• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vergelijkende test Lake Country handpads (rood)

DKBM

Detailing guru
14 jun 2008
2.144
133
45
Sassenheim
Onderstaande betreft een vergelijkende test tussen de 2 rode handpads van Lake Country, beide bedoeld om wax/sealant mee aan te brengen. Deze test is bij toeval ontstaan. Bij mijn laatste bestelling heb ik (bij afwezigheid van de euro-pad in de shop) de ronde handpad besteld. Bij het waxen van de auto had ik een mooi vergelijk: ik had de euro pad laten vallen, dus kon gelijk verder met de ronde pad. De betreffende wax is de Poorboys World Natty's Paste Wax Blue. De euro pads gebruik ik al veel langer.Het betreft de volgende 2 pads:

Lake_Country/Red_UltraSoft_Finishing_CCS_Round_Foam_Hand_Applicator_78-14x4.5RD_101351 €3,49

Lake_Country/Red_UltraSoft_Finishing_CCS_Euro_Foam_Hand_Applicator_78-646X4RD_100982 €4,49

Onlangs waren er mensen die naar het verschil vroegen tussen beide pads. Ze doen namelijk hetzelfde, hebben hetzelfde doel, terwijl de tweede pad 28% duurder is. Dus waar zit de toegevoegde waarde?

De ronde pad is qua grootte ongeveer gelijk aan een gele Meguair's pad, de euro pad is ongeveer net zo lang en breed als een hand met gestrekte vingers. De hardheid / stevigheid is uiteraard gelijk. Ze voelen kwalitatief ook gelijkwaardig aan. De euro pad is iets dikker dan de ronde pad.

Er zijn echter wel een paar zaken, waardoor ik de voorkeur geef aan de euro pad. Ten eerste de vorm: doordat de euro pad een gestrekte vorm heeft, vind ik hem makkelijker vasthouden dan de ronde pad. Daardoor kan je, indien nodzakelijk) ook iets meer druk zetten met je vingertoppen om de wax uit de 'reservoirtjes' ook te gebruiken, bijvoorbeeld op lastigere plekken. Kortom handzamer.

Ten tweede heeft de ronde pad aan de zijkant een randje dat uitsteekt, daar waar de boven- en onderkant met elkaar zijn verlijmd. En daar zit hem voor mij het grootste voordeel van de euro pad t.o.v de ronde pad. Bij het deppen van de pad in de pot wax, blijft er wax op het randje hangen. Zeker als de pot wax leger raakt (en je dus meer gaat 'schrapen' in de pot), wordt dat nog nadrukkelijker. Er komt daardoor ook meer wax op de pad aan de bovenkant van de rand, juist waar je je vingers hebt. Bij de euro pad heb ik hier nog nooit last van gehad.

Is de ronde pad dan een miskoop? Absoluut niet. Ik zal hem nog steeds blijven gebruiken. Ik vind hem fijner dan bijvoorbeeld de gele Meguair's pads. Maar ik geef de voorkeur aan de duurdere euro pad. De ronde pad kan wel heel goed gebruikt worden om waxlagen echt heel dun aan te brengen, omdat je door de vorm de druk meer verdeelt.

Bedankt voor het lezen! ;)
 
Bedankt voor de review.
Ik heb zelf de ronde en was wel nieuwsgierig naar de euro pads. Precies vanwege de dingen die jij hierboven beschrijft: makkelijker vast te houden, dat vervelende randje zit er niet op en je kunt er dus makkelijker wax mee uit je potje halen.
De ronde is eigenlijk net wat te groot voor mijn pot Natty's, dus ik moet altijd even wat 'frommelen'. Gaat dat met de euro pad makkelijker? Ik meen dat de euro pads wat smaller zijn dan de ronde.
Nu even wachten tot ze weer binnenzijn bij Carclean. Zowel de rode, zwarte en witte zijn al even uitverkocht. Ik las elders op het forum dat een volgende LC shipment binnen anderhalve maand wordt verwacht.
 
Met de euro pad kan je veel gemakkelijker in het potje. Frommelen is er niet bij, tenzij de pot zo goed als leeg is en er alleen in de onderste randjes nog wax zit. De euro pad is inderdaad wat smaller dan de ronde pad (het scheelt 1-1,5 cm).
 
Leuke review Martin!

Ik zit ook altijd met het 'randjes-probleem'. De CC pads hebben deze randjes ook die nog wel eens ergernis oproepen. De rode Euro pad heb ik ook maar eigenlijk nog nooit gerbruikt om wax mee aan te brengen. Binnenkort toch maar eens proberen! :cool:
 
Leuke review, deze pad ook maar eens bij een bestelling voegen. Lijken me veel gemakkelijker om wax aan te brengen dan de meguiars-pads. Al breng ik tegenwoordig de wax aan met de dodo juice supernatural finger mitts, ook heel makkelijk om de wax uit het potje te halen en ook geen vervelende randjes.
 
Daar heb ik ze nu ook allbei van..;)
Die grote pad had ik al.
Binnen kort maar is de kleine pad gebruiken.