• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Vervanger Poorboys Stripdown

Giltix

Detailing addict
9 okt 2017
281
65
20
Limburg
Hoi,

Als ik me niet vergis is de StripDown van Poorboys World al een tijdje uitverkocht.
Wat is een goed alternatief om de oude waxlaag van mijn auto te verwijderen en een nieuwe op een schone laklaag aan te brengen?

Alvast bedankt,
Giltix

Giltix

Detailing addict
9 okt 2017
281
65
20
Limburg
Dankjewel!

Als ik het goed begrijp de Crudzilla op de auto spuiten vóór de pre-wash, 3-5 minuten laten zitten en vervolgens afspuiten en doorgaan met de pre-wash?

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
4.844
208
36
Gouda
Het zal je wax niet in en keer verwijderen maar het helpt wel enorm. Ik zou het gebruiken als Pre-Wash, 5 minuutjes wachten, Foam erover en 5 minuutjes later afspoelen

Giltix

Detailing addict
9 okt 2017
281
65
20
Limburg
Okay, dus na de behandeling crudzilla, wat kan ik doen om de waxlaag definitief te laten verdwijnen? :)

Ric325i

Detailing guru
20 aug 2013
2.865
193
Ik heb te weinig ervaring met dedicated wax strippers maar persoonlijk zou ik eerder gaan voor een goede pre wash en dan goed wassen/waxen tussen de 2 jaarlijkse polijstbeurten door.

• Leuk
Reactions: RoyR

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
2.770
178
22
Zwolle
+1 voor Ric.

Ik doe altijd: 2x per jaar polijstbeurtje. Dat doe ik met monello finale. Maar Proffesional Polish zou ook prima kunnen.

Daarna een rondje prep of ex. En dan waxen maar!

Tussendoor doe ik t niet zo heel gek. Dan is het wassen. Ontvetten. Waxen.

m@rio

Detailing guru
18 jun 2015
2.350
175
Ik heb nog een flesje wax stripper staan. Paar keer gebruikt en het ontvet goed, maar uit voorzorg gebruikte ik daarna nog een paintcleaner. Volgens de beschrijving zou dat niet nodig zijn.

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
9.952
178
29
Leersum (Utrecht)
Ik meen te herinneren dat Carclean aangaf dat kleien niet volledig een wax stript. Een paint cleaner of sowieso polijstmiddel wél.

• Leuk
Reactions: RoyR

Giltix

Detailing addict
9 okt 2017
281
65
20
Limburg
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb ondertussen, gisterenavond al, een flesje Crudzilla besteld.

Ik zal deze eerst gebruiken en vervolgens mijn bevindingen samenvatten in een draadje, waarbij gekeken kan worden hoe goed Crudzilla functioneert als waxstripper. :)

Giltix

Detailing addict
9 okt 2017
281
65
20
Limburg
Even iets anders, zojuist m’n flesje concentraat binnen gekregen. Deze fles is een fles van type 3.

Kan dit in een PET (Monello)-fles of bijt de verdunde vloeistof hier doorheen?

Giltix

Detailing addict
9 okt 2017
281
65
20
Limburg
Vandaag getest en gebruikt. Uiterst royaal aangebracht, 5 minuten laten zitten, gefoamed en vervolgens afgespoten, maar het resultaat was meteen duidelijk.

De beading en sheeting was overal nog zo ontzettend goed dat ik me afvroeg of ik door het drinken gisteren was vergeten dat ik recent nog een laagje wax aangebracht had.

Experiment gefaald, helaas.