• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verkrtijtte lak: kleien of niet?

The Musicman

Detailing rookie
19 jul 2009
264
0
Hallo allen.

Ik heb een vraag:
Ik moet binnenkort een zwaar verweerde (lees verkrijt) rode auto poetsen. (Honda Civic)
De auto is niet rood meer maar zeg maar helemaal roze.

De vraag die bij mij opkwam: heeft het zin om deze auto te kleien?

Ik neem namelijk aan dat de lak erg stroef is en dat daarom de klei niet echt meer zal glijden.

Het doel is natuurlijk om de rode kleur terug te krijgen.

Tips and tricks zijn welkom!

Alvast bedankt!

Remco
 
Tja als detailer zeg ik: altijd kleien. De vraag is meer hoe belangrijk die auto is.
Als hij alleen van wit naar rood moet en de eigenaar is niet zo'n poetser dan is het niet zo spannend om het kleien achterwege te laten.

De kans is groot dat je klei ook gelijk rood wordt en die dus rijp voor de prullenbak.
Gebruik ook de meest oude pads en doeken want alles wordt rood.
 
Dank je wel voor je snelle antwoord Dennis.

De auto moet "opgepoetst" worden en daarna gaat hij weer de verkoop in (particulier)
Ik heb niet het idee dat de huidige eigenaar een poetser is.

Dat van die oude pads is inderdaad wel handig.
 
Dat is meestal zo bij dat soort auto's :)

Gewoon kleien overslaan, is de moeite niet waard.
 
Zelf zou ik wel clayen, als is het maar om te voorkomen dat er evt nog aanwezig zand / teer loskomt en meegaat in je pad rondjes draaien.
Daarnaast polijst een geclayede auto mijn inziens ook vele malen makkelijker dan een alleen gewassen auto...

Je zult zelf de afweging moeten maken. eventuele andere optie kan zijn om de auto een Ironx X behandeling te geven of helemaal te behandelen met bijv. Body solvent. Deze ruimen ook erg veel vervuiling op en geven na afloop een redelijk glad resultaat.