• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verleng-as Rotary

sanderdevliegere

Detailing rookie
2 jul 2009
121
0
Goedemorgen,

Al een tijdje ben ik op zoek naar het volgende:

Tuscanpreview3.webp

Dit om in de soms lastige hoekjes te komen, ik heb al menig forum doorzocht, i'net, allemaal zonder resultaat. Daarom aan jullie de vraag, misschien heeft iemand het al eens gezien.

ps: Het moet op een Makita rotary passen.

Deze worden wel eens verkocht op het detailingworld.co.uk forum. Daar even zoeken en kan je er wel een vinden gok ik.

Je kan ook bij de lokale ijzerwaren boer een M14 verbindingsmoer / koppelmoer M14 (leverbaar in het rond of zeskant) halen en een tapbout of draadeind M14.

Verbindingsmoer op de as van de rotary ( = M14), stuk draadeind in de verbindingsmoer en de backingplate op het draadeind schroeven.

Toevallig van de week voor een klant deze oplossing bedacht, maar dan voor een haakse slijper, want die heeft ook een M14 draad.

Moet het zaakje wel netjes in balans zijn met die toerentallen........ 8o

Als je het zo gaat doen, ff een stuk krimpkous om de draadstang heen, je zult maar uitschieten. ;)

Dat zou idd een optie zijn, maar als ik het goed heb heeft mijn Makita een verkeerde draad (links). Dus, als je gewone draad zou nemen draaid hij los als je aan het polijsten ben.

Voor zover mijn kennis over elektrische apparatuur gaat, heeft 99% van alle haakse polijst én slijpmachines een normale M14 schroefdraad.

Ik heb Makita gebeld, zij hebben slechts 2 types polijstmachine, de 9227CB en de PV7000C

Je schroeft de backingplate er linksom (tegen de klok in dus) op, de machine draait rechtsom.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

;)

Jij bent goed bezig! :cool

Ik heb me inderdaad vergist, ik ga me in de loop van de week eens met jou voorgestelde oplossing bezighouden. Heel erg bedankt!

Zijn ook gewoon te koop hoor. Ik werk bij een stukadoors-groothandel en daar gebruiken we ze om gardes van mixers te verlengen.
11300x.webp

Verkrijgbaar in lengtes van 15, 25, en 40 cm. Wat ze kosten weet ik niet zo uit m'n hoofd

Klopt niet Recat.

De verlengstaaf gaat linksom de machine in en de menggarde gaat er ook linksom in. De machine draait rechtsom, als het ware zou de mengarde dus zichzelf vaster draaien.

freddyevo2 zei:
Zijn ook gewoon te koop hoor. Ik werk bij een stukadoors-groothandel en daar gebruiken we ze om gardes van mixers te verlengen.
11300x.webp

Verkrijgbaar in lengtes van 15, 25, en 40 cm. Wat ze kosten weet ik niet zo uit m'n hoofd

Dat is mooi, kun je me anders per pm sturen waar dat evt te koopmxou zijn? Merci.