• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschill Monello Wheel Woolies

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.129
193
46
Harderwijk
Carclean levert 3 soorten Wheel woolies : de large, medium & small.

Volgens de product informatie is
- de large : 48 cm lang, is de diameter van de kop 7,5cm en is de steel 13mm dik.
- de medium : 30 cm lang, is de diameter van de kop 5cm en de steel 10mm dik.
- de small : 30cm lang, is de kop 5,5 cm breed en 10 cm lang lang en de steel 10 mm dik.

Volgens deze beschrijving is de small dus groter als de medium ? Ook begrijp ik niet wat er wordt bedoeld met de diameters van de medium en large ?
Kan me toch niet voorstellen dat die kop van de large 7,5 cm in doorsnede is want dat zou bijna net zo groot zijn als een cola fles van 1,25 liter.

In de 17" velgen kan ik met de huidige wheel woolie namelijk niet tussen de velg en de remklauw komen waardoor er redelijk wat zooi achterblijft.
Ik zoek dus een wheel woolie met een zo dun mogelijke kop maar kan uit de tekst niet halen of die dan kleiner zijn als de huidige die ik nu gebruik.

Bij mij past de Medium ook niet tussen de velg en remmen. Bij mij is de ruimte ertussen ongeveer 2.5 cm. De steel van de Medium past er met redelijk wat speling tussen. Op mijn vraag op dit forum welke borstel ik dan zou moeten nemen kreeg ik te horen dat de EZ Detail Brush Mini klein genoeg was.

https://forum.Carclean.com/threads/velgen-schoonmaken.14758/

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

De medium maat die je noemt zijn van de oude versie. De nieuwe versie die nu beschikbaar is heeft dezelfde steel als de large.
Mensen hadden vaak moeite met de medium om diep in de velg te kunnen komen, met name diepe sportvelgen. Daarbij was de remschijf ook groter en paste de large niet.
Dus de steel is verlengd, kop volgens mij ietsepietsie groter maar dat zal ik maandag moeten meten. Tekst heb ik direct aangepast in de shop.

De oude small is er uit gegaan, de nieuwe small is eigenlijk de oude medium met de steel van 30cm.

Tada:
75fe952a5f6887e7a0443d35cd592490_zps9rnrqdfk.webp

Tadaa:
cb6c8d98a5311a669d67b872b39e63be_zpsbqr66e0w.webp

Tadaaa:
08e6060f3f9d77ed3c2b6c77a5a8b1e0_zpshidunxew.webp

Large:
Lengte: zo'n 14cm
Breedte: zo'n 8,5cm

Medium:
Lengte: zo'n 9,5cm
Breedte: zo'n 4,5cm

Small:
lengte: zo'n 9cm
breedte: zo'n 2.5cm

Zo te zien heb ik dus de medium en zou de small welt moeten passen. Ik heb ook naar de EZ detail brush gekeken maar heb daar geen goed gevoel bij. Die haren lijken mij vrij hard en krijg er een beetje een wasstraatborstel gevoel bij.

Oh ja,... D'r was een wissel in geweest,....

toch erg blij met mijn eerste serie small. Deze past precies mooi in de kleine hoeken van m'n beide velgtypes.
Soms net handig voor hardnekkig vuil. Al gebruik ik hem niet heel vaak omdat de medium het vaak nog meepakt als ik de velgen redelijk bijhoud.

Dibbuz;n421200 zei:
De oude small is er uit gegaan, de nieuwe small is eigenlijk de oude medium met de steel van 30cm.

de oude medium past alleen bij mijn achtervelgen. Voorkant is hij te groot. Nu was ik dus van plan om de small te kopen.. Begrijp ik hieruit dat de nieuwe small dus eigelijk even groot is als de oude medium die ik nu heb? Of bedoel je alleen dat de steel veranderd is? En de breedte hetzelfde is gebleven?

Dan heeft het geen zin om de small te kopen inderdaad. De oude small was overigens te kort om handig te zijn voor de complete binnenkant.
Dan zou een EZ mini misschien uitkomst bieden (of grotere velgen ;-))

Ook de breedte is volgens mij gelijk gebleven.

De Woolie zelf waarschijnlijk niet maar je bent wel remstof aan het weghalen en remstof is gewoon scherp. Onmogelijk is het dus niet. Aan de andere kant wil je de velgen wel schoon hebben en dan zijn de Woolies wel de meest veilige keuze naast een microvezelmitt. Zet nooit kracht op een borstel, alles met beleid schoonmaken en neem de tijd. Matte velgen kunnen heel mooi zijn maar je moet meer tijd uittrekken voor onderhoud. Gyeon Rim kan hierbij helpen.

Jansen;n421196 zei:
Bij mij past de Medium ook niet tussen de velg en remmen. Bij mij is de ruimte ertussen ongeveer 2.5 cm. De steel van de Medium past er met redelijk wat speling tussen. Op mijn vraag op dit forum welke borstel ik dan zou moeten nemen kreeg ik te horen dat de EZ Detail Brush Mini klein genoeg was.

https://forum.Carclean.com/threads/velgen-schoonmaken.14758/

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Ik heb het al eerder gezegd: Wheel woolie large icm de EZ detail mini is 'the way to go'
Ik kom met de wheel woolie small niet tussen mijn remklauw en velg. De steel is gewoon te dik. EZ mini gaat er zonder probleem langs. Echt een topper.