• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vegen in de lak na gebruik DAP900, wat zijn deze vegen?

Sanderr

Detailing trainee
2 aug 2014
5
22
Hallo allemaal,

aangezien dit mijn eerste post is op dit forum zal ik mij even snel voorstellen, ik ben Sander 21 jaar en ben net begonnen met het detailen van mijn vw polo.

nou heb ik onlangs een dap900 gekocht om de swirls en lichte krasjes weg te halen nou is dat wel gelukt alleen in de zon naar mijn idee hologrammen te zien het is namelijk ook niet weg te poetsen. Ik heb geprobeerd een foto te nemen maar krijg ze niet goed op de foto.

ik heb de dap900 power pack gekocht en de gele pad in combinatie met de heavy compound gebruikt toen de oranje met de premium polish en als laatst de witte pad met finishing polish, wat zou ik verkeerd gedaan kunnen hebben?

En het belangrijkste hoe krijg ik ze weer weg?
 
Ik ben met de motorkap begonnen, en de waskrasjes op andere delen van de auto zien er anders uit.

in de schaduw zie je er niks van, alleen in de zon en niet op de plekken waar de zon op schijnt maar het gebied er omheen.

zouden het ook krasjes kunnen zijn van de heavy compound, dat ik de volgende stappen te snel gedaan heb?
 
Zo heavy is die combo ook weer niet. Misschien de zwaarste uit de set maar er zijn veel zwaarde combo's. dus denk dat dat wel wat mee valt.
 
Svenn21, je kunt wel degelijk hologrammen maken met de DAP500 /900 hoor..
Als de lak maar zacht genoeg is.
Ik vermoed dat dit hier ook (mede) een probleem is, zachte lak in combinatie met relatief onervarenheid, zou best wat hologrammen als resultaat kunnen geven hoor.
@topicstarter, pak 1 plaatdeel en herhaal de laatste 2 polijst stappen op je gemak, zijn ze dan weg dan heb je wellicht te haastig gefinished. Zo niet, heb je waarschijnlijk te maken met een zachte laklaag...
 
Dan moet de lak toch heeel zacht zijn en niet gefinsht met een zachte/non cutting pad en te grof polijst pasta anders kan ik mij dit echt niet voorstellen.
 
Het is idd mogelijk wat ivo's zegt. Of het moeten wax hologrammen zijn? Anders rustig polijsten (handsnelheid aanpassen) met een zwarte finish pad en desnoods een lager toerental. 3 of 4.
 
Bedankt allemaal voor het snelle reageren, het is de kleur deep black pareleffect van vw misschien dat iemand er ervaring mee heeft? Ik kon zelf niks vinden over de hardheid van de lak.

ik denk dat ik morgen de laatste 2 stappen rustig ga herhalen en hoop dan dat het opgelost is.
 
Svenn21;n432696 zei:
Dan moet de lak toch heeel zacht zijn en niet gefinsht met een zachte/non cutting pad en te grof polijst pasta anders kan ik mij dit echt niet voorstellen.
Mijn ex-Lupo had hier ook last van, finale op zwart? Marring, Pro Polish op rood? MARRRING!
Er zijn gewoon lakken die bijna onmogelijk strak te krijgen (laat staan houden) zijn...
 
Ah gelukkig! Iemand heeft dit ook ervaren.

Ik heb bij één van mijn eerste auto´s hetzelfde probleem gehad. Dit betrof een diep zwarte Opel Vectra. Ik heb de hele auto met 1 Oranje Foam pad gedaan en deze tussendoor niet al te goed schoon gemaakt. (Kan nu inmiddels zeggen dat dit ronduit belachelijk slecht was)
Op de motorkap van de Opel zag je enorm veel resultaat, maar toen ik de zon draaide en de zon onder de carport door scheen op de motorkap, zag je dikke polijstbanen. Stom genoeg had ik geen zachtere pads bij me en heb dus ook geen Finishing combinatie eroverheen gegooid. (Wist ook niet dat dit de oplossing kon zijn)

Ik denk persoonlijk dat als je de middelste combinatie even netjes doet en misschien opgevolgd met de lichtste, dat je er wel van af komt.
(Oranje + Mezzo en Wit + Finale)

Ik denk niet dat het krasjes zijn van Geel + Veloce. De korrel zal immers afbreken tijdens het polijsten en al meewerken aan je finish. Maar misschien is je manier van polijsten inderdaad te snel geweest.


Greetz
 
Mijn vorige seat leon met kleur LC9Z Black magic was super lastig te corrigeren, gigantisch harde lak. Swirls met geel en veloce op de DAP 900 waren moeilijk weg te krijgen.
 
De neus van mijn wagen + m'n testkap staat ook in zo'n ontiegelijk zachte lak.
Zelfs ultimate wipes en boa's laten sporen achter met afnemen.

Ik heb echt urenlang getest met een legio aan middelen op m'n testkap
Het beste resultaat behaalde ik door een finishing polish te nemen die zich vrij makkelijk laat afnemen; in mijn collectie was dat de Scholl Concepts S40.
Vervolgens eerst een run met de gebruikelijke hoeveelheid finishing polish, gevolgd door een run met een minimale hoeveelheid polish op een schone of nieuwe pad.
Afnemen en dat mag raar klinken, want daar zijn ze niet voor bedoeld; met een microsuede doek.
Als LSP heb ik een coating gebruikt, die moest ik wel op tijd afnemen, iets te laat en zelfs een microsuede doek trok marring in de lak.
Helemaal perfect was het niet te krijgen, maar het zat wel redelijk in de buurt.

Maar goed, het kan ook een applicatie fout zijn, laten we eerst maar even afwachten wat je met de eerste tips van Ivo kan.
 
Owjah, de sloopkap die ik gebruik heeft ook zo'n onnozel zachte lak. Ik denk als ik er een stofje af zou blazen, ik al een kras heb, haha!

(Fiat ChickieTjento*)

Ultimate Wipes... Boa's... LSP...??
 
De doeken die ik gebruikt heb zijn de peluche verde uiteraard schoon en zijn hooguit 3/4x gewassen.

en het aparte is in de schaduw of onder tl licht ziet de auto er super uit alleen als de zon er op schijnt zie je de hologrammen/marring.

of zou het ook marring van het kleien kunnen wezen dat er slecht weer uit wil?

In ieder geval bedankt voor alle ideeën en
ik zal morgen de finishing opnieuw proberen.

En zal wel laten weten of het gelukt is.
 
Marring van het kleien heb je met een finishing polish eigenlijk altijd al weg, dus dat zal het echt niet zijn...