• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verrassend weinig correctie? Polo, Rupes en Scholl

iichel

Detailing chief
7 okt 2017
75
75
Dus ik was vandaag eens lekker de voorjaarspolish aan het doen, na een winter van zout, regen en depressie.

- Foamen Gyeon Foam
- Afspuiten
- Wassen Dodo Juice Sour Power
- Afspuiten
- Drogen
- Kleien
- Rupes 15 + rupes groene pad + Scholl S3 op standje 5 2 hits
- Residu verwijderd met microvezel
- Rupes 15 + rupes groene pad + Scholl S20 op standje 5 2 hits
- Residu verwijderd met microvezel
- Rupes 15 + rupes gele pad + Scholl S40 op standje 4 2 hits
- Residu verwijderd met microvezel
- Gyeon Prep + microvezel

Met de TL van de garage erop zie ik nog steeds een miljoen swirls. Het lijkt wel alsof ik geen correctie heb.

Doe ik iets verkeerd? Is deze auto vervloekt? Of is dit gewoon wat te verwachten is?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Monello combinatie, mijn ervaring is dat er gewoon keiharde lak op zit. Langzamer met de machine bewegen en wat meer hits hielp bij mij al veel.
 
Dat zijn wel hele aparte stappen die je maakt!

Je gaat van de zwaarste naar de lichtste en eindigd met een medium (1 step) polish.

Ik vraag me sowieso af waarom je gaat afbouwen als je het gehoopte resultaat nog niet gehaald heb.
 
Excuus, typfoutje (copy paste foutje), S3 -> S20 -> S40.
Ik hoopte dat de fijnere pastas de fijnere swirls weg zouden halen, bleek helaas niet het geval. (ik ben nog in de lerende fase, bedankt voor de tip!)
 
Groene pad met S3 is opzich een sterke combi maar een mede forumlid heeft heel recent een polo gedaan welke betonlak had.
Het zou een idee kunnen zijn om voor de pad iets zwaarders te pakken. Je hebt bijvoorbeeld Rupes Blauw Foam, Rupes Blauw Microvezel, Scholl Witte Spiderpad of een lekker Wool Padje....
 
  • Leuk
Reactions: iichel
Wat meer hits met de grofste compound die je hebt, daarna weer rustig uitbouwen naar minder grove middelen. Met het polijsten maak je ook fijne ''krasjes'', door af te bouwen qua pasta haal je die krasjes ook weg, vandaar dat je niet op en af kan bouwen en het altijd chronologisch moet. Eventueel een andere pad met meer cutting kan ook helpen.
 
Ik zou gewoon bij de zwaardere stappen doorgaan to je tevreden bent, en dan gaan afbouwen.

En bij de stappen heb je dan aan 1 goede hit wel genoeg.

Je had eigenlijk voor de zelfde energie misschien wel een resultaat kunnen hebben waar je wel heel blij mee bent.

Een beetje in lijn met wat Arie al zegt, ben ik helemaal niet zo’n fan van de groene pads van Rupes. Niet mijn ding.

Ik denk dat je hier aan de witte spider pad een goede zal hebben. Ook vind ik de paarse Scholl pads heel fijn werken voor de wat zwaardere stappen.
 
  • Leuk
Reactions: iichel
Grover gaan zoals hier boven al is genoemd. Vorige maand een mk4 gti 25 jahre gedaan. Daarbij heb op de liggende delen 2x met S3 en megs Xtra Cut disc moeten borstelen.
 
Heb je een Mk1 of Mk2 Rupes?
Ik heb zelf een Mk1 en deze staat eigenlijk bij het minste of geringste stil. Nou ja, niet echt stil, maar de roterende actie is weg. Bekend probleem van de Mk1, wat opgelost zou zijn met de Mk2.

Om dit probleem (gedeeltelijk) te verhelpen heb ik zelf een tussenringetje geplaatst (Kevin Brown washer).
 
Ik heb een MkII en ik begreep dat deze alleen 30% meer koppel heeft i.v.m. de Mk1. (Tevens alleen in de hogere standen)

Ik heb er ook geen ring tussen. (Krijg sinds de aankoop met geen mogelijkheid de backingplate eraf) moet aardig gek doen om de plate te stoppen. :)
 
Inmiddels nieuw speelgoed:

17a3ceb8-ce5b-4a40-8d27-aac35b69bfca.jpg


Daarbij meteen een vraag.
Ik heb meteen maar een paar kleine try-out gedaan met Scholl S3 en de blauwe en de blauwe MF pad.

Als ik het goed heb, zijn de pads van weinig naar veel correctie:

- Geel
- Geel MF
- Groen
- Blauw
- Blauw MF
- Wol

Is dat correct?

Ik zie verschillen tussen Groen, Blauw en Blauw MF, bij de blauw en blauw MF zie ik veel meer ronde patronen en de rechte(re) swirls zijn grotendeels weg. Dat lijken me goede tekenen?
 

Vergelijkbare onderwerpen