• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschil LC pads 5,5 en 4 inch ?

Havanna

Detailing rookie
11 jun 2008
761
0
Vandaag m'n nieuwe pads binnen gekregen, had een partijtje van de 4" besteld voor de smallere delen v/h lakwerk op een auto.
(Uiteraard gelijk getest op nieuwe klus, foto's volgen soon :D )

Nu had ik verwacht dat de pads identiek zijn aan hun "grotere zus" (de 5,5" pads) en "grootste broer"(de 6,5" pads), dus zowel de cuttingfactor als de optische factor. Wat me eigenlijk gelijk opviel is dat de gele pads hierbij verschillend zijn.
De witte, zwarte en oranje zijn echt identiek aan de grotere versie, zelfde kleur, zelfde materiaal, zelfde dichtheid van het schuim, en zelfde polijst resultaat, maar de gele 4" pad is toch echt heel wat anders dan z'n grotere broer.

Structuur van het schuim is vele malen groffer/opener, voelt heel anders aan en, niet geheel onbelangrijk, polijst ook vele malen groffer!
Nu zal de kritische lezer gelijk zeggen: "ja maar natuurlijk polijst dat veel groffer omdat het een 4" padje is ipv een 5,5 of 6,5 en de kracht van de machine dus op een kleiner oppervlak verdeeld moet worden" maar dat is dus heel goed te compenseren door minder druk te zetten op de machine. Nu is het polijstwerk prima voor mekaar gekomen, moest toch nog terugwerken met de oranje/ssr2,5 en wit/ssr1, maar het was wel ff schrikken dat het zo rap ineens ging, echt met 2x heen en weer, over een diepe kras en hij was echt weg 8o

Nog ff een plaatje ter vergelijking, duidelijk te zien is dat de structuur anders is boven de 5,5 en onder de 4":

P1080071.jpg
 
Dat viel mij ook al op, volgens mij was de eerste lading yellow cuttings ook zo open en een latere zending wat dichter. Maar dat gaat echt heel rap dus.
Daarom raad ik die ook pas aan als niks anders meer werkt. Zeker op een rotary gaat het heel snel heel fout.
 
net een rasp ]d~^

die zou ik niet zomaar over de lak jagen op standje 6 van je dap...
 
Gelukkig, had ik het dus toch niet verkeerd gezien. Nou ik kijk verder wel hoe het loopt, scheelt dat je geel niet zo heel erg veel gebruikt natuurlijk maar mocht het zo zijn dat ik 'm nodig heb dus weer goed oppassen iig. =-o
 
lijkt een beetje op een AutoGlym pad die ik heb liggen
idd net een vliegenspons ;)