• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vervanger Poorboys Stripdown

Giltix

Detailing chief
9 okt 2017
311
75
25
Limburg
Hoi,

Als ik me niet vergis is de StripDown van Poorboys World al een tijdje uitverkocht.
Wat is een goed alternatief om de oude waxlaag van mijn auto te verwijderen en een nieuwe op een schone laklaag aan te brengen?

Alvast bedankt,
Giltix
 
Dankjewel!

Als ik het goed begrijp de Crudzilla op de auto spuiten vóór de pre-wash, 3-5 minuten laten zitten en vervolgens afspuiten en doorgaan met de pre-wash?
 
Het zal je wax niet in en keer verwijderen maar het helpt wel enorm. Ik zou het gebruiken als Pre-Wash, 5 minuutjes wachten, Foam erover en 5 minuutjes later afspoelen
 
Ik heb te weinig ervaring met dedicated wax strippers maar persoonlijk zou ik eerder gaan voor een goede pre wash en dan goed wassen/waxen tussen de 2 jaarlijkse polijstbeurten door.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
+1 voor Ric.

Ik doe altijd: 2x per jaar polijstbeurtje. Dat doe ik met monello finale. Maar Proffesional Polish zou ook prima kunnen.

Daarna een rondje prep of ex. En dan waxen maar!

Tussendoor doe ik t niet zo heel gek. Dan is het wassen. Ontvetten. Waxen.
 
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb ondertussen, gisterenavond al, een flesje Crudzilla besteld.

Ik zal deze eerst gebruiken en vervolgens mijn bevindingen samenvatten in een draadje, waarbij gekeken kan worden hoe goed Crudzilla functioneert als waxstripper. :)
 
Even iets anders, zojuist m’n flesje concentraat binnen gekregen. Deze fles is een fles van type 3.

Kan dit in een PET (Monello)-fles of bijt de verdunde vloeistof hier doorheen?
 
Vandaag getest en gebruikt. Uiterst royaal aangebracht, 5 minuten laten zitten, gefoamed en vervolgens afgespoten, maar het resultaat was meteen duidelijk.

De beading en sheeting was overal nog zo ontzettend goed dat ik me afvroeg of ik door het drinken gisteren was vergeten dat ik recent nog een laagje wax aangebracht had.

Experiment gefaald, helaas.