• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen polijsten

ruby85

Detailing addict
19 dec 2011
15
50
Hallo poetsgenoten,

Na jaren op stalen velgen gereden te hebben en nu aan banden vervanging toe was nu voor 2ehands alu velgen weten te scoren.
Echter moet er nog wel wat werk aan gedaan worden. De aanzicht kant van de velgen zijn aluminium met blanke lak.
Nu zijn deze gaan oxideren onder de blanke lak, dus vandaag begonnen met schuren en heb nu 1 velg tot k 1500 gedaan.
komende dagen/weken bezig met de andere velgen.

Ik heb al gelezen dat beter af ben zonder blanke lak, maar vroeg me nog af waarmee te polijsten en te beschermen?
Ik zag aantal producten hier als Belgom alu, Auto Finesse Mercury Metal Polish en Mothers Wax Mag & Aluminum Polish.
Maar weet niet zo goed wat waarvoor te gebruiken. En vroeg me af wat jullie mij aanraden.

Ik ben dus bezig alu velgen te schuren en zoek nog wat waarmee ik ze kan polijsten en daarna te beschermen en bij te houden.

Alvast bedankt,

Ruben,
 
conv_652.jpg
conv_654.jpg
conv_655.jpg
conv_656.jpg

Heb vandaag 1 velg geschuurd tot k 1500, met als resultaat:

conv_657.jpg
conv_658.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Ik denk dat ik met dezelfde vraag zit als jij ruby-85.
Alleen loop ik nog een stap achter...heb je het gewoon met de hand geschuurd?
Mijn ouders hebben namelijk een oude E-klasse waarvan de velgen onder de lak zijn gaan oxideren..resultaat:
2014-05-29192805_zpsef4bcfc1.jpg

Niet fraai nee..
Ik dacht erover om het gewoon met een cutting ball en Monello Veloce te doen:
https://www.Carclean.com/product/Monello/Uni_Ball_Cutting_Geel_7_5cm_88_525_101167

Of gaat dit niet werken?
 
Volgens mij heeft mcshine de velgen van zijn M3 gepolijst, dus misschien kun je daar naar zoeken. Ik denk dat het grootste probleem is dat na het polijsten weer snel zullen oxideren, tenzij je er weer blanke lak over laat spuiten.
 
Die Mercedes velgen zijn echt al ver heen hoor... Die ga je handmatig volgens mij niet meer netjes krijgen. Paar mm af laten draaien (machinaal)
 
Das idd beginnen met afdraaien, deze zijn veel te ver geoxideerd, dan indien gewenst de draaisporen wegschuren, polijsten met sisal en flanelschijven, en afwerken met een Mothers of Meguiars metalpolish.

Zou geen polijstbal pakken, maar eerder een cone..