• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verchromen Motoronderdelen

Emiel866

Detailing rookie
9 mrt 2011
118
0
Goedenavond,
Ik weet niet of het mag, anders mag dit topic gesloten worden.

Ik wil van de Evo V een aantal onderdelen laten verchromen.
Zoals de Lifteyes van de motor, Battery stay, Radiator Brackets en de verschillende Heat Shields.

Heeft iemand een goede verchromen in de buurt van Oosterhout, Breda of Tilburg?
Mensen die ervaringen hebben bij verschillende bedrijven?
Grofweg de kosten van dit soort dingen?

Hopelijk kan iemand me helpen,
Groet Emiel

Ik heb er weinig verstand van, maar wat ik wel weet is dat je voor het mooiste chroom in België moet zijn. Daar zitten nog wat bedrijfjes die het op de oude manier doen, vraag me niet hoe, maar die manier is in Nederland niet meer toegestaan vanwege allerlei milieu- en gezondheidsbepalingen heb ik me laten vertellen. Eventjes vanuit Brabant de grens over dus.

Verchromen is de kunst niet, het nabewerken dat zijn de kosten meestal. Zelf best tevreden met Galvame in Rotterdam.

Let ook op of je de onderdelen snel weer nodig hebt trouwens! Verchroombedrijfjes hebben er een trademark van gemaakt om de onderdelen wekenlang op de plank te laten liggen voordat ze in de baden mee gaan.

Ja de Belgische grens is niet erg ver haha!
Heb je toevallig ervaringen of goede recencies van Belgische bedrijven dan??

Op de traditionele manier kan ook nog in Nederland bij Tolenaar te Rotterdam. Daar staan ze met chroom en zuurbaden gewoon in een woonwijk te werken. Ik heb daar al veel mooi chroon laten doen op mijn klassieke brommers. Tank incl. uitdeuken (vakmansschap) en diverse beugels en pedalen. Klein onderdeel met weinig polijsten is goedkoop, een groot onderdeel met veel polijstwerk is wat duurder, ik zou zeggen bel eens...

er zit veel verschil in kwaliteit, je kunt crhoom rechtstreeks op staal doen, gevolg is dan het snel gaat roesten.

Een goede verchromerij doet het eerst verkoperen, dan vernikkelen en dan verchromen, dat is het zogenaamde tripple plate chroming, dat blijft wel goed maar daar hangt uiteraard een prijskaartje aan.

Mark

Via mijn werk laten wij produkten verzinken bij Hegin in Heerde. Zij doen ook aan verchromen.
Prima bedrijf, alleen duurt het soms wat lang voor je een offerte ontvangt.

Check de site eens: www.hegin.nl

Nog een bedrijf, geen ervaring mee, maar even voor je gegoogled:
http://www.galviron.nl/

Succes!