• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitpoetsen transportlaag nieuwe Golf Plus

Silver_Ibiza

Detailing rookie
18 okt 2008
97
0
Mijn vaders nieuwe Golf Plus is afgeleverd bij de dealer. Hij laat hem afleveren zonder dat ze hem uitpoetsen. Ik had gezegd dat ik dat wel zou doen omdat dealers er vaak prutswerk van maken.

Nu had ik in gedachte om met de PB professional polish en een zwarte pad op de DAP aan de gang te gaan. Maar wilde toch even weten of er mensen met ervaring zijn met gloednieuwe auto's uitpoetsen.

Kleien is waarschijnlijk niet nodig (check het natuurlijk wel), het dak en de motorkap zijn namelijk ingepakt geweest tijdens transport en opslag.

Als wax gaat er Dodo Rubbish Boys JE op. Met De Collinite wacht ik nog even ivm het uitharden van de lak.

Wel grappig om te zien dat er nu nog bijna geen glans en diepte in de lak zit. Terwijl er op het eerste gezicht ook geen (transport)laag zichtbaar is. Maar daar gaan we verandering in aanbrengen :-b
 
Silver_Ibiza zei:
wilde toch even weten of er mensen met ervaring zijn met gloednieuwe auto's uitpoetsen.


:ja


er zit waarschijnlijk niets op de lak.......ja, vuil.
gewoon goed wassen/ontvetten, eventueel even kleien, daarna met de dap erover met een geschikt product, afwerken...genieten van de nieuwe auto
de lak kun je gewoon met de beste wax afwerken die je hebt want uitgehard is íe echt wel.
fabrieksgespoten is heel wat anders als gespoten door schade herstelller


btw, heb je een plek waar je overdekt kunt werken want met deze temperaturen lukt het in de buitenlucht echt niet.
 
Ja, hij kan mooi in de garage staan nadat ik hem buiten gewassen heb. Even een kacheltje erbij en poetsen maar.. :cool:

Dus waarschijnlijk zit er zelfs niets op de lak behalve vuil. Dat scheelt want ik vroeg me al af wat voor laag het anders zou zijn en hoe je dat er netjes af kon krijgen.

Aangezien mijn vader er geen bal aan gaat doen behalve 3x per jaar wassen... Doe ik er dan toch de Collinite maar op.

Bedankt voor de info
 
Tussen het spuiten van de lak en het afleveren zit meestal een x aantal weken, dus wachten tot de lak uitgehard is, is niet nodig.

Gewoon de wagen wassen, eventueel een lichte paintcleaner en dan in de wax.
 
Leuk dit te hebben gevolgd, ga ik ook doen bij mijn nieuw af te leveren auto maar dan alleen alles met het handje.

Moet een dezer dagen maar eens langs Carclean gaan en neem aan dat ik hetzelfde setje kan bestellen als hierboven beschreven.
 
Goede info dit topic!

Ik ga samen met mijn vriendin vrijdag hoogstwaarschijnlijk ook een nieuwe Ford focus wagon bestellen. Ik zat te denken aan ink blue (als ze die leveren want in de folder staat vanaf voorjaar 2010).

Nu heb ik helaas de ervaring dat toen we onze eerste focus (panther black) gingen halen hij ook "gepoetst" was. De hologrammen stonden in de motorkap. Alleen dacht ik destijds dat dit was omdat de waxlaag niet goed was uitgepoetst, alleen kreeg ik het maar niet weg. Achteraf (jaren later welliswaar, sinds ik op dit forum rondsnuffel) weet ik wel beter en zit ik sterk te twijfelen of ik dat poetsen bij afleveren wel moet doen.

Ik overweeg nu dus ook de auto niet te laten poetsen maar dat na aflevering zelf te doen. Ik zat te denken aan wassen/ontvetten en kleien en daarna met de dap500 en zwarte pad met black hole en afwerken met blauwe pad met collinite 915.

In ieder geval veel succes met de golf en laat nogeens zien hoe het is uitgepakt.

GdV42
 
Beetje laat antwoord maar er bleek inderdaad echt helemaal niets aanwezig te zijn op de lak. Enkel wat lijmresten.

Ik heb na het wassen met de DAP de DJ Lime Prime op lichtgroen gebruikt en daarna in de Collinites 845 gezet. Daarna was het een spiegel 8d

Er zitten hele lichte krasjes op de motorkap (nu al..) maar die gingen zelfs met deze ultralichte combinatie al weg.

Heerlijk werken hoor op die maagdelijke lak :heart_eyes:
 
Helaas geen foto's, vanwege het binnenwerken was het uitpoetsen soms al een ramp. Goede foto's zaten er dus niet in met de hoeveelheid licht.

En inmiddels is die al weer vuil...
 
over dit onderwerp (nieuwe auto bij/voor aflevering poetsen) zijn al een aantal berichten gepost. Daarin staan exact dezelfde vragen/antwoorden keer op keer vermeld.