• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijderen geschilderde reclamebelettering op bestelwagen.

G.8

Detailing rookie
17 okt 2014
4
0
Hallo,

Ik hoop dat ik met mijn vraag terecht kan in dit forumgedeelte gedeelte?

Ik ben al even op zoek naar een manier, om handgeschilderde reclameletters te kunnen verwijderen, met zo min mogelijk beschadiging aan de onderliggende originele lak.

De letters zijn 18 jaar geleden met penseel op de vernislaag gezet.
Langs 1 kant beginnnen de letters al wat te verkleuren van de zon.

Op het net kan ik verschrikkelijk veel tips vinden over het verwijderen van bestickering, maar niet over handgeschilderde letters (oude manier
icon_wink.gif
)

Wie helpt me...
icon_smile.gif

Alvast bedankt.

Gaat over men eigen oude bestelwagen.

bedrijfsnaam, telefoonnummer en adres in blokletters, van 10 en 5 cm hoog

Ik dacht morgen eens een hoekje met wasbenzine en/of aceton te proberen....

of geen goed idee?

@ Tim: tijdens het schuren , zou je de letters dan afplakken?

Plak voor de zekerheid maar af , liefst nog zelfs deels OP de geschilderde letters , zo zal je de originele lak al niet onnodig aantasten.

Ik zou proberen met oa aceton, white spirit , wasbenzine en als je goed afplakt kan je zelfs thinner proberen op de geschilderde letters......maar doe dit alles met mate en niet zomaar over elkaar : neem telkens een andere letter om zeker te weten met wat je resultaat boekt al dan niet.
Neem ook telkens een andere doek en liefst dan nog een donkere doek als het lichte verf is of andersom als het donkere letters zijn....zo zie je al of er verf "oplost" of niet .

Zoals al werd gezegd : ik vermoed dat dit schuren gaat worden en polijsten......niet voor beginners of voor iemand die nog nooit gepolijst heeft .

Een caramelschijf is voor plakletters of restanten plakspul van plakletters/logo's en kan in het slechtste geval ook je lak verbranden bij verkeerd gebruik .

Blanke lak kan wel wat hebben maar als ie te dun is zit je er zo door en dan rest enkel nog..... herspuiten !

Laat iig weten wat je bereikt hebt met welk product , is leuk voor anderen om dit voortaan dan wel te vinden via onze vriend....Google .