• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgenwax na poedercoaten?

Dennis Blomaard

Detailing addict
21 jan 2009
341
62
34
Hallo allemaal,

Deze week worden mijn nieuwe velgen gepoedercoat!
Ik verwacht de velgen vrijdag terug te hebben waarna er maandag banden rond gelegd kan worden.

Nu vraag ik me af of het kwaad kan als ik dan na een dag of 2 gelijk een Wheel Sealant aanbreng?
Of is de lak vanwege het bakken al voldoende uitgehard dat dit geen problemen geeft?

Alvast bedankt :)^
 
Volgens mij word er bij coaten idd flink gestookt, ik denk niet dat ze na een week nog verder gaan uitdampen.
 
Volgens mij worden velgen eerst voorbehandeld en daarna ge-poedercoat.
Juist bij dat voorbehandelen hoort uitdampen en niet na de coating zelf.

Dus "wax-ze" ;)
 
Poedercoaten is totaal wat anders dan spuiten, zoals eerder gezegd worden de velgen op een hoge temperatuur gestookt om de coating aan te brengen, daarna is het keihard en behoeft geen verdere droogtijd o.i.d. Dus waxen die handel! :ja
 
Ik weet niet wat voor kleur ze gecoat worden? Maar de velgen van mijn vriend zijn matzwart gecoat en door de wheel sealant is dit compleet wit uitgeslagen en krijgen we dit niet meer mooi zwart...
 
Als het goed is worden ze zilver ;)

Ligt het niet aan het aanbrengen van de wax dat ze bij jou uitslaan?
Ook al schoongemaakt met een paintcleaner oid?
 
Ik denk dat het wel door de wheel sealant komt, Dibbuz zei ook al dat het zwarte wit kan uitslaan. Heb het al schoon gemaakt met APC, maar is nog niet helemaal weg. We doen nu alleen de randen met sealant... volgende keer even een cleaner gebruiken.
 
De voordelen van poedercoaten zijn:

•Perfecte afwerkinglaag.
•Gladde of structuurlaag.
•Hoge krasvastheid.
•Goede elasticiteit.
•Goede profiel en kantdekking.
•Minder vergelend.
•Leverbaar in alle Ral en NCS kleuren.
•Brandwerende eigenschappen mogelijk.
•Desinfecterende eigenschappen mogelijk.
•Zeer milieuvriendelijk.
•Nen- norm.

Het poeder wordt opgebracht langs elektrostatische weg . Daarbij zijn geen oplosmiddelen vereist, het geen belangrijke milieuvoordelen oplevert ten opzichte van het alternatieve natte-lak procédé. Er blijven ook veel minder schadelijke resten over. Poeder dat niet op het werkstuk terecht komt, kan worden hergebruikt. Bij nat lakken daarentegen, moet overtollige verf als chemisch afval worden afgevoerd.

Poedercoaten is geen natte lak, maar Polyester of Epoxy.
De verzorging houdt in dat je moet uitgaan van kunststof.