• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verplicht onderdeel...

Patrick993

Detailing rookie
30 mei 2010
14
0
Hallo autoliefhebbers,

Net als velen van jullie ben ook ik gek van auto's. Vandaar dat ik heb besloten om me bij jullie aan te sluiten. Mijn naam is Patrick, 21 jaar oud en ben student van beroep:-d
Sinds een jaar rijd ik in een Audi tt roadster. Zwart exterieur, interieur dak en OEM (mat) antraciet rs4 velgen..
Daarnaast staan er nog wat andere spullen in de garage w.o. een 911, 5 serie en een nieuwe Leon.. (allen niet van mij overigens;) )
Ik vind het ook erg leuk om de auto's netjes te houden, alleen heb ik net gezien op het forum dat ik nog een heel hoop kan leren op het gebied van poetsen..

Dat is gelijk ook mijn vraag; kunnen jullie mij op weg helpen hoe ik mijn TT het beste kan poetsen? Normaal gesproken gebruik ik Autoglym resin polish en wat andere producten, maar ben niet geheel tevreden over het resultaat na een paar weken. Je ziet af en toe wat swirls en dat wil ik graag weg hebben.

Alvast bedankt en wellicht tot ziens!!

Patrick

welkom, en wel een feest wat er in die garage staat !

Misschien lompe vraag maar ik zie op audi forum ook de term OEM vaak voorbij komen wtf betekent 't ?

Mooie TT heb je

Hallo en welkom hier.

Zou zeggen lees eens op je gemak dit forum door.Leer je een hoop van.

En je kan ook een afspraak maken met CC om een keer langs te gaan.Die kunnen je precies vertellen wat het beste is voor wat jij wilt;)

Welkom Patrick.

Altijd leuk zo'n TT. Ik ben allang geen student meer, maar zo'n wagen is toch een pietsie te duur voor mij. :roll

Ga eerst maar eens flink wat lezen op dit forum, daar steek je een hoop van op.
Voor direct advies voor spullen voor je TT kun je een afspraak maken met Carclean. Dan kun je een keer langskomen voor advies op maat.
Neem dan wel een goed gevulde portemonnee mee.
Verder zitten er altijd wel een paar mede-detailers bij je in de buurt die je vast wel eens een keertje willen helpen.

PS. Leuk optrekje op de achtergrond. Thuis voor de deur gefotografeerd? :-d

@ leon: Ik geloof dat het staat voor original equipment manufacturer, ofwel gewoon origineel Audi..

@Soepergroover: Nee het is niet het huis van de familie op de achtergrond, foto is genomen in Bloemendaal en ik woon zelf in Haarlem;)

Allen bedankt voor het welkom en de antwoorden! Ik heb zelf het volgende programma op stapel:
1. Auto wassen en drogen
2. Krassen en dergelijke wegwerken met cleaner/ polish
3. Autoglym deep shine

Hopelijk "klinkt" het allemaal een beetje logisch, tips zijn verder altijd welkom.
Bedankt en een fijne avond!!

Leon211273 zei:
welkom, en wel een feest wat er in die garage staat !

Misschien lompe vraag maar ik zie op audi forum ook de term OEM vaak voorbij komen wtf betekent 't ?

Mooie TT heb je

OEM = Original equipment manufacturer

is een bedrijf dat producten levert ten behoeve van een merkleverancier. De merkleverancier verwerkt het product in eigen producten alsof het een eigen fabricaat is. Het verwerkte product kan uiteenlopen van schokdempers tot harde schijven. OEM komt vooral voor in de computerindustrie.

;)