• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen behandelen: hoe en wat?

Dimitri

Detailing addict
31 jul 2011
103
65
Ja hoor, hier ben ik weer :schaam

Ik lees hier veel over velgen waxen, beschermen en dergelijke. Ik heb hier eerder nog nooit van gehoord. Nu, mijn vraag is: ik heb onlangs nieuwe velgen en banden gekocht, en die liggen er nu al zo'n 3 weken op. Binnenkort vliegen ze er weer vanaf, winterbanden weet je wel :-b Daarmee dacht ik om de velgenxbanden dan eens goed te behandelen.

Momenteel behandel ik alleen mijn velgen met de klassieke methode. 1x per week was ik ze. Eerst spuit ik de velgen af, daarna inspuiten met velgenreiniger, afspoelen, terug inspuiten en met borstels alles schoonmaken, afspoelen, met microvezel doek afdrogen en dan nog meestal de banden inspuiten met bandenzwart.

Dus nu: wat is het nut van het waxen van uw velgen? Bied het voor mij een meerwaarde? Hoe moet je het doen? Zijn er nog meer dinge waardoor je uw velgen en banden kan beschermen?

Alvast bedankt!

Het gaat over deze velgen:

100318370-bbs-retrostyle.webp

DSCN1520.webp

Als je de velgen eenmaal goed schoongemaakt heb, zou ik ze in een velgenwax zetten omdat je daarna met schoonmaken enkel nog maar een sopje nodig hebt om ze schoon te krijgen en geen velgenreiniger meer. Het schoonhouden is dan een eitje. Het in de wax zetten is nog wel een klusje bij jouw velgen:-b
Je kan er natuurlijk ook een gewone wax of sealant opsmeren natuurlijk.

lees deze ff en zoek ook in andere show-offs ::-b

https://forum.Carclean.com/cc_postst12264/1st-18-inch-Volvo-Nebula-velgen.aspx

grandscenicman zei:
lees deze ff en zoek ook in andere show-offs ::-b

https://forum.Carclean.com/cc_postst12264/1st-18-inch-Volvo-Nebula-velgen.aspx

Inderdaad (H).

Het voordeel van wheelwax is dat remstof en andere vervuiling zich minder snel hecht aan de velg.
Wat resulteert in makkelijker schoonmaken met enkel shampoo of water en spons.
Maar ook zullen ze er langer schoon uitzien omdat de vervuiling minder goed hecht.

En buiten dat geeft het vast ook weer extra beetje bling!