• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

verschil manueel wassen en wasbox (verwachtingen)?

Divian

Detailing rookie
5 sep 2019
12
15
Hallo,

Ik beschik niet over mogelijkheid tot foamen.

Op vlak van wassen, wat is het grote verschil tussen een washbox gebruiken met stappenplan of manueel alles doen?
zie vb. stappenplan hier (waar we even uit gaan van het wassen met de borstel te vervangen door 2 emmer systeem ter plaatse) en waar we al of niet een hotwax doen om de zoveel tijd. http://www.texacoroose.be/carwash

Wat zijn jullie bedenkingen hieromtrent qua verwachtingen en mogelijkheden?

1. BASIS wassen zou kunnen zijn:
1) schuimen
2) spoelen hoge druk (onder naar boven)
3) wassen 2 emmer systeem
4) spoelen
5) droogdoek

2. UITGEBREID wassen zou kunnen zijn:
1) schuimen
2) spoelen hoge druk (onder naar boven)
3) wassen 2 emmer systeem
4) spoelen
5) droogdoek
6) hotwax (boven naar onder)
7) glansspoelen (boven naar onder)
8) droogdoek
 
Een wasbox kan je prima gebruiken om je auto te wassen. Het grootste nadeel vind ik dat je vaak relatief kort de auto af kan spuiten per muntje, dus als je de auto een goede 15 minuten af wilt spuiten dan ben je heel wat euro's verder. Daarom was ik meestal alleen een auto daar als die niet heel vies is.

In plaats van te foamen, kan je ook een prewash in een pompsprayer gebruiken en in plaast van de hotwax ben je beter af met iets als Gyeon Wetcoat.
 
Thuis op de oprit is toch veel leuker, even een praatje met de buren, JBL charge aan met spotify, bak koffie erbij. :)

Ik ben niet zo'n fan van de hogedrukspuit op de auto, ik gebruik deze alleen om te foamen. Ergens toch bang voor beschadigingen (misschien onterecht). Verder moet je van de wasbox weer naar huis rijden waardoor er vuil op de auto komt. Dus om dan nog het een en ander thuis dan nog af te maken is dan niet verstandig.
 
Bedankt voor de reacties. Is die prewash feitelijk nodig? Die pumpsprayer lijkt me een zootje om eerlijk te zijn en maar een halve oplossing tov. foamen met hogedruk.

Je kan dus niet spoelen en dan direct 2 emmer systeem?
 
Ik denk dat je je vergist in de “kracht” van foam en hoge druk. Verdunde 1:30 Autoglym TFR in een gardena spuit en na 3 minuten afspoelen met Hoge druk doet meer dan de meeste foam producten.
Alleen HD laat ook nog veel achter.
Contactloos wassen is niet haalbaar, blijft gewoon teveel aan de lak plakken.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio en Jansen