aanraakt.

Soms foam ik de auto in en gebruik dit als shampoo. Spoel dan de handschoen ook weinig om, haha!