• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verkeerde pads voor dap500

fect

Detailing rookie
26 mrt 2011
12
0
Hallo allemaal

Vorig jaar heb ik een dap500 gekocht maar deze heb ik nooit gebruikt.
Nu heb ik van de week maar pads en polijstmiddel gekocht om het toch maar eens te proberen.

Nu heb ik de pads binnengekregen alleen heb ik met bestellen niet op de groote van de pads gelet.
De achterplaat van mijn dap500 is 5' en de pads die ik bestelt heb ven monello zijn 6,5' dus een stuk groter.

Nu heb ik op google zitten zoeken dat en kwam ik tegen dat het niet heel erg was als de pad iets groter was al de achterplaat weet niet of dat waar is?

Kan ik deze pads gewoon gebruiken of moet ik nu kleinere bestellen?


Gr pascal
 
Gewoon even contact opnemen met de mannen van CC. Waarschijnlijk kan je ze gewoon ruilen. De service van CC is namelijk UITSTEKEND:ja
 
#155 zei:
Gewoon even contact opnemen met de mannen van CC. Waarschijnlijk kan je ze gewoon ruilen. De service van CC is namelijk UITSTEKEND:ja

Ik zal volgende week wel contact opnemen met cc, zal wel goed komen.
Bedankt voor de reactie.
 
Hoeft niet. Het wordt sowieso aangeraden om met grotere pads te werken dan je backingplate. (om te voorkomen dat je backingplate tegen je lak aanloopt) Je kunt ze dus gewoon gebruiken. Sterker: Ik heb alleen maar 6,5" pads :grinning:
 
Martin245 zei:
Hoeft niet. Het wordt sowieso aangeraden om met grotere pads te werken dan je backingplate. (om te voorkomen dat je backingplate tegen je lak aanloopt) Je kunt ze dus gewoon gebruiken. Sterker: Ik heb alleen maar 6,5" pads :grinning:

Maar kan je dan wel voldoende druk zetten en pakt hij overal even goed?
(heb nog geen ervaring met machinaal polijsten)
 
5.5" zijn ook groter dan je backingplate en misschien net iets breder inzetbaar. Heb vandaag de 6.5" gebruikt op rotary clinic en ze lijken mij wat groot voor bijvoorbeeld boven de wielen ofzo.

Als ik je tip mag geven, neem kompressor pads, werken een eind fijner.
 
fect zei:
Maar kan je dan wel voldoende druk zetten en pakt hij overal even goed?
Is geen probleem. Met het te volgen patroon (dambordje met 50% overlap) sla je nooit een stukje over. Je kunt altijd met een vervolgbestelling een maatje kleiner proberen, maar voor nu is het de moeite van de evt. omruilactie beslist niet waard. Daarnaast is het (vind ik) prettiger werken als de randen van de pads niet ondersteund worden bij opstaande randen (wielkastrand o.i.d.) Daar loopt de pad een stuk makkelijker langs.
 
Ik vind doorgaans de 5.5 inch pads wat makkelijker werken op de dap, maar voor grote, liggende vlakken (dak, motorkap) zijn de 6.5 inch pads dan weer handig. :ja
 
Het kan beiden, zonder problemen. Eventueel kun je overwegen om een grotere steunplaat aan te schaffen voor de grotere pads, maar het is niet verplicht.