• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verschillende uitslagen op de AEG Excenter

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Ik heb 2 verschillende standen op mijn excenter machine. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar de 6.4 mm gebruikt maar er is ook een 3.2 mm stand. Wat is het grote verschil tussen deze uitslagen?? Is de grotere uitslag eigenlijk meer om echt te polijsten en de kleinere voor bijvoorbeeld een final polish of een glaze / wax ? Of zit ik er hier naast?
 
Om effectief te polishen is een grote uitslag beter... Je zou de kleine kunnen proberen bij een glaze of liquid wax, maar of het veel zin heeft betwijfel ik. Denk dat het meer voor schuren bedoeld is.
 
Ik heb de Metabo SXe 450 Turbo Tec en deze machine heeft ook 2 schuuruitslagen namelijk 2,8 en 6,2 mm

In de gebruiksaanwijzing staat dat de kleine stand geschikt is voor fijn polijstwerk, de grote stand voor snel en grof werken. (in het geval van hout/verf schuren).

Bij de AEG zal het dus niet anders zijn.

Patrick
 
Inderdaad! Een fijne uitslag kan je gebruiken om minder grof te werk te gaan, maar een lagere snelheid + een mildere pad doet eigenlijk hetzelfde.

Misschien werkt het lekkerder omdat het minder trilt!
 
Tim zei:
Inderdaad! Een fijne uitslag kan je gebruiken om minder grof te werk te gaan, maar een lagere snelheid + een mildere pad doet eigenlijk hetzelfde.

Misschien werkt het lekkerder omdat het minder trilt!

Klopt! :)^

Ik had een witte LC pad gebruikt op de grove stand, stond ie me toch een partij te stuiteren over de lak heen! Zogenaamd 'hoppen'.

Ik vond op een niet nader te noemen forum een stukje over buffer hop
Buffer hop is an expression used to describe the effects of the machine polisher hopping across the paintwork in an uncontrolled fashion rather than gliding as you would normally expect. This will result in an uncomfortable machine polishing experience, and almost inevitably a poorer quality finish.


CAUSES

Buffer hop can be caused by a variety of problems. The most common cause is the use of too much polish. This will quickly clog pads and reduce their effectiveness. The polisher will no longer be able to move smoothly on the panel and buffer hop will be one of the results.

Buffer hop can also be caused by insufficient lubrication to the pad and paintwork. This is typically caused by the polish not being evenly spread, although reactions with the paintwork (“sticky paint”) can also lead to this effect.

A further cause of buffer hop comes from not keeping the pad flat on the panel when polishing, or catching an edge inadvertently which can upset the flow of the machine.

SOLUTIONS

To ensure you avoid buffer hop, always use the correct amount of polish. Typically, only a couple of skittle sized beads as shown in the picture below is enough polish for a 12 – 18” square section:

Ensure when you are starting to polish that the residue spreads evenly across the area. When cold this may take a few passes at slow (
 
nicknameless zei:
Ik heb de Metabo SXe 450 Turbo Tec en deze machine heeft ook 2 schuuruitslagen namelijk 2,8 en 6,2 mm

In de gebruiksaanwijzing staat dat de kleine stand geschikt is voor fijn polijstwerk, de grote stand voor snel en grof werken. (in het geval van hout/verf schuren).

Bij de AEG zal het dus niet anders zijn.

Patrick

Hoe bevalt de Metabo? ben geinteresseerd om deze te kopen ..

mvg,

Micha
 
Sportline zei:
Hoe bevalt de Metabo? ben geinteresseerd om deze te kopen ..

mvg,

Micha

Goede machine, lekker stil (Dibbuz & Stimpy kunnen het beamen), sterk. Zal ik doorgaan?
Mocht je geinterreseerd zijn in de Metabo, stuur me een PM voor de prijs.
Ik verkoop niet mijn eigen machine, maar ik zit in die handel ;)
 
nicknameless zei:
Goede machine, lekker stil (Dibbuz & Stimpy kunnen het beamen), sterk. Zal ik doorgaan?
Mocht je geinterreseerd zijn in de Metabo, stuur me een PM voor de prijs.
Ik verkoop niet mijn eigen machine, maar ik zit in die handel ;)

je hebt PM,

mvg,

Micha