• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen Astra J

mstr

Detailing rookie
25 jun 2010
205
0
Ik ben op zoek naar velgen voor een Astra J.
Op dit moment liggen er 16" stalen velgen onder. Ik zou deze banden graag behouden en gebruiken op de nieuwe lichtmetalen velgen.
Alleen is er in de maat die onder de Astra zit (Steek 5x105, Naaf 56.5, ET 39) weinig velgen te vinden.
Zeker geen origineel, aangezien deze minimaal 17" zijn.

Nu had ik twee paar velgen gevonden die lijken op origineel, namelijk: Autec Ethos en Autec Yukon.

Alleen is mijn vraag of iemand ervaring heeft met dit merk.
autec_yucon_silver_19.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hallo mstr

Met het merk Autec is niks mis mee, een kennis van mij heeft een set met winterbanden voor zijn audi A1.
Ik neem aan dat je 16" staal met wieldoppen hebt,een 16" lichtmetalen velg lijkt in mijn ogen kleiner dan een 16" staal met wieldop.Dit komt omdat de wieldop nog over de velgrand valt.
Als de 16" lichtmetaal dan te klein uitvallen onder je auto zou toch zonde zijn .
Ik wil je niet overhalen om grotere velgen te kopen, dit slechts ter overdenking.

Groet Frans

mstr;318620 zei:
Alleen is er in de maat die onder de Astra zit (Steek 5x105, Naaf 56.5, ET 39) weinig velgen te vinden.
Zeker geen origineel, aangezien deze minimaal 17" zijn.

Origineel is er 100% zeker gewoon 16" te leveren.

http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/2318/opel-astra-j-7-spaaks-velgen-silver-finisch-65x16-et-39

Zoiets bv, is origineel GM en 16 inch

Orgineel beginnen ze idd gewoon op 16 inch hoor .

Ik heb de 17ers orgineel en persoonlijk vind ik het mooie velgen,al zou ik graag nog de orginele astra opc velgen hebben (als ze komen in 5 x 105 en niet 115 )
Foto-AAB7D4BJ-D.jpg

Juffer1;319581 zei:
Het is 5x110 en geen 5x115, dus wellicht dat je met schuifbouten wel wegkomt ?

Lees even TS zijn tekst nu :-" er staat astra j en niet astra h (die heeft in de 5 bouts een 5 x 110 ja of in de 4 bouts nog 4x100).
Astra j heeft 5 x 105 op de 1.3d,1.4 en 1.6 (mijnes *bovenstaande foto* heeft bv 5 x 105).
1.7d,1.6t,2.0 d hebben gewoon 5 x 115 zoals ik dus al zei.

bjorncoupe;319577 zei:
Orgineel beginnen ze idd gewoon op 16 inch hoor .

Ik heb de 17ers orgineel en persoonlijk vind ik het mooie velgen,al zou ik graag nog de orginele astra opc velgen hebben (als ze komen in 5 x 105 en niet 115 )
Foto-AAB7D4BJ-D.jpg

Die zitten ook onder mijn pa zijn Astra Tourer, en dat staat inderdaad niet verkeerd.
Ik vrees dat 16" lichtmetaal echt wel véél te klein zal tonen. De wielbogen van een Astra zijn bemeten op heel grote wielen (alle recente Opels hebben dit trouwens m.i.).

Std beginnen ze vanaf 16 idd, en je ziet de meeste astra's nu rijden met 17 of 18 inch (19 weer EERDER op de gtc tov de 5 deurs,maar onder de 5 deurs komen ze dan weer rapper voor op een sport dan een enjoy)
19 inch staat ook wel vrij mooi onder een gtc mag ik zeggen (2 x gtc getest,omdat ik overweegde een gtc te kopen) maar 19 blijft wel vrij groot.
Daarom wil ik de 18 inch opc's met de tijd aankopen op mijn j.